«مردی در قلعه بلند»؛ سریالی تخیلی و جذاب که باید حتما در لیست تماشای خود قرار دهید

«مردی در قلعه بلند»؛ سریالی تخیلی و جذاب که باید حتما در لیست تماشای خود قرار دهید

در عصر شکوفایی و دوران طلایی تلویزیون، سریال های زیادی ساخته می شوند که تنها درصد کمی از آن ها مورد توجه عموم مردم قرار می گیرند؛ برای مثال در یک دهه ی اخیر سریال هایی مانند «بازی تاج و تخت»، «فرار از زندان»، «بریکینگ بد» و «۲۴» بیش از هر سریال دیگری مورد توجه قرار گرفتند. اما در این میان سریال های بسیار خوش ساخت و جذابی نیز وجود دارد که علیرغم بی سر و صدا بودن اما سریال هایی هستند که شاید چیزی کم از این سریال های پرتماشاگر نداشته باشند، با این وجود توجه کافی به آن ها نمی شود.

در این میان و در عصری که سریال ها و فیلم های علمی تخیلی، بعیدترین سناریوهای ممکن را به روی پرده برده اند سریالی تخیلی به نام «مردی در قلعه بلند» یا به عبارت بهتر «مردِ قلعه بلند» (The Man in the High Castle) وجود دارد که بسیاری حتی اسم آن را هم نشنیده اند اما باید به خوانندگان این مطلب پیشنهاد کنم که دیدن این سریال را در اولویت برنامه های خود قرار دهند زیرا از این کار پشیمان نخواهند شد. این سریال نسخه ای جایگزین برای دنیای کنونی را به ما نشان می دهد که در آن جنگ جهانی دوم نتیجه ای کاملاً متفاوت داشت است.

همه می دانیم که در جنگ جهانی دوم کشورهای آلمان و ژاپن  شکست خوردند اما اگر دقیقاً عکس این اتفاق رخ می داد چه می شد؟ تصوری از این موضوع دارید؟ برای مشاهده چنین دنیایی بهتر است به تماشای سریال «مردی در قلعه بلند» بنشینید. کسانی هم که دو فصل اول این سریال را دیده اند باید بدانند که فصل سوم از آن چه که دیده اند متفاوت تر و پیچیده تر خواهد بود.

در تریلر فصل سوم این سریال می بینیم که ژنرال جان اسمیت، افسر اس اس بلند مرتبه آلمانی به یک مکان تحقیقاتی سری دعوت می شود که در آن محققان آلمانی یکی از «پیک های فیلم» را گرفته و به یک صندلی بسته اند. به وی گفته می شود که این زن ظاهراً بیهوش از نقطه ای دیگر از این دنیای چند جهانی آمده است. اسمیت می گوید:” نمی فهمم. پس شما دارید می گویید که نسخه های متفاوتی از ما در دنیاهای متفاوت وجود دارد؟”.

این سریال بر اساس رمانی به همین نام نوشته فیلیپ کی دیک ساخته شده که وجهه ی متفاوتی از ایالات متحده در سال های دهه ی ۱۹۶۰ را نشان می دهد که در آن متحدین جنگ جهانی دوم را برده و خاک ایالات متحده را بین خودشان تقسیم کرده اند. سریال داستان افرادی را روایت می کند که زندگی شان بعد از دیدن و تماس با یک دسته فیلم تبلیغاتی که تاریخ کاملاً متفاوتی از دنیای خودشان را نشان می دهد به هم گره می خورد. زمان دقیق پخش فصل سوم این سریال مشخص نشده اما ساخت آن به اتمام رسیده و سال آینده از شبکه ی آمازون پخش خواهد شد.

منبع: looper
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود