فرانسه برای محافظت از برج ایفل دیوارهای ضد گلوله می سازد

فرانسه برای محافظت از برج ایفل دیوارهای ضد گلوله می سازد

پدیده تروریسم و افراط گرایی این روز ها در همه جای جهان دیده می شود و تمام سرزمین ها را تهدید می کند. یکی از کشورهایی که در چند وقت اخیر از این بابت صدمات زیادی دیده، فرانسه در قلب اروپاست. به همین دلیل، آن ها در حال اندیشیدن تدابیری هستند که در صورت رخ دادن دوباره حملات تروریستی، آثار ملی و باستانی شان را حفظ کنند.

قرار است به زودی دو دیوار ۲.۵ متری ضد گلوله کنار برج ایفل قرار داده شود. همانطور که گفتیم، این کار برای محافظت از یکی از مهمترین مراکز گردشگری پاریس انجام می گیرد.

بر اساس اعلام رسانه ها، قرار است این پروژه ۲۱.۲ میلیون دلاری تا پایان سال میلادی جاری تکمیل گردد. این دو دیوار، شمال و جنوب برج ایفل را در بر گرفته و حصارهای فلزی براق نیز جایگزین موانع فلزی که در طول برگزاری مسابقات فوتبال یورو ۲۰۱۶ نصب شده بود، می گردند.

معاون شهردار پاریس اظهار داشته که تهدیدات تروریستی همچنان ادامه دارد، بنابراین برج ایفل که پر بازدید ترین نقطه شهر به شمار می رود، باید از سیستم حفاظت ویژه ای برخوردار باشد. این دیوارها جلوی اصابت گلوله به برج را می گیرند. به علاوه، موانع جدید نیز از ورود هر گونه وسیله و به هم ریختن منطقه جلوگیری می کنند.

حملات مختلف تروریستی در فرانسه تا به حال ۲۳۸ کشته بر جای گذاشته است. بسیاری از آن ها در اماکن شلوغ، مکان های توریستی و محل های رفت و آمد رخ داده اند. پاریس از هفته گذشته پس از حمله در موزه لوور، در وضعیت بالای امنیتی به سر می برد.

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
یک نظر

ورود

  • hadi اسفند ۳, ۱۳۹۵

    جای بسی تاسف که این اعمال غیر انسانی را به نام اسلام و بازیابی ارزشهای سلامی انجام میدهند و مشخص نیست این اعمالی را که از حیوانی هم نمیشه انتظار داشت چطور در حالی انجام میدهند که پرچم اسلام را بر تن و یکی را هم در دست دارند . آیا جهان متحد اسلام مایل به زدودن این ننگ از دامان خود نیست؟؟