دانستنی هایی جالب در مورد قهوه و چای [اینفوگرافیک]

دانستنی هایی جالب در مورد قهوه و چای [اینفوگرافیک]

اگر چه هیچ جانشینی برای آب پیدا نشده و نمی تواند جای آن را بگیرد (بدن به طور روزانه به مقدار زیادی آب نیاز دارد) اما نوشیدنی های سالم دیگری نیز وجود دارند که می توان از آن ها نیز در برخی موارد استفاده کرد. در میان این نوشیدنی های مفید، قهوه و چای از بقیه سالم تر و پرطرفدارتر هستند که خبر خوبی برای بسیاری از ما خواهد بود.

قهوه و چای از محبوب ترین و معمول ترین نوشیدنی های رایج در بین مردم دنیا به شمار می آیند که فوایدی نیز برای آن ها ذکر شده است. این دو از لحاظ آنتی اکسیدان و دیگر ترکیبات گیاهی غنی بوده که باعث افزایش سلامتی در بدن انسان می شوند. این ترکیبات در سلامت قلب و مغز، کاهش وزن و جلوگیری از بیماری های قلبی و عروقی موثر بوده و مفید بودن آن ها نیز به اثبات رسیده است.

مطالعات نشان داده اند که بین مصرف قهوه و چای و بیماری های قلبی، سرطان، دیابت نوع دوم، پارکینسون و آلزایمر رابطه ی مستقیمی وجود دارد. این دو علاوه بر کافئین حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان مفید مانند هیدروسینامیک اسید (hydrocinnamic acid) و پلی فنول (polyphenol) هستند. همچنین قهوه و چای باعث افزایش سطح هوشیاری و تمرکز می شوند و عملکرد شناختی مغز را دستکم به صورت موقت بهبود می بخشند.

پزشکان توصیه می کنند که برای دستیابی به نتایج بهتر از چای و قهوه ارگانیک استفاده کرده و آن ها را بدون ترکیب کردن با افزودنی های دیگر مانند شکر، شیر یا خامه مصرف کنیم.

در اینفوگرافیک زیر اطلاعات و آمار جالبی در مورد قهوه و چای ارائه شده است که مطالعه ی آن ها خالی از لطف نخواهد بود.

danestaniha2

منبع: designtaxi
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود