عاداتی که در کاهش میزان اضطراب بسیار موثر هستند

عاداتی که در کاهش میزان اضطراب بسیار موثر هستند

متاسفانه هیچ کدام از ما از اضطراب مصون نیستیم و اضطراب هیچ تبعیضی نه از نظر جنسیتی و نه از نظر نژادی، سنی و وضعیت مالی قائل نمی شود.

این بدان معناست که اهمیتی ندارد که شما چه کسی هستید، همیشه در زندگی اتفاقات غیرقابل پیش بینی وجود دارند که متوقف کردن آنها از توان ما خارج است.

بنابراین چه یکی از ۴۰ میلیون بزرگسال آمریکایی باشید که با اختلالات اضطرابی دست و پنجه نرم می کنند و یا اضطراب های شما به اتفاقاتی چون جدا شدن از همسرتان یا امتحانات پایان تر دانشگاه بستگی داشته باشد، بهتر است با به کار گیری برخی از روش ها و آموزش برخی از عادات به خود در صدد کم کردن سطح این اضطراب برآیید.

نویسنده این مقاله یعنی «الیزابت انوچز» از تجربه خود می گوید: “من خودم فردی بودم که  همیشه اضطراب داشتم. نخستین عامل این اضطراب من در سن هفت سالگی اتفاق افتاد و مراحل اولیه افسردگی را نیز در ۱۲ سالگی تجربه کردم.

بنابراین به خوبی می توانم برخی از شما را که به این اختلال دچار هستید را درک کنم. اما آنچه که من تجربه کردم ممکن است در مورد شما اندکی متفاوت باشد. بنابراین به جای آنکه تنها با رفتن به باشگاه ورزشی بخواهید این نوع از افسردگی را درمان کنید بهتر است به یک متخصص هم مراجعه کنید.

من هم همین کار را انجام دادم و دکتر «بری سوسکیند» که از بهترین متخصصان این امر بود به من کمک کرد تا بر این اضطراب غلبه کنم.”

با توجه به تجارب نویسنده این متن در ادامه این نوشته به عاداتی پرداخته خواهد شد که باعث کاهش میزان استرس خواهند شد. این موارد از قرار ذیل هستند:

نقاشی کردن و نوشتن

1

زمانی که به اصلاح مود شما پایین آمده از شبکه های اجتماعی دوری کرده و به هنر درون خود رجوع کنید. حتی دکتر «بری سوسکیند» معتقد است چندان هم بد نیست که کمی اضطراب بگیرید تا کمتر به سراغ شبکه های اجتماعی بروید.

به جای این شبکه ها کمی نقاشی کنید یا چیزهایی بنویسید. «الیزابت انوچز» می گوید، اینکه با استفاده از رنگ نقاشی بکشید و به موسیقی هم گوش کنید می تواند موثر باشد.

حتی اگر هم نقاشی یا نوشتن را بلد نیستید اهمیتی ندارد فقط برای از بین بردن اضطراب درونی تان این کارها را انجام دهید.

مطالعه برای سرگرمی و یا نگاه کردن به برنامه تلویزیونی مورد علاقه

دکتر «بری سوسکیند» می گوید یکی از راهکارهایی که باعث کم شدن سطح اضطراب شما خواهد شد این است که هواس تان به مسائل دیگران پرت شود؛ چه آن مسائل واقعی باشند و چه حاصل تخیل.

اگر هم علاقه چندانی به مطالعه ندارید می توانید از برنامه های تلویزیونی مورد علاقه تان لذت ببرید و یا کتاب های گویا گوش کنید.

زمان هایی را در فضاهای خارجی گذراندن

3

حضور در فضاهای بیرونی خصوصا زمانی که نور آفتاب می تابد می تواند تا اندازه فراوانی باعث کاهش میزان اضطراب و بالا آوردن سطح خلق و خوی شما شود.

اگر هم به افسردگی مبتلا هستید می توانید برای بهتر کردن وضعیت و کمک به سلامت روان هر روز از منزل خارج شوید.

استفاده از تکنیک های تمرکز حواس

5

برای غلبه به آنچه در ذهن تان وجود دارد و آزارتان می دهد بهتر است از هر تمرین و تکنیکی که حواس شما را معطوف اکنون می کند استفاده کنید. این کار سبب می شود اندیشه هایی که در ذهن شما باعث آزارتان می شوند کاهش پیدا کنند.

انجام فعالیت هایی چون یوگا، مدیتیشن و یا پیاده روی های طولانی می توانند با این افکار مزاحم مبارزه کنند.

«الیزابت انوچز» که خود راه های بسیاری را مورد امتحان قرار داده برای خود بهترین گزینه را مدیتیشن در حین راه رفتن می داند.

ورزش کردن

7

بی شک ورزش کردن یکی از بهترین روش ها برای کاهش میزان استرس است. حتی اگر این کار تنها برای تناسب اندام هم نباشد می تواند بسیار موثر واقع شود.

همچنین ورزش هایی چون هنرهای رزمی می توانند برای کاهش میزان اضطراب بسیار موثر باشند.

شرکت در برخی از دوره ها و کلاس ها برای آموختن چیزهای جدید

6

برای اینکه بتوانید در جمع حضور بیشتری داشته باشید بسیار خوب است که هفته ای یک بار در یک کلاس آموزشی دسته جمعی حضور پیدا کنید. شرکت در این کلاس ها می تواند در کاهش میزان اضطراب شما نقش داشته باشد.

مثلا اگر دوست دارید که آشپزی تان بهتر شود و یا زبان جدیدی را بیاموزید و یا مدرک خلبانی بگیرید، همه این ها می توانند در اختلالات اضطرابی شما موقر واقع شوند.

با این کارها و آموختن چیزهای جدید میزان اعتماد به نفس تان نیز افزایش پیدا می کند و تمرکز بیشتری بر روی آن خواهید داشت که همگی اینها شخصیت محکم تری از شما می سازد.

منبع: thisisinsider
مطالب مرتبط
بدون نظر

ورود