۱۵ واقعیت جالب و خواندنی درباره کشور کره جنوبی که شما را شگفت زده خواهند کرد

۱۵ واقعیت جالب و خواندنی درباره کشور کره جنوبی که شما را شگفت زده خواهند کرد

هر یک از کشورهای دنیا آداب و رسوم و فرهنگ خاص خود را دارند. از جمله قدیمی ترین تمدن ها می توان به کشور چین، کشور مصر و کشور خودمان اشاره کرد. از دیگر سرزمین های دارای فرهنگ کهن می توان به کره جنوبی اشاره نمود. کره جنوبی در حال حاضر پیشرفت زیادی را در زمینه فناوری و خودرو تجربه کرده و توانسته در ردیف بهترین ها قرار بگیرد.

علی رغم آن که پیشرفت فناوری های اینترنتی باعث شده تمام افراد اطلاعات کافی درباره سرزمین ها داشته باشند، اما برخی موارد شنیده شده با واقعیت تطابق ندارد. ما در این مقاله قصد داریم ۱۶ نکته درباره کره جنوبی که بیانگر برخی واقعیت های کشور یاد شده هستند را بررسی کنیم. تصاویر را ببینید، توضیحات را بخوانید و تا پایان مطلب همراه باشید.

۱- جراحی پلاستیک رواج بسیار زیادی دارد

675

بر اساس کاوش های اجتماعی و جامعه شناسی، از هر ۵ زن یک نفر در کره حنوبی جراحی پلاستیک را تجربه کرده است. این گونه عمل ها بسیار عادی هستند و والدین به عنوان هدیه فارغ التحصیلی هزینه انجام آن را تقبل می کنند. سفید سازی پوست، از بین بردن علائم تولد مادرزادی و تغییر شکل چشم ها، اصلی ترین جراحی ها در کره جنوبی هستند. مردها نیز این گونه عمل ها را انجام می دهند.

۲- هزینه های دندان پزشکی و کارهای روی دندان بسیار بالاست

676

به همین دلیل، تمام کره ای ها به بهداشت دهان و دندان بسیار اهمیت می دهند. آن ها پس از هر وعده غذایی و حتی بعد از نوشیدن قهوه مسواک می زنند. کره ای ها معمولا یک مسواک همراه خود دارند و حتی در برخی مکان ها مسواک های رایگان عرضه می شود.

۳- ضعف بینایی در بیشتر ساکنان کره جنوبی

677

بسیاری از کره ای ها از سنین پایین دچار محدودیت دید می شوند. بنابراین استفاده از عینک یا لنز رواج زیادی دارد. این تصور ایجاد می شود که آن ها از بدو تولد دچار این مشکل هستند. با این حال مطالعه زیاد و چشم دوختن بیش از حد به صفحه نمایش دستگاه های مختلف، معضل آن ها را تشدید می کند.

مشکل بینایی باعث نشده که آن ها از کسب عناوین و افتخارات باز بمانند. «دونگ هیون» فردی که دو بار قهرمان المپیک شده، تنها ۱۰ تا ۲۰ درصد بینایی یک فرد عادی را دارد. وی در رشته تیراندازی با کمان افتخار آفرینی کرده است.

۴- استفاده همگانی از لوازم آرایش

678

بانوان کره ای اهمیت زیادی به سلامت پوست و موی خود می دهند و برای دستیابی به هدفشان، از لوازم آرایشی و بهداشتی زیادی بهره می گیرند. آن ها هیچ گاه بدون آماده سازی خود بیرون نمی روند. همچنین امکان ندارد مردی را مشاهد کنید که موهایش را به بهترین شکل ممکن در نیاورده باشد. لوازم آراشی کره ای از محبوبیت زیادی در جهان برخوردار هستند.

۵- تعداد کمی از آن ها سگ را به عنوان غذا میل کرده اند

679

بر خلاف تصور عمومی، تنها تعداد کمی از کره ای ها چنین کاری را انجام داده اند. در حال حاضر جنبشی عمومی متشکل از افرادی که از خوردن این غذا پرهیز می کنند، ایجاد شده است. این مسئله در نسل جوان که سگ ها را به عنوان همراه خود می بینند، با قدرت پیگیری می شود. دولت نیز مردم را به خوردن گوشت سگ تشویق نمی کند.

۶- علاقه دیوانه وار به غذا

681

در هر شهر کره جنوبی، انواع رستوران و کافه در هر یک از خیابان ها دیده می شود. این موضوع به حدی فراگیر است که آن ها احتمالا به جای استفاده از عبارت «حالتان چطور است»، جمله «آیا خوب غذا خورده اید؟» را به کار می برند. از دست دادن یک وعده غذایی گناه به حساب می آید. «کیمچی» غذای سنتی اصلی کره ای ها، از سبزیجات پر ادویه، ترشی و کلم چینی تهیه می گردد.

۷- لمس فیزیکی امری عادی محسوب می گردد

682

در سایر کشورها، کنار هم بودن دو مرد معنای چندان خوبی ندارد و کسی این کار را انجام نمی دهد. اما در کره جنوبی مسئله متفاوت است و این گونه موارد به معنای کارهای بد تلقی نمی شود.

۸- حساسیت به رنگ قرمز

683

آن ها اعتقاد دارند که اگر نام فردی را با رنگ قرمز بنویسید، به زودی مشکلاتی جدی و حتی مرگ به سراغ او خواهد آمد. برخی از افراد معتقدند که جوهر قرمز شیاطین را دور می سازد و از مرده ها محافظت می کند؛ اما در مورد افراد زنده این قضیه برعکس می شود.

۹- اهمیت دادن زیاد به حرکات بدن

684

برای نشان دادن فیزیکی موافقت با یک مسئله، باید از هر دو دست خود استفاده کنید تا به این شکل احترام خود را نشان دهید. کره ای ها به دست دادن نیز بسیار حساس هستند. سالها پیش بیل گیتس چنین مسئله ای را تجربه کرد. هنگامی که وی با رئیس جمهور کره جنوبی دیدار نمود، در حالی با او دست داد که دست دیگرش در جیب قرار داشت. این کار در کره جنوبی به منزله بی توجهی به آن فرد تلقی می شود.

۱۰- تمام مردم از گجت ها استفاده می کنند

685

تمام مردم از کودکان گرفته تا افراد بی خانمان، از گجت های مختلف مانند لپ تاپ و تلفن هوشمند استفاده می کنند. به همین دلیل، شما می توانید در تمامی نقاط به وای فای رایگان دسترسی داشته باشید. موبایل ها به صورت قراردادی ۲ ساله معامله می شوند که همین مسئله هزینه برقراری ارتباط اینترنتی با تلفن های هوشمند را کاهش می دهد.

۱۱- «سایبر اسپورت» یا ورزش الکترونیکی کاملا شناخته شده است

686

ورزش الکترونیکی به فعالیتی گفته می شود که در آن فرد به انجام بازی های ویدیویی می پردازد. کره جنوبی را می توان مهد این ورزش دانست. در آغاز دهه ۲۰۰۰ میلادی، ظهور بازی «Starcraft» باعث شد که رقابت در بازی های ویدیویی وارد فرهنگ این کشور شود. کسانی که این بازی را انجام می دادند، به ستارگان مشهوری تبدیل شدند و هر کسی دوست داشت آن ها را از نزدیک ببینند.

استادیوم هایی با صفحه نمایش های غول پیکر برای بازی های بزرگ مقیاس مورد استفاده قرار گرفتند. در این سرزمین، بازی های کامپیوتری به عنوان یک ورزش واقعی در نظر گرفته می شود و افراد باید همانند سایر فعالیت ها، به تمرین پرداخته و بی خوابی بکشند.

۱۲- کره ای ها تنها از اینترنت اکسپلورر استفاده می کنند

687

تمام مردم کره جنوبی از اینترنت اکسپلورر استفاده می کنند. آن ها یا اطلاعاتی درباره دیگر مرورگر ها ندارند و یا آن که به استفاده از آن ها علاقه نشان نمی دهند. حتی وب سایت های کره نیز تنها برای مرورگر پیش فرض ویندوز طراحی شده و در صورت استفاده از کروم یا مانند آن، به خوبی کار نمی کنند. در این سرزمین به جای گوگل از وب سایت «naver» که آخرین خبرها و خدمات را فراهم می کند، استفاده می گردد.

۱۳- مطالعه بسیار زیاد

688

آن ها از صبح زود تا پاسی از شب به مطالعه می پردازند. حتی روزهای تعطیل نیز صرف گذراندن کلاس های اضافی و یا مطالعه به صورت مستقل می شود. درس دادن یکی از مورد احترام ترین مشاغل این سرزمین به شمار می رود. یک آموزگار معمولی ماهانه ۲۵۰۰ دلار (۹ میلیون تومان) حقوق دریافت می کند. اگر آن ها در مدارج بالاتر و یا در مدارس خصوصی تدریس کنند، می توانند سالانه میلیون ها دلار درآمد داشته باشند.

۱۴- سربازی اجباری

689

بر اساس قانون، تمام مردها در سن ۲۸ سالگی باید به ۲۱ ماه خدمت اجباری بروند. قانون یاد شده تمام اقشار جامعه را در بر می گیرد. تنها دفاع از نام میهن در عرصه بین المللی می تواند فرد را از رفتن به سربازی نجات دهد. به عنوان مثال، برخی از بازیکنان تیم ملی فوتبال کره جنوبی به خاطر دستاوردهای ورزشی، از خدمت در ارتش معاف شدند.

۱۵- معنای نمادین پرچم کره جنوبی

690

سفید رنگ ملی این کشور به شمار می رود. علامت روی پرچم آن ها، به فلسفه تائوئیسم ارتباط دارد که تمام جهان را متحد می داند. «یین و یانگ» نگرشی متعلق به چین باستان، مفهوم یگانگی متضادها را می رسانند.

خطوط سه گانه ای که در هر گوشه دیده می شوند نیز معنای خاص خود را دارند. آن ها به ترتیب از بالا و در جهت عقربه های ساعت، معانی آسمان/جنوب/تابستان/هوا، ماه/غرب/پاییز/آب، زمین/شمال/زمستان/خاک و خورشید/شرق/بهار/آتش را منتقل می کنند.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
۱۱۲ نظر

ورود

  • وحید خلیلی اسفند ۲۲, ۱۳۹۵

    مورد ۵ یعنی : تعداد کمی از آن ها غذای مخصوص سگ را میل کرده اند
    به درستی ترجمه نشده است.
    منظور خوردن سگ به عنوان غذاست، نه خوردن غذای سگ!

  • mkt اردیبهشت ۱۸, ۱۳۹۶

    عالی بود

  • feSHfeshE تیر ۱۶, ۱۳۹۶

    عااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااشقشونمممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممم :)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

  • _zd مرداد ۱۷, ۱۳۹۶

    واقعا وقتی قانون ها و رسمو رسوم های کشورهای دیگرو میبینم خجالت میکشم

  • M شهریور ۱۳, ۱۳۹۶

    ممنون بوج بوج

  • ی شهریور ۲۳, ۱۳۹۶

    ممنون. خیلی دوست دارم روزی به این کشور سفر کنم.

    • حامدپورجمال آذر ۲۸, ۱۳۹۶

      سلام خیلی عالی بودمن آرزودارم اگه بزرگ بشوم بازیگربشوم وبه این کشورکره جنوبی بروم ودرآنجابازیگری کنم.

      • مهسا اسفند ۴, ۱۳۹۶

        همچین چیزی امکانش ۰.۵ درصده!
        کره رو باید به خاطر فرهنگش و زبانش دوست داشته باشی نه بازیگری و خوانندگی!
        اینطوری شاید بتونی به هدفت برسی و در آینده بری کره.

        • ميلاد اسفند ۲۳, ۱۳۹۸

          دقیقا همینطوره مهسا خانوم

      • حامد تیر ۲۶, ۱۳۹۷

        حتما اونام منتظرن سریع بری کشورشون

  • maede مهر ۹, ۱۳۹۶

    اصلا این چیزا همش الکی هس کره ای ها تنها کشوری هستن ک فرهنگشون مثل ما ایرانی ها هس

  • asal آذر ۳, ۱۳۹۶

    واقعا از نظر من کشور بسیار زیبا با مردمان با فرهنگ و آداب و رسوم جالب و…هستن اشنای با این کشور و مردامان و اداب و رسومشان باعث افتخار است:)

  • jimin_BTS آذر ۸, ۱۳۹۶

    عععععاااااااااااااااااالی

    • Hasti آذر ۱۵, ۱۳۹۶

      آرمیییی ?

      • BTS مرداد ۲۳, ۱۴۰۰

        آرمیییییییییی

    • Jung kook bts فروردین ۷, ۱۳۹۷

      همه جا پره آرمیه?????
      منم می خوام برم کره??

      • 恶心哦 اردیبهشت ۲۷, ۱۳۹۷

        من آرمی این آرمی اون آرمی چه خبره اینجا؟
        همه آرمین?

      • 현이 بهمن ۲۶, ۱۳۹۷

        عزیزم این حرفت رو میزارم پای این که خیلی خیلی احساساتی هستی و یا با کره خیلی تازه است که آشنا شدی .. کره کشوریه کاملا صنعتی و با سختی های فراوان که زندگی در اونجا واقعا سخته . من نمیخوام منکر زیبایی های کره بشم اما عزیز دلم .خواهر/برادر عزیزم که کیپاپر یا کیدرامر هستی .. لطفا برای زندگیت هدف انتخاب کن … و برو دنبالش … نمیدونم چرا خودمم گیج شدم توی حرفایی که دارم بهت میزنم اما یکم عاقلانه تر رفتار کنید .. ((حرف من به شخص شما نیست . منظورم کسانی مثل توهستن)) . اوپاهاتون و اونی هاتون یا نونا هاتون که دوست دارید شبیهشون بشید اونا هم خیلی کار میکنن خیلی سختی میکشن و به اون رمانتیکی که شما توی درما ها میبیینید نیست ..
        لطفا این حرفارو درک کنید . چون شماها هموطن من هستید .. اگر حرفی زدم من رو ببخشید ..من قصد ناراحت کردن هیچ کدومتون رو ندارم …
        لطفا ناامید نشید و اگر کره رو دوست دارید ادامه بدیدش اما درست نه با آرمان ها و رویاهای بیش از حد تخیلی …

  • fati دی ۱۴, ۱۳۹۶

    دارم افسردگی میگیرم دلم میخاد برم کره????

  • ary بهمن ۵, ۱۳۹۶

    خیلی کشور خوبیه عاااااااشقشم کاش منم کره ای بودم

  • Sehun فروردین ۱۶, ۱۳۹۷

    خیلییییییییییی عاااالیییی بود
    کامسامیدااااا❤️❤️

    • Sahba مرداد ۳, ۱۳۹۷

      چیزهای زیادی یاد گرفتم من خیلی دوست دارم بزرگ شدم برم کره ودوست دارم اکسو که گروه کره ای هست رو ببینم

      • ترانه شهریور ۳۱, ۱۳۹۷

        منم عاشق گروه اکسو ام یه بار به اونجا سفر کردم و به کنسرت شون رفتم و به همتون پیشنهاد میکنم برید من به همراه داییم و خانواده اش یک سال در کره زندگی کردیم و سالاد کیم چی هم به شما ها پیشنهاد میکنم کره ای ها این سالاد رو از پاییز تا دمیتان در زیر خاک میکنن و در زمستان میل نکنن خیلی هم مهربونن

    • صهبا مرداد ۳, ۱۳۹۷

      من کره رو دوست دارم

    • میشه مرداد ۳, ۱۳۹۷

      سهون جان میشه لطفا از اکسو خبر بدی ممنون(-:

      • صهبا مرداد ۳, ۱۳۹۷

        من یکی ازطرف داران پرو پاقرص تونم

      • Sahba مرداد ۳, ۱۳۹۷

        من همون صهباهستم یهو اسمم میشه شد

      • دی او لاور اسفند ۲۸, ۱۳۹۷

        ای ول . بگو از دی او هم خبر بیاره.??

      • hunhan فروردین ۲, ۱۳۹۸

        خبر داد له منم بوگو کربه لوس اکسو ای میس یوووو?❤

    • bts.army آذر ۱۷, ۱۳۹۹

      منم خیلی دوست دارم برم کره و بی تی اسرو ببینم پرچمه ارمیا بالاست

  • نسترن فروردین ۲۲, ۱۳۹۷

    سلام،واقعا کشور زیبای هست من یک بار سفر کردم واقعا زیباست مخصوصا برج نامسان فرهنگ اداب همه طبق رسومات کشور انجام میشه واقعا عالیه پیشنهاد میکنم برای یک بار ببینید کره رو❤?

    • Bts شهریور ۱۲, ۱۳۹۸

      ما هم دوست داریم یک بار کره رو ببینیم لازم نیست شما پیشنهاد بدی….
      ولی پولش رو از کجا بیاریم؟؟؟
      الان فقط هزینه بلیط یکطرفه هواپیما به کره ۷ میلیون…
      تازه بدون بقیه چیزا……???????
      وگرنه ما هم خیلی مشتاقیم بریم کره….

      • Rubin شهریور ۳۰, ۱۳۹۸

        کاش هفت تومن بود !
        همین دو روز پیش از یه اژانس مسافرتی پرسیدم گفتم بدون تور بخوام برم چند میشه؟ گفت بدون تور ینی شما فقط هزینه رفت بدون برگشت رو میدید همون یکطرفه میشه ده تومن ://
        گفتم وللش برا تحصیل برم بهتره تا گردش :/

        • امیر اردیبهشت ۳۰, ۱۳۹۹

          حالا برا تحصیل می خواید برید؟ چرا اونجا؟ چه رشته ای؟ میشه بیشتر توضیح بدید؟ممنون.

  • Hana فروردین ۲۴, ۱۳۹۷

    ممنون،عالییییییییی بود،واقعا فرهنگ،زبان،آداب ورسوم و به ویژه مردمان آنجا فوق العاده اند☺☺☺☺
    من که عاشقانه این کشور رو دوست دارم و حتما در آینده به آنجا سفر خواهم کرد. ????

  • فریبا اردیبهشت ۱۳, ۱۳۹۷

    عالیه انشاالله باهم برویم کره

  • 恶心哦 اردیبهشت ۲۷, ۱۳۹۷

    باورم نمیشه?خیلی خیلی عجیبه اینکه سگ میخورن چون بیشتر کره ای ها سگ دارن و به سگا علاسق زیادی نشون میدن

    • علی خرداد ۳, ۱۳۹۷

      کره فقط یه توهم فانتزی از خودش به دنیا ارائه داده . من ۵ سال کره بودم ، واقعا یه جهنم به تمام معناست . گول سریال های کره ای رو نخورید .

      • setayesh خرداد ۱۱, ۱۳۹۷

        همه ی اونایی که رفتن کره فقط میگن جهنمه . خوب دلیلشم بگید … برای چی فکر میکنید جهنمه .. میتونید یکم توضیح بدید ماهم بفهمیم

        • Asal مرداد ۲, ۱۳۹۹

          می‌دونی چرا ؟؟؟

          چون باید زحمت بکشی من چند سال کره بودم یه دختر تنها بدون هیچ پشت وانه ای باید هم خرج تحصیلم را در می آوردم هم دانشگاه می رفتم ……. خیلی بی خانمان توی خیابون هستند … اکثرشون به فکر تیپ و قیافه هستن … اگر قصد سفر دارید به فکر بیشتر از ۲۰ میلیون باشید …… و اینکه یادتون باشه با پیرزن های کره ای دعوا نکنید چون اگر خودشون هم مقصر باشند پلیس محلی همیشه حق رو به اونا میدن

      • شقایق مرداد ۱۱, ۱۳۹۷

        چرا؟؟؟؟؟

      • امیر اردیبهشت ۳۰, ۱۳۹۹

        لطفا توضیح بدید چرا جهنمه… ممنون.

  • علی تیر ۹, ۱۳۹۷

    ای کاش تمام انسانها قران رادرک میکردند وبه ان عمل میکردند ان وقت است صلح جهانی صورت میگیرد.یاحق.علی منقش.

  • علی تیر ۹, ۱۳۹۷

    خدا قران پیعمبر

  • علی تیر ۱۴, ۱۳۹۷

    الحمدالله ایرانی هستم باهوش هستم ومیدانم اکثرکره ای ها باهوش هستند.

  • علی تیر ۱۴, ۱۳۹۷

    خداونداین پزشکان عمل جراحییهای زیبایی راحفظ نماید که توانسته اند به این علم دست یابند اما عمل جراحی زیبایی فقط درمواقع خدای نکرده تصادف سوختگی یاسایراتفاقاتی که موجب شود اصل زیبایی ازبین برود.

  • Sahba مرداد ۳, ۱۳۹۷

    چیزهای زیادی یاد گرفتم من خیلی دوست دارم بزرگ شدم برم کره ودوست دارم اکسو که گروه کره ای هست رو ببینم

  • S مرداد ۱۲, ۱۳۹۷

    اگر با تنهایی کنار میاید و میدونید نیاز به دوست دلسوز تو کشور غریب ندارید شاااااید بتونید یک ماه دووم بیارید اونجا، باید با کار بیش از حد و بی‌خوابی و استرس مداوم کنار بیاید… کشوریه که اگر روحیه شادابی داشته باشید بعد از مدت کوتاهی مثل اکثرشون افسرده میشید! این تجربیات من

    • Nazanin شهریور ۵, ۱۳۹۷

      ماشاالله همه آرمییییی

      • Nazanin شهریور ۵, ۱۳۹۷

        BTS jimiiiiiiiiiiiiiiiiiiin ???❤️❤️❤️❤️

        • Nazanin شهریور ۵, ۱۳۹۷

          خیلی عالی بود
          کره بههههترین کشوره که تو عمرم دیدم

          • Nazanin شهریور ۵, ۱۳۹۷

            خیلییییییییییییییییییییییییییی عاااااالی بود

      • BTS آذر ۱۴, ۱۳۹۸

        عشق فقط bts ??????

    • دلارام آذر ۲۶, ۱۳۹۹

      من خیلی از کی درما و کی پاپ خوشم میاد .حرفات خیلی برام جالبه . ممنون میشم اگر بیشتر تر توضیح بدی. درباره خاننده ها و بازیگراشون چی؟کل کره افسرده هستن؟ تو برای زندگی ایرانو انتخاب میکنی یا کره رو؟

  • M مهر ۸, ۱۳۹۷

    بعلهههه صدای دهل از دور خوش است به نظرم تنها چیزی که تو کره خوبه سینماشه چون خوب تونسته مردم جهانو به خصوص ایرانیا رو شیفته خودش کنه کره جنوبی هم از نظر روسپی گری و هم خودکشی و… فاجعس اگه اما هیچوقت تو فیلماشون به این موضوع پرداخته نمیشه گول بازارگرمیو سیاه بازیاشونو نخورید

  • زهراشمس مهر ۱۰, ۱۳۹۷

    واقعابرام خیلی تعجب برانگیزه یعنی همشون اینکارارومی کنن واسهایرانیاخجالت اوره که ازقانون سرپیچی میکنن

    • reyhane _EXO خرداد ۷, ۱۳۹۹

      دقیقا حرفت درسته من هم کیپاپر و هم کیدرامر هستم و کشور کره روهم خیلی دوست دارم مخصوصا فرهنگ و زبانشون رو و اینکه کره بعد از جنگی که داشت همه ی مردم جهان تصور بدی نسبت بهش پیدا کردنو فکر میکرن یجای جنگ زده و بی مصرفه واونام الان تمام زورشون رو میزنن که اولا بافیلماشون و دوما باکیپاپ و گروهاشون کشورشون یک کشور عالیو بی نقص نشون بدن البته نمیگم کشور بدیه منم خودم به شخصه برام اهمیت داره که برم اونجا ولی خب اونطوریام نیست یک کشوریه مثل ایران خودمون البت من ایرانو خععلی بیشتر دوست دارم و خوشحالم توش به دنیا اومدم این نظر شخصیه من بود…

  • سایا مهر ۲۱, ۱۳۹۷

    عالی هست فر همشون خیلی بالاست برعکس کره شمالی بدبخت که تو غار زندگی میکنند مثل ایرانی ها

  • south Korea آبان ۱۸, ۱۳۹۷

    هر کشوری دین و مذهب خودش رو داره . ما که نمیتونیم بگیم باید قرآن رو قبول داشته باشند . تازه هر کی یه چیز رو دوست داره بعضی از کره ای ها واقعا زشت هستن و باید عمل کنند . چون اونجا اگه زشت باشی نه کار پیدا میکنی نه دوست . برای کره ای گذاشتن عکس توی رزومه کاری مهم تر از مدرک تحصیلی است . اول یکم تحقیق کنید بعد قضاوت کنید . یکم تحقیق هیچ ضرری نداره ??

