روایت ۱۰ عکس خیره کننده که وحشتناک ترین آتش سوزی ها در سراسر جهان را به تصویر می کشند

روایت ۱۰ عکس خیره کننده که وحشتناک ترین آتش سوزی ها در سراسر جهان را به تصویر می کشند

هر روز حوادث زیادی در گوشه و کنار دنیا رخ می دهد. بالایای طبیعی در همه جای جهان وجود دارند و خسارات زیادی به بار می آورند. برخی کشورهای دنیا سهم بیشتری از بلایای طبیعی دارند. از آن جمله می توان به کشور آمریکا اشاره نمود که هر سال از سیل، طوفان و آتش سوزی ضررهای زیادی متحمل می شود.

آتش سوزی هایی که رخ می دهند، در برخی موارد تنها در چند ساعت قابل کنترل هستند. اما برخی از آن ها به قدری وسیع می شوند که حتی هفته ها پس از حادثه نیز تلاش ها برای خاموش کردن آن ادامه دارد. حتما شما نیز تا به حال خبر آتش سوزی های گسترده جنگل های کالیفرنیا را شنیده اید. این قبیل حوادث در همه جای دنیا رخ می دهند و همه را درگیر خود می کنند.

ما در این مقاله قصد داریم ۱۰ تصویری را به شما نشان دهیم که آتش سوزی های بسیار بزرگ و وحشتناک را نشان می دهند. تصاویر را ببینید و توضیحات را تا پایان دنبال نمایید.

۱- آتش سوزی های بی سابقه در جنگل های کالیفرنیا

a99769_sand

این آتش سوزی گسترده در منطقه سانتا کلاریتای جنگل ملی انجلیز، بیش از ۱۳,۳۵۰ هکتار از جنگ های کالیفرنیا را سوزاند و بیش از ۳ هزار آتشنشان را درگیر خود ساخت. فرمانده عملیات در اظهار نظری گفته بود که چنین آتش حریقی بی سابقه بوده و هر روز تقریبا ۴ هزار هکتار را از بین می برد. هر ۰.۴ هکتار معادل یک زمین فوتبال براورد می شود، بنابراین می توان گفت که روزانه ۱۰ هزار زمین فوتبال از بین رفته است.

آتش دامنه کوه پس از ۵ سال خشکسالی در کالیفرنیا در دامنه کوه ها شعله ور گشت. حتی پدیده ال نینو در زمستان ۲۰۱۶-۲۰۱۵ نیز نتوانست باران های کافی را به همراه بیاورد. بنابراین نگرانی ها درباره یکی از بدترین فصل های آتش سوزی که تا به حال دیده شده، افزایش یافت. ویدیوی تایم لپس زیر این آتش سوزی را به شما نشان خواهد داد.

۲- تصویری با نوردهی طولانی از آتش سوزی های کالیفرنیا

a99769_terra-top.jpeg

استوارت پالی عکاس اهل لس آنجلس، از آتش سوزی های جنوب کالیفرنیا چندین عکس تهیه کرده و آن ها را در مجموعه «Terra Flamma» قرار داده است. وی در حال حاضر از حریقی که در قسمت قبل از آن سخن گفتیم، عکس می گیرد.

پالی به جای آن که تنها از شعله ها و یا آتش نشان ها عکس بگیرد، روی تمام ناحیه آتش گرفته تمرکز می کند. وی تکنیک نوردهی لانگ (Long exposure) را همراه با توجه به جرقه ها، نور هواپیمای آتش نشانی و حتی ستاره های آسمان به کار می گیرد. به همین دلیل است که تصاویر او به جای یک سند معمولی شبیه به اثری هنری به نظر می رسند.

تصویر بالا متعلق به حادثه در جنگل ملی استانیسلاس و پارک ملی یوسیمیتی است که در ۲۷ جولای سال ۲۰۱۴ رخ داد.

۳- تصاویر گرفته شده توسط یک آتش نشان

a99769_Deerfire_high_res_edit

جان مک کولگان یکی از کارکنان اداره آتش نشانی مدیریت زمین ها، تصویر بالا را در ششم آگوست سال ۲۰۰۰ میلادی – هنگام مبارزه با آتش در دره بیتروت مونتانا – شکار کرده است. آقای مک کولگان نمی دانست که عکس او به مشهورترین تصویر گرفته شده از آتش توسط وی تبدیل خواهد شد.

او یک تحلیلگر رفتار آتش بود که توسط سرویس آتش آلاسکا استخدام شد. هنگامی که وی با دوربین کداک «DC280» خود این لحظه را شکار کرد، بر پلی روی رودخانه بیتروت ایستاده بود. مک لوگان در این رابطه اظهار داشته: “چنین چیزی تنها یک بار در زندگی رخ می دهد. من تنها در زمان درست در موقعیت مناسب بودم. من بیش از ۲۰ سال است که این کار را انجام می دهم.”

وی در حین انجام ماموریت تصویر بالا را شکار کرده و نمی توانسته از طریق آن سودی به دست بیاورد. با این حال او از شناخته شدن به واسطه کار خود خوشحال به نظر می رسد.

۴- نجات نوه ها توسط پدربزرگ و مادربزرگ

Dunalley fire 5 Dunalley fire 5 Dunalley fire 1

در سال ۲۰۱۳ میلادی، تیم و تامی هولمز پدربزرگ و مادربزرگ استرالیایی پس از آن که شهرشان دچار آتش سوزی می شود، پنج نوه خود را به وسیله چسبیدن به اسلکه نجات می دهند؛ آن هم در حالی که شعله های آتش اطرافشان زبانه می کشید. عکس بالا توسط تیم گرفته شده تا به وسیله آن خبر سلامتی بچه ها را به مادرشان بدهد.

این خانواده خودشان را از طوفان آتشی که دهکده دونالی تاسمانیا را به نابودی کشاند، نجات داده و به آب پناه بردند. شعله های حریق در حال رسیدن به اسکله نیز بودند، اما آقای هولمز با استفاده از آب دریا شعله های آتش را خاموش می کرد. پس از گذشت سه ساعت، او یک قایق تفریحی پیدا کرد و به وسیله آن خانواده را نجات داد.

۵- عکاسی که ۲۰ سال برای نشنال جئوگرافیک از آتش ها عکس می گرفته

a99769_MM7635_070814_05744-

مارک تیسر عکاسی که آموزش های آتش نشانی را پشت سر می گذارد، بیش از ۲۰ سال از حریق های گسترده عکس می گرفته است. وی به یکی از شدید ترین و قوی ترین نیروهای طبیعی علاقه زیادی دارد. این کار همیشه هیجان انگیز نیست و معمولا با خستگی و کارهای دیوانه وار همراه می شود.

۶- شکار تصویر فرد به وجود آورنده آتش سوزی

a99769_neenach-arson-suspect

در جولای سال ۲۰۱۶ میلادی، عکاس هایی به نام جِف زیمِرمان و برنی دیو، تصویر و ویدیوی عامل آتش سوزی عمدی منطقه نیناک کالیفرنیا را شکار کردند. این مرد مرتبا نقطه ای را به آتش می زده و حریق زیادی به وجود می آورده.

هنگامی که آتش نشانان قصد داشتند شعله ها را خاموش کنند، آقای زیمرمان همراه با مادر آن مرد، تلاش می کردند وی را متوقف کنند تا بیش از این آتش افروزی ننماید. دیوید آرتیاگای ۲۷ ساله با وثیقه ۵۰ هزار دلاری به زندان افتاد.

۷- زیبایی ها و خطرات آتش سوزی

a99769_o-WASHINGTON-FIRE-900

شعله های آتش در سال ۲۰۱۴، بخشی از ایالت واشنگتن را ویران کرد. مایکل استانفورد این تصویر را نزدیک به دریاچه وناتچی گرفته است. این عکس خارق العاده از قدرت زیاد آتش سوزی حکایت دارد و این نکته را گوشزد می کند که شعله های آتش هر چیزی که بر سر راهشان قرار بگیرد را می بلعند.

مطالعات نشان می دهند که این گونه حریق ها بر اثر تغییرات آب و هوایی ناشی از فعالیت های انسانی اتفاق می افتند.

۸- استفاده از حریق برای پس زمینه عکس عروسی

a99769_wildfire-wedding-phot

در سال ۲۰۱۴ از آتش سوزی به عنوان پس زمینه عکس های یک مراسم عروسی استفاده شد؛ البته بعد از آن که عروس و داماد پاسخ مثبت به یکدیگر دادند. آتش نشانان به مایکل ولبر و آپریل هارتلی گفته بودند که محل را تخلیه کنند. آن ها سریعا مراسم را انجام داده و برای گرفتن عکس بالا آماده شدند. هنگامی که این تصویر روی شبکه اجتماعی فیسبوک قرار گرفت، به شدت پر مخاطب گشت و بیش از ۱۰۰ هزار لایک و ۱۰ هزار شِیر نصیبش شد.

۹- تخلیه کامل شهر ۸۰ هزار نفری در کشور کانادا

a99769_160508-alberta-fire-jsw-02_66654cd846f373dbeb347095dd5ea79a.nbcnews-ux-2880-1000

در ماه می سال ۲۰۱۶، یک آتش سوزی گسترده باعث شده که شهر ۸۰ هزار نفری فروت مک ماری کانادا به طور کامل تخلیه شود. این حریق گسترده که منطقه ای ۵۹۰ هزار هکتاری را در بر گرفته بود، ۲۴۰۰ خانه و ساختمان را به نابودی کشاند و گسترده ترین تخلیه تاریخ استان آلبرتای کانادا را رقم رد. تقریبا دو ماه بعد آتش سوزی تحت کنترل قرار گرفت، اما چند ماه طول کشید تا به طور کامل خاموش شود.

در تصویر بالا، پلیس سواره نظام سلطنتی کانادا به آتش سوزی یاد شده نظارت می کند.

۱۰- عکس گرفته شده از شعله های آتش توسط یک کوهنورد

آتش سوزی

در سال ۲۰۱۵، کوهنوردی به نام استاک ساوِل، بالا رفته تا از آتش سوزی «Cougar Creek» در شمال کوه آدامز در ایالت واشنگتن عکس بگیرد.

منبع: oddee
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود