۶ راهکار ساده که در کنار گذاشتن مواد قندی به شما کمک می کنند

۶ راهکار ساده که در کنار گذاشتن مواد قندی به شما کمک می کنند

تقریبا تمام ما از مضرات مصرف مواد قندی آگاهی داریم. در مورد عدم مصرف این مواد و کنار گذاشتن کامل آنها نیز تاکید فراوانی شده که به خوبی از آنها آگاهی داریم.

در گذشته نیز به بررسی زیان های مصرف این مواد و میزان مصرف مجاز روزانه آن و نیز راهکارهای ساده مصرف کمتر آن اشاراتی شد.

اما خبر خوبی در این باره وجود دارد و آن این است که می توان به مدت ۱۰ روز از اعتیاد به مصرف مواد قندی نجات یافت. در ادامه راهکارهایی را در اختیارتان قرار خواهیم داد که به مدت ۱۰ روز و با به کارگیری آنها می توانید از ورود این سم سفید به بدن تان پرهیز کنید.

۱- نوشیدنی های پرکالری ننوشید

1

زمانی که نوشابه میل می کنید گویی انبوهی شکر را به بدن خود وارد می کنید. با مصرف این نوشیدنی پرشکر مقدار قند خون را به سرعت افزایش می دهید و به اضافه شدن وزن تان هم کمک می کنید.

به جای نوشابه از آب که بدون کالری است و تشنگی شما را نیز برطرف خواهد کرد، استفاده کنید.

۲- پروتئین و سبزیجات فراوان میل کنید

2

مصرف پروتئین باعث افزایش سطح قند خون نمی شود اما باعث انرژی بخشیدن به بدن و ایجاد احساس سیری در شما خواهد شد. تخم مرغ، ماهی و مرغ باید پایه های اصلی غذای روزانه شما را تشکیل دهند.

سایر مواد غذایی که می توانند به تنظیم میزان قند خون منجر شوند، سبزیجاتی به غیر از سیب زمینی هستند. انواع و اقسام کلم ها، کدوی سبز، خیار، گوجه فرنگی و سبزیجاتی این چنینی می توانند بسیار مفید باشند.

در میان سبزیجاتی که مصرف می کنید هرگز انواع سبز رنگ و تازه آن را فراموش نکنید. سبزیجات می توانند کربوهیدرات مورد نیاز بدن تان را فراهم آورند. سبزیجات به طور ناگهانی میزان قند خون شما را افزایش نمی دهند و بیش از آنکه به چربی تبدیل شوند، برای بدن تولید انرژی می کنند.

۳- مصرف چربی ها را فراموش نکنید

3

برخی از افراد تصور می کنند که اگر در رژیم غذایی خود هیچ چربی را نگنجانند، در حال پی گیری یک رژیم لاغری صحیح هستند. این تصور بسیار اشتباه است.

چربی می تواند باعث کم شدن اشتها شده و سبب ایجاد تعادل در میزان قند خون نیز می شوند. همچنین چربی ها، مزایای فراوان دیگری را نیز برای بدن دارند، تنها لازم است که از انواع صحیح آنها استفاده شود.

بنابراین بهتر است که از چربی های غیراشباع شده از جمله روغن زیتون، آجیل و ماهی حتما در خوراکی های روزانه خود استفاده کنید.

۴- برای روز  مبادا آمادگی داشته باشید

4

بسیاری از افراد زمانی که وقت کافی برای فراهم کردن یک وعده یا میان وعده مفید ندارند به خوراکی های ناسالم رو می آورند. در چنین زمان هایی خوراکی هایی چون انواع همبرگرها، کلوچه، کیک و سایر هله هوله ها نخستین انتخاب های شما هستند.

در چالش ۱۰ روزه ای که آغاز کرده اید لازم است همیشه خوراکی های سلامتی را در دسترس داشته باشید. از این میان می توان به آجیل، میوه های خشک، گوشت بوقلمون یا مرغ و نان ترد اشاره کرد.

در واقع هر آنچه می تواند برای طولانی مدت احساس سیری را در شما به وجود آورد و انرژی لازم را به بدن تان برساند می تواند گزینه خوبی محسوب شود.

۵- نفس عمیق بکشید

5

زمانی که ناگهان گرسنه می شوید و دوست دارید یک چیز شیرین میل کنید احتمالا استرس دارید. در چنین مواقعی تمرین های تنفسی می توانند برای کاهش سطح استرس و برطرف ساختن ترشح هورمون استرس یعنی «کورتیزول» مفید باشند.

پیش از آنکه وعده غذایی را میل کنید، ۵ نفس عمیق بکشید. امکان دارد که برای تان کمی عجیب بیاید اما این کار بسیار مفید است.

۶- خوب بخوابید

6

بی خوابی باعث کاهش سطح انرژی می شود. در چنین مواقعی، فرد بسیار آسیب پذیر می شود و نیاز بیشتری به خوردن مواد شیرین پیدا می کند. فرد با این کار تلاش می کند که سطح انرژی را اندکی بالا بیاورد.

سعی کنید ۸ ساعت توصیه شده در شبانه روز را بخوابید. با این کار رضایت بدن تان را جلب خواهید کرد. به تبع آن نیاز بدن به مصرف بیش از اندازه قند و شیرینی نیز کاهش خواهد یافت.

با به کار گیری راهکارهای فوق الذکر حداقل به مدت ۱۰ روز، باعث خواهید شد که دیگر هوس خوردن نیمی از بسته شکلات یا نصف جعبه شیرینی را نداشته باشید.

منبع: ru.depositphotos ، drhyman ،
دیجیاتو
بدون نظر

ورود