افشین یداللهی شاعر و ترانه سرای مشهور بر اثر تصادف درگذشت

افشین یداللهی شاعر و ترانه سرای مشهور بر اثر تصادف درگذشت

پس از شنیدن خبر تلخ درگذشت علی معلم تهیه کننده و منتقد سرشناس سینما در روز دوشنبه، این بار نیز یکی دیگر از هنرمندان خوب کشورمان داری فانی را وداع گفت تا پایان سال ۱۳۹۵ تلخ تر از قبل شود. دکتر افشین یداللهی شاعر و ترانه سرای مشهور، شب گذشته در مسیر بازگشت به تهران تصادف کرده و جانش را از دست داده است. در این حادثه برادر همسر او نیز فوت شده و همسر وی به شدت آسیب دیده است.

دکتر افشین یداللهی در دی ماه سال ۱۳۴۷ در شهر اصفهان متولد گشت و در تهران بزرگ شد. روانپزشک و متخصص اعصاب و روان، علی رغم علاقه زیاد به شعر و شاعری، رشته تحصیلی اش را دنبال کرد و درمان بیماران را در اولویت کاری خود قرار داد. ترانه سرای تیتراژ سریال های تلویزیونی مشهوری مانند «شب دهم»، «تبریز در مه»، «غریبانه» و «مدار صفر درجه»، با بسیاری از خوانندگان پاپ کشور نیز همکاری داشت.

او دوران حرفه ای را در سال ۱۳۷۶ با سرودن ترانه ای در مدح امام حسین (ع) آغاز نمود. این شعر با آهنگسازی فواد حجازی و خوانندگی خشایار اعتمادی در ارکستر سازمان صدا و سیما به اجرا درآمد. «از فارس تا خزر» کار دوم او بود که همان خواننده با آهنگ ساخته شادمهر عقیلی آن را اجرا کرد. آخرین اثر او نیز تیتراژ سریال تبریز در مه است که سالار عقیلی آن را به زیبایی خواند.

بیشتر مردم افشین یداللهی را با ترانه زیبای سریال شب دهم شناختند. وی در روزهای آخر سال ۹۵ دار فانی را وداع گفت.

منبع: mashreghnews ، namnak
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
یک نظر

ورود

  • هانیه اسفند ۲۵, ۱۳۹۵

    دکتروشاعری توانا روحش شاد حیف شد