تصاویری از سیستم ضعیف حمل و نقل عمومی در بنگلادش که هر بیننده ای را متعجب می سازند

تصاویری از سیستم ضعیف حمل و نقل عمومی در بنگلادش که هر بیننده ای را متعجب می سازند

حمل و نقل عمومی برای تمام افراد و در تمام نقاط جهان از اهمیت فراوانی برقرار است. در برخی از کشورها حتی تصور اینکه بتوانید در یکی از وسایل حمل و نقل عمومی بنشینید وجود ندارد. تنها وارد شدن به این وسایل و استفاده کردن از آنها می تواند رضایت شهروندان آن منطقه را برآورده سازد.

اگر تصور کرده اید که چنین اتفاقی تنها در برخی از شهرهای کشور هند می افتد بهتر است بدانید که آنچه در ادامه این نوشته و از سیستم حمل و نقل عمومی موجود در بنگلادش خواهید دید، وضعیتی به مراتب اسفناک تر از دهلی را به تصویر می کشد.

در بسیاری از موارد، مردان، زنان و حتی کودکان پس از پایان ساعات کاری، مجبور هستند با سوار شدن بر سقف قطارهای شهر داکا به منازل شان بازگردند. «یوسف توشارِ» مستندساز وضعیت سیستم های حمل و نقل با گرفتن تصاویری در طول یک روز به خوبی به تصویر کشیده است.

فردی ۳۳ ساله و ساکن داکا در بنگلادش چنین می گوید: “شلوغ های ترین زمان های روز، صبح ها و عصرهاست که افراد به سرکار می روند یا به منازل خود باز می گردند. افرادی که موفق نمی شوند وارد قطارها شوند مجبور هستند که از آن بالا رفته و جایی را برای خود بیابند.”

2
زمانی که جایی در داخل قطار پیدا نشود افراد ناگزیر جان خود را به خطر انداخته و از قطار بالا می روند.
3
بعد از کار مردان، زنان و کودکان، برای آنکه بتوانند از این وسایل عمومی استفاده کنند گاهی مجبور هستند از ارتفاع حدود ۴ متری قطار بالا بروند.
4
«یوسف توشار»، مستند سازی است که یک روز کامل خود را به شکار تصاویری از ایستگاه های راه آهن در شهر داکا اختصاص داد.
5
فردی ۳۳ ساله و ساکن داکا در در بنگلادش چنین می گوید: “شلوغ های ترین زمان های روز، صبح ها و عصرهاست که افراد به سرکار می روند یا به منازل خود باز می گردند. افرادی که موفق نمی شوند وارد قطارها شوند مجبور هستند که از آن بالا رفته و جایی را برای خود بیابند.”

همین فرد اذعان می دارد که حدود ۲۰۰۰ نفر از این قطارها بالا می روند. به دلیل ارتفاع نسبت زیاد و در حدود ۴ متری تا سقف این قطارها، برخی از افرادی که در داخل قطارها نیز مستقر شده اند به کسانی که در حال بالا رفتن هستند، کمک می کنند.

«یوسف توشار»، خود نیز برای اینکه بتواند تصاویری را از بالای این قطارها به ثبت برساند، به همراه سایرین بر سقف قطار مستقر می شود تا برای گرفتن عکس های دقیق تر تسلط کافی داشته باشد.

6
افرادی که موفق به پیدا کردن جایی در داخل قطارها نمی شوند بر روی سقف آن مستقر می شوند.
7
«یوسف توشار»، خود نیز برای اینکه بتواند تصاویری را از بالای این قطارها به ثبت برساند، به همراه سایرین بر سقف قطار مستقر می شود.
8
«یوسف توشار»، یک روز کامل خود را به شکار تصاویری از ایستگاه های راه آهن شهر داکا اختصاص داد.
9
وی تایید می کند که حدود ۲۰۰۰ نفر از این قطارها بالا می روند. به دلیل ارتفاع نسبت زیاد و در حدود ۴ متری تا سقف، برخی از افرادی که در داخل قطارها نیز مستقر شده اند به کسانی که در حال بالا رفتن هستند، کمک می کنند.

توشار می گوید: “بیشتر افرادی که بر روی سقف ها مستقر می شوند، تعادل کافی را بر روی سقف ندارند و گاهی برای جلوگیری از افتادن، یکدیگر را می گیرند. جالب تر آنکه طی مناسبت های خاصی چون جشن ها در این کشور، بر تعداد افرادی که بر روی سقف سوار می شوند، افزوده نیز می شود.

به دلیل مدیریت ضعیف راه آهن شهر داکا مردم ناگزیر به دریافت آموزش هایی برای سوار شدن بر سقف قطارها هستند و تمام خطرهای احتمالی آن را برای رسیدن به منازل خود متقبل می شوند.

10
توشار می گوید: “چیزی که مردم بتوانند برای ایجاد تعادل خود آن را نگه دارند، بر روی سقف های این قطارها تعبیه نشده و آنها گاهی با گرفتن یکدیگر این تعادل را برقرار می کنند.”
11
طی مناسبت های خاص این کشور و برخی از جشن ها، بر تعداد افرادی که بر روی سقف سوار می شوند، افزوده نیز می شود.
sss1
توشار بر این باور است که مدیریت حمل و نقل در بنگلادش بسیار ضعیف است و به همین دلیل نیز مردم برای سفرهای روزانه خود با این همه دشواری مواجه هستند.
sss2
علی الرغم تمام خطرات سوار شدن بر سقف قطارها، مردم برای بازگشتن به منازل شان، ناگزیر این خطرها را به جان می خرند.
sss3
داکا که پایتخت کشور بنگلادش است در حدود ۸.۵ میلیون نفر جمعیت دارد که پیش بینی می شود این جمعیت افزایش نیز پیدا کند.

منبع: dailymail
مطالب مرتبط
دیجیاتو
بدون نظر

ورود