چگونه می توان بدون گرفتن رژیم غذایی و ورزش کردن وزن کم کرد؟

چگونه می توان بدون گرفتن رژیم غذایی و ورزش کردن وزن کم کرد؟

بسیاری از افراد برای کاهش وزن، از دو طریق اقدام می کنند؛ یا رژیم غذایی می گیرند و یا به ورزش کردن روی می آورند.

اگرچه هردوی اینها گزینه های بسیار خوبی هستند اما تنها راهکارهای موجود برای کاهش وزن نیستند.

بر اساس یافته های یکی از متخصصین تغذیه به نام «کارن آنسل» نویسنده کتاب «ابرغذاهای سلامت برای جوانی و طول عمر» دو راهکار بسیار ساده برای کاهش وزن را ارائه داده که عبارتند از:

  • مصرف بیشتر فیبر
  • کوچک تر کردن اندازه ظرف غذا

1

مصرف فیبر بیشتر

بر اساس گفته های آنسل، فیبر یکی از بهترین مواد مغذی است که می تواند برای شما وجود داشته باشد اما متاسفانه بسیاری از افراد تنها نیمی از میزان توصیه شده روزانه از آن را میل می کنند.برای زنانی با وزن های متوسط، ۲۵ گرم و برای مردانی با همین خصوصیت ۳۸ گرم فیبر در روز توصیه شده است.

فیبر نقش بسیار موثری در کنترل اشتها دارد. این ماده غذایی همچون یک اسفنج عمل می کند و زمانی که خوراکی را هضم می کنید، آن را در معده شما پراکنده می کند و برای مدت طولانی شما را سیر نگه می دارد.

فیبر می تواند باعث رشد باکتری های مفید در معده شود. در واقع باکتری هایی را در معده شکل می دهد که بر روی هورمون گرسنگی اثر می گذارد. هر اندازه احساس گرسنگی کمتری کنید، کمتر به سراغ خوردن هله هوله و دریافت کالری بیشتر پیش خواهید رفت.

همچنین فیبر ماده ای غیر قابل هضم است و این بدان معناست که زمانی که ماده محتوی فیبر را مصرف می کنید، آن را جذب نمی کنید بنابراین کالری را دریافت نمی کنید.

آنسل در پژوهش اخیر خود، نشان داده که فیبر توانایی گرفتن سایر کالری های وارد شده به بدن و دفع آنها را نیز دارد. بنابراین فیبر می تواند به شما در خروج کالری های فعلی که در بدن تان وجود دارد نیز کمک کند.

فیبر در خوراکی هایی که تماما محتوی غلات هستند، همچون لوبیا، آجیل، انواع بری و سریال های سبوس دار وجود دارد.

2

کوچک تر کردن اندازه ظرف های غذا

آنسل اعتقاد دارد با انتخاب ظرف های برزگ تر می توانید باعث شوید که حجم بیشتری از مواد غذایی را به بدن خود وارد سازید. به عنوان مثال ممکن است تصور کنید یک کاسه برنج، برای یک وعده غذا می تواند گزینه مناسبی باشد اما این در حالی است که تنها یک سوم از آن برای یک وعده کافی است.

در این ارتباط می توانید مقاله عادات غذایی که منجر به تناسب اندام زنان ژاپنی شده اند را نیز مطالعه بفرمایید.

روی برخی از خوراکی اندازه مصرف هر وعده آنها نوشته شده که می تواند در این زمینه به شما کمک کند.

آنسل بر این باور است که اگر میزان خوردن خود را تنظیم کنید، می توانید مقدار ورود بیش از اندازه کالری به بدن را بگیرید. این امر بی شک سبب کاهش وزن شما خواهد شد.

منبع: thisisinsider
مطالب مرتبط
دیجیاتو
بدون نظر

ورود