  • ساینا آبان ۱۹, ۱۳۹۷

    کسی میدونه کوتاه کردن موی دختران در گذشته کره به چه معناست ؟

  • اکبر آذر ۹, ۱۳۹۷

    خیلی خیلی خیلی عالی هست ومن میدانم که کره ای این ویژگی هارا دارند

  • دنیا آذر ۱۳, ۱۳۹۷

    ببخشیدا
    ولی مطمئنید که بیست و هشت سالگی میرن کره؟؟

    • reyhane _EXO خرداد ۷, ۱۳۹۹

      دقیقا حرفت درسته من هم کیپاپر و هم کیدرامر هستم و کشور کره روهم خیلی دوست دارم مخصوصا فرهنگ و زبانشون رو و اینکه کره بعد از جنگی که داشت همه ی مردم جهان تصور بدی نسبت بهش پیدا کردنو فکر میکرن یجای جنگ زده و بی مصرفه واونام الان تمام زورشون رو میزنن که اولا بافیلماشون و دوما باکیپاپ و گروهاشون کشورشون یک کشور عالیو بی نقص نشون بدن البته نمیگم کشور بدیه منم خودم به شخصه برام اهمیت داره که برم اونجا ولی خب اونطوریام نیست یک کشوریه مثل ایران خودمون البت من ایرانو خععلی بیشتر دوست دارم و خوشحالم توش به دنیا اومدم این نظر شخصیه من بود…

  • زهرا دی ۲۰, ۱۳۹۷

    سلام اونجا که نوشتین کنار هم قرار گرفتن مردها و تماس فیزیکی در مشورهای دیگه غیزر متعارفه اما ذر کره اینطور نیست کاملا اشتباهه و برعکس , اگر فیلم کره ای دیده باشین کاملا فرهنگشونو نشون میدن در تمامی فیلم های کره ای برخورد فیزیکی داشتن دو مرد و روبوسی کردن یا بغل کردن که تو ایران خودمون رایجه و معنی بدی نداره در کره معنای بدی داره و به معنی همجنسگرایی و تو فیلماشونم دیده باشین اغلب از این حرکت به عنوان احوالپرسی آمریکایی یاد میکنن

    • mina مرداد ۲۹, ۱۳۹۸

      تو تا حالا دو تا مرد ایرانی دیدی دست همو تو خیابون بگیرن راه برن؟ بوسیدن و بغل کردنم برای افراد خانواده نزدیکه و معمولا با هم دست میدن

  • ... بهمن ۲۲, ۱۳۹۷

    یاخدا اینجا همه آرمین ک ?????
    پرچممون بالاس ??

    • BTS آذر ۱۴, ۱۳۹۸

      پرچم آرمی ها همیشه بالاست??

  • یورا اسفند ۱۶, ۱۳۹۷

    من الان ۱۲ سالمه برا ۸ سال بعد و آرمیا نقشه کشیدمممممممممم.???

  • سعید اسفند ۲۰, ۱۳۹۷

    یعنی جومونگ هم سگ میل کرده که انقد قوی شده!!!!!‏

  • Hamid kami اسفند ۲۳, ۱۳۹۷

    همین که سگ وگربه میخورن ،وموهای زیربغل ودستگاه تناسلیشونونمیزنن من چندشم میشه ?

    • حانیه فروردین ۳, ۱۳۹۸

      بروبابا انگار اصرار ت کردنعاشق کره باشی

  • یورا اسفند ۲۸, ۱۳۹۷

    کره تنها امید زندگیمههههههه???????

  • یورا اسفند ۲۸, ۱۳۹۷

    واقعا حالم بده.ازوقتی عاشق کره شدم همه جای خونمون رو کره فرض میکنم.به نظرم تلخ ترین طعم شیرین دنیا کره است.

