۱۰ هنرپیشه ای که نقش شخصیت های بسیار پیرتر از خودشان را ایفا کرده اند

یک هنرپیشه خوب و حرفه ای باید توانایی ایفای نقش های گوناگون را داشته باشد، از شخصیت های جوان تر از خود گرفته تا پیرتر. بدون شک این افراد برای بازی در نقش شخصیت های پیر باید گریم های سنگینی را روی صورت و بدن خود تحمل کنند که این امر نیز تحمل ویژه خود را می طلبد.

از این رو، احتمالا برایتان جالب است تا تصاویر هنرپیشه هایی را ببینید که در طول بازیگری خود دست کم یک با نقش شخصیت بسیار پیر را به خوبی و با مهارت زیاد ایفا کرده اند. برای این منظور، از شما دعوت می کنیم تا ادامه مطلب را از نظر بگذرانید.

لازم است اشاره کنیم که عددی که برای سن این هنرپیشه ها در زیر چهره خودشان نوشته شده است، سن آن ها در زمان ایفای نقش را نمایش می دهد، نه سن کنونی‌شان را.

جرد لتو / نمو

Mr. Nobody, 2009 – آقای هیچ‌کس

حتما باور نمی کنید که جرد لتوی جوان بتواند نقش یک پیرمرد ۱۱۸ ساله را بازی کند. او در طول این فیلم مجبور بود ماسک سیلیکونی که از آن نفرت داشت را تحمل کند. اما بسیار خوب توانست نقش نمو را ایفا نماید. این هنرمند همچنین برای فیلم «باشگاه خریداران دالاس» نیز بیش از ۱۴ کیلوگرم وزن کم کرده بود.

تیلدا سوئینتن / مادام سلین ویلنو دسگوف

The Grand Budapest Hotel, 2014 – هتل بزرگ بوداپست

گریم روی صورت این هنرپیشه به خوبی نشسته است و پیری وی را باورپذیر کرده است. او با بازی در فیلم Suspiria بار دیگر ثابت کرد که می تواند با گریم های سنگین، نقش های متفاوت را به خوبی ایفا نماید.

 برد پیت / بنجامن باتن

The Curious Case of Benjamin Button, 2008 – مورد شگفت‌انگیز بنجامین باتن

برای نقش آفرینی برد پیت در این فیلم، بیش از ۱۲۰ حالت احساسی از صورت وی ثبت شده و بر اساس آن ها مدل های سه بعدی ساخته شد. در نتیجه این فرایند بسیار بزرگ، برد تیپ توانست تمامی نقش ها را خودش به تنهایی ایفا کند.

کیت بلانش / دیزی

بازیگر نقش اول بازیگر زن فیلم بنجامین باتن را کیت بلانش ایفا کرده که او نیز در طول این فیلم پیر می شود. گریم پیری صورت او نیز با میک‌آپ و ماسک سه بعدی انجام پذیرفته است.

کیت وینسلت / هانا اشمیت

The Reader, 2009 – کتاب‌خوان

در این فیلم، شخصیت داستان در مقابل چشمان بیننده پیر می شود. کیت برای این نقش، ۸ ساعت زیر گریم بوده است. البته این همه تلاش و تحمل سختی پاداش بزرگی هم در پی داشت، کیت وینسلت برای نقش آفرینی در این فیلم، برنده جایزه اسکار شد.

جولین مور / لارا براون

The Hours, 2002 – ساعت‌ها

جولین مور در فیلم ساعت ها، نقش یک خانم مسن را ایفا می کند. البته وی در حال حاضر بالای ۵۰ سال سن دارد اما تغییر چندانی در صورتش پدیدار نگشته است.

لئوناردو دی کاپریو / ادگار هوور

J. Edgar, 2011

در اینکه لئوناردو دی کاپریو هنرپیشه بسیا موفقی است، شکی وجود ندارد. وی با بازی در نقش مامور اف بی آی در فیلم جی ادگار ثابت کرد می تواند فراتر از انتظار هم ظاهر شود.

هیلی اتول / پگی کارتر

Captain America: The Winter Soldier, 2014 – کاپیتان آمریکا: سرباز زمستان

این هنرپیشه بدون هیچ گونه میک‌آپی در این فیلم ایفای نقش کرد اما با با مارکرهای دیجیتالی صورتش را پیر کردند. احتمالا در آینده ای نه چندان دور، تکنولوژی جایگزین گریم های سنگین خواهد شد.

هلنا بونام کارتر / جادوگر

Big Fish, 2003 – ماهی بزرگ

هلنا در این فیلم، بسیار زیبا نقش آفرینی کرده و باعث شد تا شخصیت یک جادوگر پیر به خوبی به بیننده منتقل شود.

کاریس فن هاوتن – ملیساندری

Game of Thrones, Season 6, 2016 – قسمت ۶ سریال بازی تاج و تخت

اگر این سریال جذاب را دیده باشید، حتما می دانید که در قسمت ششم بانوی سرخ به یک پیرزن که سن واقعی وی نامعلوم است، تبدیل شد. گریم کاریس فن هاوتن به قدری عالی است که باور نمی کنید، این پیرزن خود اوست.

دیجیاتو
۲ نظر

ورود

  • shahrooz zekavat شهریور ۲۶, ۱۳۹۶

    اکثر سن های ذکر شده اشتباه هست.
    مثلا هلنا بونام کارتر ۵۱ سالشه

    • فروغ بیداری شهریور ۲۶, ۱۳۹۶

      در مقدمه ذکر شده که:
      لازم است اشاره کنیم که عددی که برای سن این هنرپیشه ها در زیر چهره خودشان نوشته شده است، سن آن ها در زمان ایفای نقش را نمایش می دهد، نه سن کنونی‌شان را.