با ۱۱ استفاده کاربردی، مفید و به صرفه روغن نارگیل آشنا شوید

با ۱۱ استفاده کاربردی، مفید و به صرفه روغن نارگیل آشنا شوید

در بسیاری از کشورهای جهان و به دلیل آسیب هایی که ترکیبات شیمیایی موجود در برخی از انواع کرم ها، مواد پاک کننده و در کل محصولات بهداشتی دارند، اکنون تمایل بسیاری برای استفاده از مواد طبیعی وجود دارد.

خوشبختانه کشور ما با دارا بودن تاریخ و تمدن قدیمی همواره در استفاده از مواد طبیعی پیشتاز بوده. هنوز هم بسیاری از زنان ایرانی برای حفظ سلامت مو و پوست خود از روغن های طبیعی استفاده می کنند.

اگر شما هم در گروه افرادی قرار دارید که برای سلامت پوست خود به دنبال مواد طبیعی هستید، با استفاده از این روغن نه تنها به سلامت خود بلکه به اقتصاد خانواده هم می اندیشید.

اکنون و با خریداری یک روغن نارگیل می توانید از آن به بهترین نحو استفاده کرده و از هر گونه آسیب شیمیایی هم دور بمانید.

این روغن با ترکیبات طبیعی خود برای پوست، مو، ناخن ها، آشپزی، برق انداختن لوازم منزل، محافظت بهتر از حیوان خانگی تان و سایر موارد هم کاربرد دارد.

1

اگرچه در این ارتباط دو مقاله را در گذشته و از معجزه های این روغن برای تان برشمرده بودیم اما برای تاکید بر اهمیت آن و به روز رسانی اطلاعات مرتبط، مقاله دیگری را برای تان تهیه کرده ایم.

در ادامه یازده مورد از استفاده های این روغن را با هم مرور خواهیم کرد. با ما همراه باشید:

۱- مرطوب کننده

چه از این روغن برای صورت، بدن و یا دست ها استفاده کنید، می تواند یکی از بهترین مرطوب کننده ها باشد. اندکی از آن را روی دست های خود بمالید، اگر نوع جامد آن هم باشد با این کار نرم و به صورت محلول در می آید و می توانید آن را روی تمام بخش های مو یا پوست خود بمالید.

نگران چربی فراوان آن نباشید. در ابتدا بسیار چرب است اما این چربی به سرعت جذب پوست یا موهای تان خواهد شد.

۲- پاک کننده آرایش

برای آنکه بتوانید به بهترین نحو مواد آرایشی روی پوست خود را پاک کنید از روغن نارگیل استفاده کنید. آن را روی پوست خود مالیده و به آرامی آرایش صورت تان را با یک تکه پارچه تمیز یا پنبه پاک کنید.

۳- آکنه

روغن نارگیل دارای خصوصیت ضدباکتریایی است و می تواند در از بین بردن آکنه به شما کمک کند. تقریبا تمام افرادی که از این روغن برای پوست شان استفاده می کنند، اذعان داشته اند که پس از مصرف، جوش های کمتری را روی صورت خود مشاهده کرده اند.

۴- درمان عفونت، گزیدگی و کبودی

روغن نارگیل ماده ای به نام «مونورالین» دارد. گفته می شود که این ماده می تواند در مبارزه با گزیدگی ها مفید باشد.

همچنین دارای خصوصیت ضدقارچی نیز است. بسیاری از وب سایت ها مربوط با سلامت به دلیل دارا بودن همین خاصیت ضدقارچی، این روغن را برای خراشیدگی ها، گزیدگی ها، عفونت ها و بهبود کبودی های پوستی مناسب می دانند.

۵- اسکراب بدن

بسیاری از بلاگرهای مرتبط با زیبایی، ترکیب این روغن با شکر سفید و قهوه ای را گزینه مناسبی برای تهیه یک اسکراب طبیعی برای بدن می دانند. کسانی که آن را امتحان کرده اند بسیار این ترکیب را مناسب و ارزان تر از اسکراب های شیمیایی می دانند.

۶- نرم کننده مو

فردی از تجربه خود برای استفاده از روغن نارگیل به جای نرم کننده می گوید. وی از یکی از دوستان خود آموخته بود که می تواند به مدت ۱۰ تا ۲۰ دقیقه روغن نارگیل را روی موهایش قرار داده و اجازه دهد تا آنجا که امکان دارد چربی موجود در روغن جذب فولیکول های مو شود.

نتیجه این کار موهایی درخشان و صاف است. البته باید این موضوع را در نظر داشته باشید که باید موها را بعد از زمان ذکر شده به خوبی آبکشی کنید.

۷- کرم مخصوص شیو کردن

برخی از خانم ها یک شیشه روغن نارگیل را در داخل حمام خود نگهداری می کنند تا بتوانند در موقع شیو کردن پاهای شان از آن استفاده کنند. نه تنها کار شیو کردن را راحت تر می کند بلکه می تواند از پوست هم به خوبی محافظت به عمل آورد.

۸- روغن پخت و پز

اگر روغن نارگیل را برای مصارف بهداشتی و زیبایی استفاده می کنید، توصیه می شود که آن را برای پخت و پز هم استفاده کنید. در بسیاری از برنامه های آشپزی همچون برنامه «جنا ماربل» در یویتوب از این روغن برای طبخ غذاها استفاده می شود. شما هم می توانید این کار را انجام دهید.

۹- افزایش میزان انرژی و مکمل سلامت

بسیاری از بلاگ های مرتبط با سلامت از نقش طبیعی این روغن برای افزایش سطح انرژی خبر می دهند. همچنین مصرف این روغن می تواند تا ساعت ها شما را سیر نگه دارد. بسیاری از افرادی که رژیم غذایی لاغری را دنبال می کنند از روغن نارگیل برای پخت و پز استفاده می کنند.

۱۰- برق انداختن چوب/ چرم/ فلز

اندکی از این روغن را برای برق انداختن لوازم منزل خود به کار ببرید. وسایل چرمی، مبلمان و چیزهای فلزی را با آن جلا دهید. با این کار به آسانی می توانید این وسایل را برق بیاندازید.

۱۱- محافظت از حیوان خانگی

می توانید از آن برای برطرف کردن خشکی بینی، کف پا و یا به عنوان نرم کننده موهای حیوان خانگی خود استفاده کنید. از آنجایی که روغن نارگیل دارای ترکیبات طبیعی است اگر حیوان خانگی شما بدنش را لیس هم بزند و این روغن وارد دهان او شود، برای سلامتی اش بی ضرر است.

منبع: thisisinsider
مطالب مرتبط
دیجیاتو
بدون نظر

ورود