    • امیر اردیبهشت ۳۰, ۱۳۹۹

      صدای دهل از دور خوش است

  • exooo فروردین ۲, ۱۳۹۸

    exo
    exo.L
    hunhan
    بیشترین چیزایین که منو عاشق ابن کشور کردن ??❤❤
    از وقتی پیگیر این فرشته ها شدم با مردم خوبشونم اشنا شدم

  • حانیه فروردین ۳, ۱۳۹۸

    من عاشق کره ام من قیافه ام شبیه کره اییا ست واز نظر من یک نکته مثبتش همین است

  • حمید جوووون خرداد ۵, ۱۳۹۸

    عجب ادمایی هستن

  • سام تیر ۱۴, ۱۳۹۸

    بدون منبع ؟

    • suga_BTS شهریور ۲, ۱۳۹۸

      آرمی ها تو کره میبینمتون❤❤❤

  • پریا آذر ۱۸, ۱۳۹۸

    یاااااا همه اینجا اکسوالن فداشوووون شممممممم

  • EXO آذر ۱۸, ۱۳۹۸

    پرچم اکسو همیشه بالاس

  • exo آذر ۱۸, ۱۳۹۸

    عشق فقط اکسو

  • کیم-اکسو فروردین ۲۷, ۱۳۹۹

    مطلب بسیار مفیدی بود. ممنونم
    فقط ایکاش دوستایی که انقدر شوق زندگی در کره رو دارن، با دید بازتری به این کشور نگاه کنن.
    کره کشور خیلی قشنگیه. مردم خوبی داره و کیپاپ موسیقیه که توی دنیا مثلش نیست.
    اکسو و بی تی اس و بلک پینک و بنگ تن و باقی گروه ها همه عشقن. خیلی خوبن.
    فرهنگ و تاریخ جالبی هم دارن مردم کره ی جنوبی.
    اما اگه چندین سال از آشناییتون با کره بگذره و علاوه بر فیلم و سریال و کیپاپ، دوستای کره ای پیدا کرده باشید و با چهره ی واقعی این کشور آشنا شده باشید، متوجه میشید که زندگی توی کره فوق العاده سخته! حتی برای همون آیدل ها. بازیگرا باز وضعشون بهتره. ولی خواننده های کیپاپی زندگیشون به اون رنگی رنگی و فانتزی بودنی که میبینیم نیست. خیلی خیلی سخته و اذیت میشن.
    من همیشه ارزو داشتم برم کره. اونجا زندگی کنم. کره ای رو هم یادگرفتم. ولی الان که نزدیک ۱۲ سال از آشناییم با کره میگذره، کاملا متوجه شدم که ایران خیلی جای راحت تری برای زندگیه.
    البته این نظر شخصی منه.
    کره یه سری ویژگی های خاصی داره که برای من اصلا زندگی کردن توی اون فضا راحت نیست.
    شما هم قطعا اینا رو میدونید ولی جدی نگرفتیشون و فکر کردین فقط ی سری کلیشه هستن. اما حقیقت دارن.
    زورگویی فوق العاده زیاد بزرگتر ها به کوچیکتر ها.
    تبعیض وحشتناک بین مردم -این همه جا هست ولی هیچجا ندیدم شدتش مثل کره جنوبی زیاد باشه!-
    کسب درآمد خیلی سخت. رسما کل عمرشون رو باید برای پول در آوردن بگذرونن.
    مردمش بیش از حد لازم به ظاهر اهمیت میدن. شما میبینید توی کشور های اروپایی و حتی ایران (الته ایران هم اخیرا خیلی ظاهرپرست شده)، مردم سعی میکنن زیبا باشن و زیبایی براشون مهمه. اما بیشتر از هر چیزی باطن انسان ها و طرز فکرشون، رفتارشون و چنین چیزهایی رو ملاک قرار میدن.
    میبینین که یک خانوم سیاه پوست و خیلی چاق به همون اندازه که یک دختر لاغر و سفید پوست محبوبه میتونه توی انی کشور ها محبوب بشه.
    اما توی کره واقعا در ظاهر پرستی زیاده روی میشه. چقدر ایدل ها که دست به خودشکی زدن! چرا؟ چون مردم بهشون میگفتن زشتن. میگفتن بدهیکلن. لاغر باشی میگن زیادی لاغره. یک سانت دور کمرشون بزرگ تر بشه میگن مثل خوک چاق شده. این ها واقعا چیزایی هستن که وقتی از دوست های کره ایم شنیدم تعجب کردم. فکر میکردم فقط برای افراد معروفه. اما خیر.
    یک دختر ایرانی مقیم کره میگفت توی سرمای زمستون “مجبوریم” ما دخترها دامن کوتاه بپوشیم. چون کشیدگی پاهامون دیده بشه. وگرنه مردم مسخره میکنن و عجیب نگاهت میکنن.
    یک دختر ایرانی که همسرش کره ایه و چندین ساله توی کره زندگی میکنن میگفت هنوز که هنوزه وقتی مغازه یا هرجایی میرم، اکثر مغازه دارها خیلی برای افراد غیرکره ای تبعیض قائل میشن. مثلا اگه غذایی که سفارش داده بودین رو دیر بیارن و سرد شده باشه، اگه کره ای باشین و این رو بهشون بگید، خیلی خوش برخورد سریع عوضش میکنن. ولی اگه کره ای نباشید به هیچ وجه اهمیت نمیدن.
    البته که مردم خوب هم هستن. اما دارم در مورد اکثریت صحبت میکنم.
    هر کسی اجازه میده در مورد ظاهرتون، زندگیتون و همه چیزتون نظر بده و مجبورید خودتون رو عروسک دست ساز دیگران کنید.
    جدیدا که حرفای امبر رو بعد از رفتنش از اس ام شنیدم، بیشتر هم مطمئن شدم کره اصلا جایی نیست که برای من مناسب باشه.
    فکر میکنم فقط برای مسافرت رفتن خوب باشه. نه برای زندگی.
    من همینجوریشم وقتی توی ایران بخاطر اینکه دخترا جدیدا خیلی درمورد ظاهر پز میدن و دوکلوم حرف مهم و عمیق تر نمیزنن و همش درحال گفتن این چیزا هستن، حوصلم سر میره و ترجیح میدم با -بابام، برادرم، دوست های خانوادگیمون که مذکر هستن- وقت بگذرونم :/ دیگه برای زندگی برم کره که قطعا دیوونه میشم 😐

