برگزیده ای از زیباترین تصاویر «جشن شکوفه های گیلاس» سراسر جهان

«هانامی» چیست و چگونه برگزار می شود؟

برگزیده ای از زیباترین تصاویر «جشن شکوفه های گیلاس» سراسر جهان

دیدن شکوفه های گیلاس سالانه بسیاری از گردشگران را از سرتاسر جهان به سمت مناطقی می کشاند که مناظر اصلی آن را این شکوفه ها تشکیل می دهند.

عموما از اواخر اسفند تا اواخر اردیبهشت، زیباترین زمان هایی هستند که درختان شکوفه های گیلاس خود را به معرض نمایش در می آورند.

در ادامه این نوشته به بررسی تصاویر زیباترین نمونه های شکوفه های گیلاس از سراسر جهان پرداخته و با مراسم خاص آن در برخی از مناطق آشنا خواهید شد. با ما در این سفر کوتاه اما شگفت انگیز همراه باشید:

1
واشنگتن دی سی، یکی از زیباترین مکان هایی است که می توان در آن شاهد درختانی با شکوفه های گیلاس بود. این فستیوال از ۱۵ مارچ (۲۵ ام اسفند ماه) آغاز و تا شانزدهم آوریل (۲۵ ام اردیبهشت) پایان می پذیرد. این جشنواره بزرگداشتی از دوستی دو کشور آمریکا و ژاپن است. در سال ۱۹۱۲ میلادی ۳۰۰۰ درخت گیلاس از شهر توکیو و به عنوان هدیه به آمریکا فرستاده شده بود.
ss18
حدود ۱.۵ میلیون نفر سالانه در این جشنواره شرکت می کنند. امسال ۹۰ امین سال بزرگداشت این جشنواره برگزار می شود.
3
امسال حدود ۷۰ درصد از این شکوفه ها تبدیل به گل تبدیل شده اند که از آن به عنوان یکی از زودترین زمان های این پدیده یاد می شود. بر اساس پیش بینی های مرکز خدمات رسانی پارک های ملی این اتفاق در زودترین حالت باید بین یک هفته تا ده روز دیگر اتفاق می افتاد.
4
آنچه در شکل ملاحظه می کنید تصویری از کوه فوجی در ژاپن است که شبیه به یک کارت پستال است. این مکان از سمبلیک ترین محل هایی است که می توان در آن به تماشای شکوفه های گیلاس نشست. با حرکت به سمت شمال دریاچه «کاواگوچی» در اردیبهشت ماه می توان با چنین صحنه ای مواجه شد. گفته می شود بهترین نمونه آن در ایستگاه اتوبوس شماره ۷ «رترو» قابل مشاهده است.
5
اگرچه تصور می شود که بیشتر این شکوفه های گیلاس مربوط به کشور ژاپن باشند اما متخصصان این امر بر این باورند که شکوفه ها در اصل متعلق به منطقه هیمالیا هستند. این شکوفه ها هزاران سال پیش و در دوران ماقبل تاریخ به ژاپن آورده شده بودند.
6
شکوفه ها اکنون بخشی از فرهنگ و تمدن مردم ژاپن به شمار می روند. به عنوان مثال پیکنیکی به نام «هانامی» یا همان «جشن شکوفه های گیلاس» در فصل بهار و در سراسر ژاپن جشن گرفته می شود. «هانا» در لغت به معنای «شکوفه» و «می» به معنای «نگاه کردن» است. در این جشن مردم به مناسبت بهار در زیر درختان گیلاس جشن می گیرند.
7
«کیوتو» یکی از مکان های مهمی است که مردم در آن «هانامی» را جشن می گیرند. یکی دیگر از دلایل بزرگداشت این مراسم با آغاز فصل بهار یادآوری گذرا بودن زندگی و ارج نهادن به لحظات آن است.
8
زمانی که خورشید غروب می کند جشن «هانامی» به «یوزاکورا» تبدیل می شود که اساسا جشن و پیکنیک شبانه به شمار می آید. بومی ها در زیر نور فانوس هایی که به درختان گیلاس آویخته شده، شب را جشن می گیرند.
9
هیچ کدام از دو کشور آمریکا و ژاپن عنوان پایتخت اصلی جشن شکوفه های گیلاس را به خود اختصاص نداده اند بلکه این افتخار نصیب شهر ماکن در گرجستان شده است.
111
در «ماکنِ» گرجستان و در فصل بهار بیش از ۳۰۰.۰۰۰ شکوفه گیلاس یوشینو، این شهر بدل به یک پارک رویایی صورتی رنگ کرده. «ماکن» هر بهار، محل برگزاری فستیوال بین المللی شکوفه های گیلاس است.
11
اگرچه بسیاری از شکوفه های گیلاس صورتی هستند اما نمونه های بسیار زیبای سفید رنگی از آن نیز دیده می شود. در واقع امروزه در حدود ۶۰۰ گونه مختلف از این شکوفه ها وجود دارند.
12
اگر مایل به دیدن این شکوفه ها هستید باید عجله کنید. این درختان تنها عمری مابین ۳۰ تا ۴۰ سال دارند و تنها در طول یک هفته شکوفه می دهند.

منبع: thisisinsider
مطالب مرتبط
بدون نظر

ورود