آسمان خراشی برای یک نفر؛ نگاهی به درون ساختمان ۲۷ طبقه و لوکسی که تنها یک خانواده در آن زندگی می کند

آسمان خراشی برای یک نفر؛ نگاهی به درون ساختمان ۲۷ طبقه و لوکسی که تنها یک خانواده در آن زندگی می کند

تا به حال دیده بودیم که افراد متمول و ثروتمند، در خانه های چند هزار متری و ویلایی زندگی کنند، اما این که یک خانواده بخواهد تمام یک ساختمان بلند مرتبه را برای زندگی انتخاب نماید، موردی است که تا به حال نشنیده ایم و بسیار عجیب جلوه می کند.

در شهر بمبئی هند (مومبای جدید) ساختمانی ۲۷ طبقه وجود دارد که تنها یک خانواده در آن زندگی می کنند. این سازه «آنتیلیا» نام دارد و ملک شخصی «موکِیش آمبانی» رئیس صنایع نفت و گاز «ریلاینس» است. چنین ساختمانی برای او بیش از ۱ میلیارد دلار هزینه در بر داشته است.

40

41

42

این مجموعه به بهترین امکانات رفاهی از جمله سینما با ظرفیت ۵۰ صندلی و پارکینگ با ظرفیت ۱۶۰ ماشین مجهز شده است. بیش از ۶۰۰ نفر نیرو نیاز است تا از این ساختمان نگهداری شود. در لابی آن نیز ۹ عدد آسانسور قرار دارد. با یک محاسبه ساده می توان فهمید که به هر عضو خانواده، ۴.۵ طبقه از این سازه تعلق می گیرد. مجموعه تفریحی دو طبقه نیز در آن به چشم می خورد.

hamed-1

sub-buzz-5388-1488493035-4

معماری و وسایل درون آپارتمان ها و مجموعه ها نیز هر کسی را به شگفتی وا می دارد. ارتفاع سقف در بیشتر طبقات، دو تا سه برابر یک اتاق معمولی است. همچنین سه عدد سکوی فرود هلیکوپتر نیز روی بام به چشم می خورد. اتاق خواب ها نیز ما را به یاد کارتون های رویایی والت دیزنی می اندازند. اتاق کار، مبلمان و پذیرایی، همه در بهترین سطح قرار دارند. در ادامه از شما دعوت می کنیم تصاویر این ساختمان رویایی را مشاهده کنید.

43-w700

44-w700

45-w700

46-w700

47-w700

48-w700

49-w700

50-w700

منبع: buzzfeed
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود