باکس آفیس هفته منتهی به ۱۴ آبان؛ احیای باکس آفیس با ورود «ثور: رگناروک»

باکس آفیس هفته منتهی به ۱۴ آبان؛ احیای باکس آفیس با ورود «ثور: رگناروک»

بازگشت قدرتمندترین انتقام جویان دنیای مارول شوکی که باکس آفیس در این روزها به شدت به آن نیاز داشت را همراه خود آورده بود و به هالیوود کمک کرد که در اکتبر رو به موت سینماها زندگی دوباره ای بیابد. در رتبه ی اول باکس آفیس این هفته با فاصله ای باورنکردنی فیلم «ثور: رگناروک» (Thor: Ragnarok)، آخرین نمایش دنیای سینمایی مارول قرار دارد که در سه روز اول اکران خود به فروش باورنکردنی ۱۲۱ میلیون دلار در سینماهای داخلی ایالات متحده آمریکا دست یافت که بخش اعظمی از این فروش خیره کننده را مدیون شور و شوق تماشاگران برای دیدن این فیلم پس از ماه ها انتظار و همچنین نبود رقیبی جدی در سینماها بود.

فیلم «ثور: رگناروک» در دنیای مارول در رتبه ی هفتم پرفروش ترین فیلم در سه روز اول اکران به شمار می آید و در سال ۲۰۱۷ نیز سومین ساخته ی دنیای مارول است که به فروشی بالاتر از ۱۰۰ میلیون دلار در این مدت زمانی می رسد. این فیلم که از یک هفته پیش در سینماهای دیگر نقاط جهان به نمایش درآمده بود اکنون فروش بین المللی خود را از مرز ۴۰۰ میلیون دلار گذرانده به همین دلیل در همین مدت کوتاه نیز سوددهی آن قطعی شده است. این موضوع خبر خوبی برای استودیو مارول خواهد بود زیرا ثور و هالک برای مدت زیادی در صدر جدول باکس آفیس جا خوش نخواهند کرد زیرا تنها چند هفته کوتاه دیگر تا اکران فیلم «لیگ عدالت» (Justice League) باقی مانده که بدون شک بخش زیادی از تماشاگران فیلم «ثور: رگناروک» را به سمت خود جلب خواهد نمود.

به لطف ابرقهرمانان فیلم و تبلیغ شخص به شخص خوب باید گفت که فیلم «ثور: رگناروک» به طور قطع در هفته ی آینده نیز در صدر جدول باکس آفیس قرار خواهد داشت اما ممکن است با رسیدن به میانه های ماه نوامبر کمی تزلزل را در باکس آفیس مشاهده نمود.

در رتبه ی دوم باکس آفیس هفته فیلم «کریسمس مادران بد» (A Bad Moms Christmas) قرار دارد که دنباله ای با عجله ساخته شده از کمدی موفق سال گذشته با عنوان «مادران بد» (Bad Moms) است. این فیلم در هفته ی اول اکران خود ۱۷ میلیون دلار فروش داشته که مقداری کمتر از فروش فیلم اول این فرانچایز در سه روز اول اکران (۲۳.۸ میلیون دلار) است.

بدون شک این فروش نسبتاً پایین دو دلیل عمده دارد: یکی این که شاخ به شاخ شدن با یک فیلم دنیای مارول عموماً خودکشی است حتی با توجه به این که فیلم «کریسمس مادران بد» از همان ابتدا نبز قصد و توان رقابت با «ثور: رگناروک» را نداشته و با توجه به تفاوت ژانر تنها می خواست که گزینه ای جایگزین برای دنیای مارول و قهرمان هایش باشد. دوم این که نقدهای این فیلم آن طور که انتظار می رفت مثبت نبوده و همین موضوع رغبت تماشاگران برای تماشای این فیلم را کاهش داده است. با توجه به شروع نه چندان خوب، بدون شک این فیلم در هفته های آینده در باکس آفیس نزول خواهد داشت.

فیلم ترسناک «اره برقی» (Jigsaw) که هفته ی گذشته در رتبه ی اول باکس آفیس قرار داشت این هفته به رتبه ی سوم نزول کرده و تنها ۶.۷ میلیون دلار در هفته ی دوم اکران خود فروش داشته است. این میزان فروش نشان می دهد که نسبت به هفته ی اول اکران، این هفته «اره برقی» نزدیک به ۶۰ درصد کاهش در میان تماشاگران را تجربه کرده است. این کاهش چشمگیر استقبال از این فیلم جای تعجب ندارد زیرا هالووین به پایان رسیده و نقدهای منفی منتقدان نیز تاثیر خود را گذاشته است.

دنباله های «اره» دیگر مانند سابق برای تماشاگران جذابیت نداشته و توان رقابت با فیلم های پرهزینه را نیز ندارد. این فیلم اکنون در سینماهای داخلی ایالات متحده فروش کلی خود را به ۲۸.۸ میلیون دلار رسانده و به لطف بودجه ی ساخت پایین، وارد مرحله ی سودآوری شده است اما با توجه به شرایط کنونی نمی توان انتظار داشت که این فیلم در زمره ی پرفروش ترین فیلم های مجموعه «اره» قرار گیرد.

در مکان چهارم باکس آفیس هفته فیلم «بو ۲! یک هالووین مدیایی» (Boo 2! A Madea Halloween) قرار دارد که با ۴.۶ میلیون دلار فروش در این هفته فروش کلی داخلی خود را به ۴۲.۹ میلیون دلار رسانده است.

فیلم پرهزینه و فاجعه و البته شکست خورده ی «ژئواستورم» (Geostorm) نیز در سومین هفته ی اکران خود تنها ۳ میلیون دلار فروش داشته و فروش آن علیرغم بودجه ی  ساخت ۱۵۰ میلیون دلاری تنها به ۲۸.۷ میلیون دلار افزایش یافته است.

در مکان ششم باکس افیس هفته نیز فیلم «روز مرگ مبارک» (Happy Death Day) قرار دارد که با ۲.۸ میلیون دلار فروش در هفته ی گذشته فروش کلی داخلی خود را به ۵۲.۹ میلیون دلار افزایش داده است.

فیلم جنگی «از خدمت شما ممنونیم» (Thank You For Your Service) نیز در هفته ی دوم اکران تنها ۲.۲ میلیون دلار فروش داشته و فروش داخلی خود را به ۷.۳ میلیون دلار افزایش داد.

در رتبه ی هشتم باکس آفیس هفته نیز فیلم «بلید رانر ۲۰۴۹» (Blade Runner 2049) قرار دارد که با ۲.۲ میلیون دلار فروش توانسته فروش کلی داخلی خود را به ۸۵.۴ میلیون دلار برساند.

فیلم «تنها شجاعان» (Only the Brave) نیز با ۱.۹ میلیون دلار فروش در رتبه ی نهم باکس آفیس هفته قرار گرفته است. این فیلم درام توانسته فروش کلی داخلی خود را به ۱۵.۲ میلیون دلار برساند.

در مکان دهم باکس آفیس هفته نیز فیلم اکشن «بیگانه» (The Foreigner) با بازی جکی چان قرار دارد که با ۱.۵ میلیون دلار فروش این هفته، فروش کلی داخلی خود را به ۳۱.۹ میلیون دلار افزایش داده است.

منبع: screenrant
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود