مرگ مصیب‌بار تمام بچه‌ پنگوئن‌ها در قطب جنوب

مرگ مصیب‌بار تمام بچه‌ پنگوئن‌ها در قطب جنوب

اجتماع بزرگی از پنگوئن‌ها در جنوبگان دچار فاجعه در تولیدمثل شده اند به طوری که تمام بچه‌های یک نوع پنگوئن در شرق قطب جنوب در فصل جفت‌گیری از گرسنگی مرده‌اند و فقط دو جوجه پنگوئن آدلی زنده مانده‌اند.

این دومین بار در پنج سال گذشته است که جوجه پنگوئن‌ها می‌میرند. در سال ۲۰۱۵ میلادی هم هیچ جوجه پنگوئنی زنده نماند. منطقه آدلی (Terre Adélie)، محل زندگی بیش از ۱۸ هزار جفت پنگوئن آدلی است اما در سال جدید تمامی بچه پنگوئن‌ها به دلیل گرسنگی مرده‌اند.

بنیاد جهانی طبیعت، حجم بی‌سابقه یخ در این موقع سال باعث مرگ جوجه پنگوئن‌ها شده چون والدین آنها برای پیدا کردن غذا باید مسافت زیادی را طی کنند.

شرایط به‌قدری اسفناک است که راد داونی، مدیر برنامه قطبی بنیاد جهانی حیات وحش آن را این‍گونه توصیف کرده: «این رویداد تاسف‌بار با تصویری که مردم از پنگوئن‌ها دارند بسیار متفاوت است. مثل این است که کارگردانی انیمیشن «خوش‌قدم» را به تارانتینو بسپارید! تصویری از پنگوئن‌های مرده در سراسر ساحل منطقه آدلی.»

بد نیست اشاره کنیم که تعداد پنگوئن‌ها در این منطقه ۳۶ هزار تخمین زده می‌شود. در همین راستا، گروه‌های حفاظت از قطب جنوب خواستار اقدام فوری برای رسیدگی به وضعیت پنگوئن‌ها در منطقه آدلی شده‌اند. همچنین، بنیاد جهانی طبیعت می‌گوید برای حفاظت از این جانوران باید شکار کریل ممنوع شود. کریل نوعی میگوی کوچک است که پنگوئن‌ها از آن تغذیه می‌کنند.

در آخر هم اشاره کنیم که پنگوئن آدلی بیش از سایر پرنده‌های قطب جنوب و در خلال ماه‌ای اکتبر تا فوریه تولید مثل می‌کنند. آن ها عموما دو تخم می‌گذارند و پدر و مادر نوبتی روی تخم‌ها می‌نشینند.

منبع: cnn
یک نظر

ورود

  • میلاد مهر ۲۴, ۱۳۹۶

    واقعا غم انگیزه بازم خداروشکر حداقل غربیا به این شعور رسیدن که از محیط زیست مراقبت کنن