۲۶ چهره مشهور هالیوود که در عین ناباوری تاکنون موفق به کسب جایزه اسکار نشده اند [قسمت دوم]

۲۶ چهره مشهور هالیوود که در عین ناباوری تاکنون موفق به کسب جایزه اسکار نشده اند [قسمت دوم]

در قسمت اول این موضوع با تعدادی از چهره های معروف هالیوود اعم از بازیگر، کارگردان، فیلم بردار و تهیه کننده که تاکنون موفق به دریافت جایزه اسکار نشده بودند آشنا شدیم. در ادامه متن تعداد دیگری از این افراد و جزییات بیشتری از دلایل ناکامی آن ها را ذکر خواهیم کرد. لازم به ذکر است که قسمت اول این مطلب از طریق این لینک در دسترس شما قرار دارد.

بردلی کوپر (Bradley Cooper)

بردلی کوپر با ۴ نامزدی جایزه اسکار از سال ۲۰۱۳ را باید یک ماشین نامزدی اسکار نامید. به نظر می رسید که او در مراسم اسکار سال ۲۰۱۵ بخت اول برنده شدن جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد برای فیلم «تک تیرانداز آمریکایی» (American Snpier) باشد اما این جایزه را به ادی ردمین برای بازی در فیلم «تئوری همه چیز» (The Theory of Everything) واگذار کرد. سه مورد از نامزدی های کوپر برای نقش آفرینی در فیلم ها و یکی نیز برای تهیه کنندگی فیلم «تک تیرانداز آمریکایی» بوده است که مورد اخیر نصیب فیلم «مرد پرنده ای» (Birdman) شد.

مارک والبرگ (Mark Wahlberg)

مارک والبرگ تاکنون دو بار نامزد دریافت جایزه اسکار شده است. اولین نامزدی وی در سال ۲۰۰۷ برای بازی در فیلم «رفتگان» (The Departed) و دومین نامزدی او در سال ۲۰۱۱ به عنوان تهیه کننده برای فیلم «مبارز» (The Fighter) بود.

نائومی واتس (Naomi Watts)

نائومی واتس هر ساله به برنده شدن جایزه اسکار نزدیک تر می شود اما تاکنون موفق نشده این جایزه را از آن خود کند. وی اولین بار در سال ۲۰۰۴ برای بازی در فیلم «۲۱ گرم» (۲۱ Grams) و دومین بار در سال ۲۰۱۵ برای بازی در فیلم «غیر ممکن» (The Impossible) نامزد دریافت جایزه اسکار شده است.

میشله ویلیامز (Michelle Williams)

میشله ویلیامز نشان داده که آینده روشنی در پیش دارد. وی از سال ۲۰۰۶ تاکنون ۴ بار نامزد دریافت جایزه اسکار از جمله جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن سال ۲۰۱۷ برای فیلم «منچستر کنار دریا» (Manchester by the Sea) شده است.

کاتلین کندی (Kathleen Kennedy)

کاتلین کندی تهیه کننده ثابت فیلم های استیون اسپیلبرگ اگر چه تاکنون ۸ بار نامزد دریافت جایزه اسکار شده اما هر بار رقابت را به دیگر نامزدها واگذار کرده است. وی در طول فعالیت ۳۰ سال خود برای تهیه کنندگی فیلم های متعددی از جمله «ای تی» (E.T.)، «حس ششم» (The Sixth Sense)، «اسب جنگی» (War Horse) و «لینکلن» (Lincoln) شانس برنده شدن جایزه اسکار را داشته اما نتوانسته به آن دست یابد.

ریدلی اسکات (Ridley Scott)

این کارگردان صاحب سبک از سال های دهه ۷۰ مشغول ساختن فیلم است اما تنها ۴ بار نامزد دریافت جایزه اسکار شده و هر بار نتوانسته جایزه را لمس کند. آخرین نامزدی وی در سال ۲۰۱۶ برای فیلم «مریخی» (The Martian) بود که فیلم وی نامزد جایزه اسکار بهترین فیلم شد. سه نامزدی دیگر وی برای فیلم های «تلما و لوییز» (Thelma & Louise)، «گلادیاتور» (Gladiator) و «سقوط شاهین سیاه» (Black Hawk Down) بوده است.

دیوید لینچ (David Lynch)

david-lynch-w900-h600

tumblr_mauypvCmF11rovfcgo7_1280-w900-h600
لینچ با ۴ بار نامزدی تاکنون موفق نشده است جایزه اسکار بهترین کارگردانی را به دست بیاورد. وی برای فیلم های «مرد فیل نما» (The Elephant Man)، «مخمل آبی» (Blue Velvet) و «جاده مالهالند» (Mullholland Drive) نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین کارگردانی و برای فیلم «مرد فیل نما» نیز نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین فیلم نامه اقتباسی شد اما رقابت را به فیلم «انسان های معمولی» (Ordinary People) واگذار کرد.

لیام نیسون (Liam Neeson)

liam-neeson-w900-h600

schindler-crying-w900-h600
شاید فکر کنید نیسون برای فیلم «فهرست شیندلر» (Schindler’s List) صاحب جایزه اسکار شده است اما اینطور نیست. در آن سال که نیسون نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد شده بود نتوانست نظر داوران اسکار را جلب کند و در نهایت تام هنکس برای فیلم «فارست گامپ» (Forrest Gump) جایزه اسکار را به خانه برد.

دیوید فینچر (David Fincher)

david-fincher-w900-h600

david-fincher (1)-w900-h600
کارگردان فیلم «باشگاه مبارزه» (Fight Club) سبک بسیار منحصر بفردی در ساخت فیلم دارد و روز به روز در جشنواره های معتبر محبوب تر از قبل می شود. اما وی تاکنون تنها دو بار نامزد دریافت جایزه اسکار شده است: نامزد جایزه اسکار بهترین کارگردانی برای «مورد عجیب بنجامین باتن» (The Curious Case of Benjamin Button) و «شبکه اجتماعی» (The Social Network). سبک خاص فیلم سازی فینچر که می توان آن را در فیلم های «زودیاک» (Zodiac)، «هفت» (Se7en) و «دختر گمشده» (Gone Girl) به وضوح دید شایستگی دریافت جایزه اسکار را دارد و باید به زودی شاهد بردن این جایزه از طرف فینچر باشیم.

جسیکا چَستَین (Jessica Chastain)

jessica-chastain-zero-dark-thirty-w900-h600
چستین شایستگی دریافت جایزه اسکار سال ۲۰۱۳ برای بازی تحسین برانگیز در فیلم «سی دقیقه پس از نیمه شب» (Zero Dark Thirty) را داشت اما این جایزه به جنیفر لارنس برای بازی در فیلم «دفترچه امیدبخش» (Silver Linings Playbook) رسید. دیگر نامزدی او در سال ۲۰۱۲ برای بهترین بازیگر زن نقش مکمل برای فیلم «کمک» (The Help) بود که این بار نیز رقابت را به اوکتاویا اسپنسر برای بازی در همین فیلم واگذار کرد.

ادوارد نورتون (Edward Norton)

edward-norton-w900-h600

1067380584-w900-h600
در کمال تعجب این بازیگر صاحب سبک علی رغم ۳ بار نامزدی اسکار برای فیلم های «ترس کهن» (Primal Fear)، «تاریخ مجهول آمریکا» (American History X) و «مرد پرنده ای» هنوز موفق به دریافت جایزه بهترین بازیگر اسکار نشده است.

هلنا بونهام کارتر (Helena Bonham Carter)

Helena Bonham Carter-w900-h600

King's Speech 3-w900-h600
کارتر تاکنون دو بار نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگری شده اما نتوانسته آن را به دست بیاورد. وی برای اولین بار در سال ۱۹۹۸ برای فیلم «بال های کبوتر» (The Wings of the Dove) نامزد دریافت اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن شد. کارتر دومین نامزدی اسکار خود را نیز در سال ۲۰۱۱ در بخش بهترین بازیگر زن نقش مکمل برای فیلم «سخنرانی پادشاه» (The King’s Speech) به دست آورد.

برد پیت (Brad Pitt)

brad-pitt-w900-h600

12-monkeys-8-w900-h600
برد پیت یک بار جایزه اسکار را بدست آورده اما نه به عنوان بازیگر. وی تنها جایزه اسکار خود را در سال ۲۰۱۴ برای تهیه کنندگی فیلم «۱۲ سال بردگی» (۱۲ Years a Slave) به دست آورد. با این وجود پیت تاکنون موفق به دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد نشده و تنها ۳ بار برای فیلم های «دوازده میمون» (۱۲ Monkeys)، «مورد عجیب بنجامین باتن» (The Curious Case of Benjamin Button) و «مانیبال» (Moneyball) در فهرست نامزدهای دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگر قرار گرفته است. باور نکردنی به نظر می آید اما واقعیت دارد.

منبع: businessinsider
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
۴ نظر

ورود

  • siya amini اسفند ۲, ۱۳۹۵

    برد پیت .لیام نیسون.بردلی کوپر.مارک والبرگ و حتی ادوارد نورتون تو این سالهای اخیر حشقشون بوده اسکار بگیرن
    مخصوصا برد پبت با بازیش تو فیلم “fury”

  • Soheil اسفند ۳, ۱۳۹۵

    جانی دپ ،جیک جیلنهال و تام هاردی رو فراموش کردین

  • Tani اسفند ۱۴, ۱۳۹۶

    چطور جانی دپ رو فراموش کردید!؟

  • Arshia_AF تیر ۱۹, ۱۳۹۷

    کریستوفر نولان چرا تو لیست نیست