«بیل پاکستون» بازیگر فیلم «بیگانه ها» در سن ۶۱ سالگی درگذشت

«بیل پاکستون» بازیگر فیلم «بیگانه ها» در سن ۶۱ سالگی درگذشت

بیل پاکستون بازیگری که در فیلم سرشناس «بیگانه ها» به ایفای نقش پرداخته بود، بر اثر عوارض ناشی از جراحی در سن ۶۱ سالگی جانش را از دست داد. آقای پاکستون که اخیرا در سریالی به نام «روز تعلیم» متعلق به شبکه «CBS» حضور یافته بود، نخستین بار در اواسط دهه ۱۹۸۰ میلادی به شهرت نسبی دست یافت. نقش های کوتاه اما تاثیر گذار وی در فیلم های «بیگانه ها» و «علوم عجیب و غریب» برای او موفقیت زیادی به همراه آورد.

بازی های او در آثاری مانند «گردباد»، «آپولو ۱۳» و «تایتانیک» می توانست وی را در قالب یک هنرپیشه اصلی مطرح کند، اما آقای پاکستون ترجیح داد به سمت پروژه های کم حاشیه تری مانند «یک نقشه ساده» پیش برود. در کل برای او کیفیت بیشتر از کمیت و شخصیت بیشتر از ستاره شدن اهمیت داشت.

پاکستون به خاطر بازی های غیر قابل انتظار و ژرف در نقش های معمولی شهرت زیادی داشت؛ مهارتی که در سریال «عشق بزرگ» محصول «HBO» به اوج رسید. وی در این مجموعه نقش فردی مذهبی را ایفا می کرد که چند همسر داشت. کمتر بازیگری می تواند چنین نقشی را هم مناسب و هم معقول ایفا نماید.

آقای پاکستون می توانست خیلی راحت و معمولی بازی کند. همین امر باعث می شود که خیلی ها او را در زندگی واقعی هم فردی عادی بدانند، اما زندگی او مملو از اتفاقات گوناگون بود. او در یک گروه موسیقی به نام «Martini Ranch» فعالیت داشت و کارگردانی ویدیوی آهنگ «Fish Heads» را نیز انجام داد. دو فیلم به نام های «سرزمین مجازات» و «بهترین بازی دنیا» نیز در کارنامه کارگردانی او به چشم می خورد.

بیل پاکستون در فیلم «دایره» که ۲۸ آوریل اکران خواهد شد نیز حضور دارد. در ادامه بیانه خانواده وی در این رابطه را می خوانیم:

ما با قلب های مملو از ناراحتی اعلام می کنیم که بیل پاکستون بر اثر عوارض ناشی از جراحی درگذشته است. او همسر و پدری مهربان بود و در طول ۴ دهه فعالیت هنری در هالیوود، بازیگر و فیلمسازی محبوب و پرکار به شمار می رفت.

همه ما احساسی که بیل به هنر داشت را می دانیم. شور و شوق و انرژی او برای کار انکار ناپذیر بود. از شما درخواست داریم که حریم خصوصی خانواده را حفظ کنید و ما را به خاطر از دست دادن پدر و همسری مهربان درک نمایید.

منبع: slate
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
یک نظر

ورود

  • Milad Omidi آذر ۲, ۱۳۹۶

    خدا بیامرزدش. غریب رفت. خیلیا نمیشناسنش ولی چهرش براشون آشناست.