۱۳ راهکار ساده و ارزان برای نظم بخشیدن به وسایل منزل

۱۳ راهکار ساده و ارزان برای نظم بخشیدن به وسایل منزل

زمانی که صحبت از تمیز نگه داشتن منزل به میان می آید، می توان از نظم و ترتیب، به عنوان مهم ترین عامل برای رسیدن به این منظور، یاد کرد. باید این را هم در نظر داشت که برقراری نظم و ترتیب در خانه های کوچک با دشواری های بیشتری همراه است چرا که بسیاری از وسایل گاه در داخل و گوشه کنار کمدها و نیز در زیر تخت مچاله می شوند.

زندگی در آپارتمان های نه چندان بزرگ سبب می گردد که اعضای خانواده برای قرار دادن لوازم شخصی خود در داخل منزل با مشکلاتی مواجه باشند. با این حال، با آموختن برخی از راهکارها و استفاده صحیح از هر بخش از خانه می توان ظاهر بهتری را به منزل بخشید. اگرچه زنان ایرانی، خود بهترین راهکارها را برای رسیدن به این منظور، به کار می گیرند، شاید آشنا شدن با برخی دیگر از این روش ها خالی از لطف نباشد.

شما نیز با به کار بستن برخی از راهکارهای ساده و مقرون به صرفه و افزودن آنها به راهکارهای پیشین خود، قادر خواهید بود تحولی چشمگیر در وضعیت ظاهری منزل خود به وجود آورید. برخی از این راهکارها را با هم مرور می کنیم:

برای اجتناب از سردرگمی برای یافتن ملحفه و روبالشی های همرنگ، ملحفه را داخل روبالشی همرنگ خود قرار دهید

1
احتمالا بارها برای تان اتفاق افتاده که در هنگام تعویض ملحفه و روبالشی، به سختی آنها را از میان سایر ملحفه ها یافته باشید. برای این کار ملحفه ها را در داخل روبالشی های همرنگ شان قرار دهید.

از قوطی های نوشابه به عنوان رخت آویز استفاده کنید

2
اگر می خواهید در کمد لباس های خود دو ردیف چوب رختی به وجود آورید از قوطی های نوشابه برای انجام این کار استفاده کنید.

جعبه های دستمال های مرطوب را برای نگه داشتن کیسه های پلاستیک به کار گیرید

3
با این کار فضای کمتری را به کیسه های پلاستیک اختصاص داده و آنها را نیز در دسترس خود قرار خواهید داد.

از شیشه های تمیز برای نگهداری ادویه، انوع آرد و شکر استفاده کنید

4
می توانید با قرار دادن برچسب بر روی این شیشه ها دوباره از آنها استفاده جدیدی کرده و داخل آن را با مواد مورد نیاز روزمره خود پر کنید.

به جای قرار دادن قابلمه و تابه در داخل کابینت، آنها را آویزان کنید

5
با این کار فضای قابل توجهی را در داخل کابینت ها و برای سایر وسایل آشپزخانه باز خواهید کرد.

از جا روزنامه و جا مجله ای برای نگه داشتن اقلام درون کابینت ها استفاده کنید

6
جا مجله ای ها خصوصا در خانه ای که به عنوان دفتر کار نیز استفاده می شوند، بسیار کاربردی هستند. می توانید آنها را با چسب یا میخ در دورن قفسه ها ثابت نگه داشته و برای قرار دادن فویل، محافظ غذا و سایر لوازم آشپزخانه استفاده کنید.

با تقسیم کننده های کشو، به جوراب ها، لوازم زینتی و آرایشی خود سر و سامان دهید

7
همان طور که با یک تقسیم کننده ساده، قاشق، چنگال و چاقو را از هم جدا می کنید با انجام این کار، قادر خواهید بود، به لوازم شخصی تان نیز نظم و ترتیب بیشتری دهید.

روی پریزهای برق، برچسب گذاشته و نام هر کدام از وسایل را روی سیم مخصوص آن بنویسید

8
با این کار، به خوبی خواهید دانست که کدام یک از پریزها را از برق می کشید و این مقرون به صرفه ترین راه برای انجام این کار است.

با نصب قلاب هایی بر روی درب کابینت ها، فضای کمتری را به در قابلمه و تابه ها، اختصاص دهید

9
با این کار بیشتر فضای داخل کابینت که به درب تابه ها و قابلمه ها اختصاص داده شده بود، باز خواهد شد.

لیوان های بزرگ دم دستی را با نصب قلاب به کابینت ها آویزان کنید

10
این کار نیز سبب خواهد شد فضای بیشتری را در داخل کابینت ها خالی کنید. به علاوه، دسترسی خود به لیوانی که بیشترین استفاده را از آن می کنید، به مراتب افزایش خواهید داد.

با نصب یک میله به کابینت زیر ظرفشویی، شوینده ها را مرتب کنید

11
عمدتا کابینت زیر ظرفشویی در بسیاری از منازل به شوینده ها اختصاص پیدا می کند. برای آنکه بتوانید سر و سامانی به وضعیت شوینده ها بدهید با نصب یک میله در همین کابینت آنها را آویزان و مرتب نگه دارید.

برخی از وسایل را با کمک آویزهای مناسب در فضای خارجی کمدها قرار دهید

13
علاوه بر فضای داخل کمد ها و قفسه ها می توان با نصب برخی از آویزها در فضای خارجی، از آنها نیز استفاده کرد. می توانید برخی از کتاب ها، حوله ها و یا سایر لوازم خود را مرتب در داخل آنها قرار دهید.

در سقف و قسمت های فوقانی اتاق، طناب هایی را برای آویزان کردن لباس های خیس تعبیه کنید

12
برخی از لباس های تان که امکان خشک کردن آنها در ماشین لباسشویی وجود ندارد را با نصب چند طناب در داخل منزل آویزان کنید. از چارپایه های کوچکی استفاده کرده و لباس ها را روی طناب های نصب شده روی سقف و قسمت های فوقانی اتاق آویزان کنید.

منبع: thisisinsider
بدون نظر

ورود