۸ اثر باور نکردنی گرمای شدید بر زندگی بشر که شما را متعجب خواهند ساخت

۸ اثر باور نکردنی گرمای شدید بر زندگی بشر که شما را متعجب خواهند ساخت

گرمای هوا از جمله مسائلی است که نمی توان به راحتی آن را تحمل کرد. حتی اگر انسان صبوری هم باشید، دمای زیاد هوا می تواند شما را عصبی و کلافه کرده و باعث شود کنترل رفتار خود را از دست بدهید.

در کنار این مسایل، گفته می شود که دمای زمین هر روز در حال بیشتر شدن است و مصداق این ادعا نیز اخباری است که در این زمینه منتشر می شود. ما برخی از عجیب ترین مشکلاتی که در اثر گرما ایجاد شده اند را انتخاب کرده ایم که می توانید در ادامه مطالعه کنید.

خارج شدن قطار از خط آهن به خاطر خم شدن ریل در اثر گرمای شدید هوا

1

دو سال پیش در کالیفرنیا ریل راه آهن در اثر گرمای شدید هوا خمیده شده و باعث شد تا قطار از خط خارج شود. ۱۹ واگن در این حادثه از ریل خارج شدند اما به کسی آسیب نرسید. همچنین گزارش شده بود که حدود ۳۰ گالن سوخت به بیرون ریخته اما خوشبختانه وارد کانال های آب یا محیط زیست حیوانات نشده است.

هواپیماها در جنوب غربی آمریکا به دلیل گرمای زیاد مجبور به فرود آمدن می شوند

2

چند سال پیش بود که در نتیجه شدت گرمای هوا، هواپیماها در فرودگاه Sky Harbor در فینیکس مجبور می شدند که فرود بیایند. دمای زیاد باعث تغییر چگالی هوا شده و در نتیجه هواپیما ها قادر به تیک آف کردن نبودند. خلبان ها مجبور بودند با بار کمتر و وزن سبک تر پرواز کنند.

حدود ۴۳ پرواز توسط خط هوایی آمریکنز در فینیکس کنسل شد. البته بیشتر آن ها برای جت های کوچک تر بود که ماکزیمم دمای عملیاتی شان پایین تر از هواپیماهای بزرگ تر است.

هواشناسان برای نمایش شدت گرمای هوا رنگ کم آوردند

3

کارشناسان هواشناسی در جنوب غربی آمریکا برای نمایش شدت حرارت هوا در هفته های گذشته با کمبود رنگ مواجه شدند.

در اقدامی عجیب، تحلیل گران هواشناسی فینیکس داغ ترین دمای هوا را با رنگ سبز نمایش دادند. آن ها در پاسخ به این سوال که چرا چنین کاری کرده اند، گفتند: «تمامی رنگ های قرمز و نارنجی که نماد گرما هستند، استفاده شده بودند. سپس از خانواده بنفش استفاده شد و تصور کردیم شما وقتی خیلی گرمتان می شود، رنگتان سبز خواهد شد و به همین خاطر این سبز را برای داغی هوا مورد استفاده قرار دادیم.»

شاخص دمای هوا در Dhahran عربستان سعودی ۸۱ درجه سانتی گراد بوده است

4

بالاترین دمای هوای ثبت شده تاکنون ۵۶.۶ درجه سانتی گراد در روستای مرگ در کالیفرنیا بوده است. اما بدتر از آن، به گزارش مطالعات منتشر شده در مرکز تغییرات آب و هوایی طبیعت در سال ۲۰۱۵، در Dhahran در عربستان سعودی روی داده است.

در حال حاضر، روزهای گرم تابستان در این شهر حدود ۴۰ درجه سانتی گراد است و شرجی هوای خلیج فارس نیز بر طاقت فرسا بودن این گرما افزوده و فعالیت های روزمره مردم را دچار اختلال می کند.

بالاترین دمای اعلام شده برای این منطقه، ۸۱ درجه سانتی گراد بوده است.

گردشگران در گرمای شدید تابستان در روستای مرگ در کالیفرنیا

5

با وجود گرمای بسیار شدید در روستای مرگ در جنوب آمریکا، گردشگران همچنان برای بازدید از روستای مرگ به کالیفرنیا سفر می کنند. دماسنج نصب شده در بیرون این روستا دمای ۵۵.۵ درجه سانتی گرادی را نمایش می دهد. اما گردشگران برای نمایش شهامت خود در بازدید از این منطقه در چنین گرمای طاقت فرسایی، عکس های سلفی گرفته و در شبکه های اجتماعی با دوستان خود به اشتراک می گذارند.

یکی از متصدیان پارک ملی در مورد شدت گرمای منطقه بیان داشته که دمای هوا در این جا به ۹۳ درجه سانتی گراد هم رسیده است.

دمای ۷۳ درجه سانتی گرادی در بندر ماهشهر

دمای هوای بندر ماهشهر در سال ۲۰۱۵ میلادی به ۷۳ درجه سانتی گراد رسیده بود. برای درک شدت گرما گفته شده که بیرون رفتن در این دما مثل این است که شما را درون حوله داغ پیچیده و فشار می دهند.

زمین اطراف ایستگاه های متروی لندن داغ می شوند

7

در دهه ۱۹۰۰ میلادی، دمای هوا در اطراف تونل های مترو حدود ۱۴ درجه سانتی گراد بود. اما صدها سال ها بعد این داستان طور دیگری رقم خورد. تونل ها به شدت گرم شدند به طوری که دمای هوا به ۲۰ تا ۲۵ درجه سانتی گراد رسید. منبع این افزایش دما را این طور ذکر کرده اند:  ۸۹ درصد از ترن، ۷ درصد از مسافران و ۴ درصد از سیستم حفاظت تونل.

در سال ۲۱۰۰، سه نفر از ۴ نفر از شدت گرما جان خود را از دست خواهند داد

8

به گزارش مرکز تغییرات آب و هوایی طبیعت، به دلیل گرم شدن زمین و انتشار گازهای گلخانه ای، دمای هوا هر روز بیشتر شده و در نتیجه تا سال ۲۱۰۰ از هر ۴ نفر، ۳ نفر در معرض خطر مرگ در نتیجه گرمای هوا خواهند بود.

منبع: oddee
مطالب مرتبط
بدون نظر

ورود