    • امیر اردیبهشت ۳۰, ۱۳۹۹

      واقعا توضیحاتتون عالی بود. خیلی خیلی ممنون بابت روشنگریتون. این واقعیت ها گفته بشه خیلی ها دیگه اسیر تخیلاتی که کره ای ها برای جهان پیچیدن نمیشن. واقعا ممنون.

  • ارزو اردیبهشت ۶, ۱۳۹۹

    من ب شخصه عاشق کره ای هام چون انسان های موفقی هستن

  • 헤준 مهر ۶, ۱۳۹۹

    بچه ها اینقدر امیدوار نباشین که تو کره بهتون خوش بگذره کره ای ها از ایرانی ها خیلی خیلی بدشون میاد ولی در عوض عاشق آمریکایی ها هستند من اومدم چند هفته به خانواده ام سر بزنم که اینجا گیر کردم گفتن باید تا چند هفته اینجا بمون و رفتم هم باید یکی دوهفته قرنتینه بشم حالا اینا مهم نیست اما اگه بخواین برید کره باهاتون مثل یک روح برخورد میکنند جانن بین اون همه آدم دو تا دوست پیدا کردم

  • شبنم مهر ۱۶, ۱۳۹۹

    کره ای بودن حسه خیلی خوبی داره

  • 새가약 مهر ۲۵, ۱۳۹۹

    من واقعا دارم دیوونه میشم نمیدونم به تخیلاتم تکیه کنمو برای فتن به کره و رسیدن به ارزوهامو دیدن بی تی اس از نزدیک ادامه بدم یا اینکه دل سرد بشمو تو همین ایران گند بمونم البته این نظر شخصیمه و من واقعا قصد بی احترامی به بقیه افراد رو ندارم . راستش من حتی اگر شده اونجا افسرده هم بشم واسم مهم نیست چون تو همین ایران خودمونم افسردم من همش یا دارم خر خونی میکنم که یک روزی برم کره یا دارم گیتار میزنم یا اهنگ گوش میدم یا خوابیدم کلا مراحل زندگیم اینطوریه اوناییم که میگن جهنمه جهنم ندیدن اونا خیلی تو ناز و نعمت زندگی کردن کسی بهشون بالا چشت ابرو نگفته من الان ۱۴ سالمه و خیلی راه واسه بزرگ شدنو رفتن به کره و رسیدن به ارزوهام دارم ولی شاید بگید بچمو نمیفهمم ولی من از یک ادم ۳۰ ساله هم بیشتر میفهمم و به اوناییم که رویای رفتن به کره دارن میگم که به حرف دیگران اهمیت ندید به ارزوهاتون فکر کنین و بهشون برسین

    • م_م آذر ۱۵, ۱۳۹۹

      دوست عزیز و کم سن و سالم . معلومه کسی واقعی بهت نگفته بالا چشمت ابرو. کسی که همش درس میخونه و یا میخوابه و گیتار میزنه پس احتمالا از سطح رفاهی مطلوبی برخورداری. هیچ جای این دنیا مدینه فاظله نیست . در کره به واسطه شرایطش بی وقفه باید کار کرد. مردم اونجا در ظاهر بسیار شسته رفته هستن ولی پول حرف اول و آخر را میزنه و مثل ژاپنیها مثل رباط کار میکنن. نکته جالب اینکه با وجود تغییرات زیاد یک عروس باید مورد قبول خانواده شوهر باشه وگرنه همیشه مشکل خواهد داشت. چیزی که برای من جالبه اینه که مردم ما باید کار کردن اونا را ببین بعد قضاوت کنن…

  • 새가약 مهر ۲۵, ۱۳۹۹

    و اینکه میشه بهم یکی بگه که چجوری میشه اونجا برای تحصیل رفت لطفا بگید?

  • bts.army آذر ۱۷, ۱۳۹۹

    منم خیلی دوست دارم کره و بی تی اسرو ببینم پرچمه ارمیا بالاست