۱۰ چیزی که اغلب در خانه تکانی های عید از قلم می افتد

۱۰ چیزی که اغلب در خانه تکانی های عید از قلم می افتد

با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال، خانه تکانی و آماده کردن خانه برای سال جدید به یکی از دغدغه های خانواده ها تبدیل می شود. بیشتر قسمت های خانه اغلب به خوبی نظافت می شود، اما بخش هایی از خانه هستند که احتمال غفلت از آن ها بیشتر است؛ به این ترتیب با ماندگاری بیشتر آلودگی ها و گرد و غبار این فضاها به محل مناسبی برای رشد میکروب ها تبدیل می شوند. ما به شما می گوییم این قسمت ها کدام هستند و چگونه می توانید به سادگی و با سرعت آن ها را تمیز کنید.

۱- دستگیره ی وسایل آشپزخانه

برای همه ی ما پیش آمده وقتی در حال آماده کردن غذا هستیم از یک دست مان برای باز کردن در یخچال استفاده کنیم. حالا تصورش را بکنید مشغول پاک کردن تکه ای گوشت خام با همه ی باکتری های روی آن بوده اید! اگر به این نکته توجه نکنید، دستگیره های یخچال، فریزر و فر، تبدیل به محلی برای رشد میکروب ها و باکتری ها می شوند. این دستگیره ها را هفته ای یک بار با مخلوطی از یک پیمانه آب و یک پیمانه سرکه تمیز کنید.

۲- جا مسواکی

نه تنها دندان هایتان بلکه جا مسواکی تان را هم باید تمیز نگهدارید. جا مسواکی را هفته ای یک بار در ماشین ظرفشویی شست و شو دهید، یا با آب داغ و صابون به طور دستی آن را ضدعفونی کنید. ضدعفونی کردن مسواک ها هم بخصوص در فصل شیوع آنفلوانزا ایده ی خوبی است. مسواک ها را دو تا سه دقیقه در آب بجوشانید.

۳- وسایل جانبی کامپیوتر

به مواقعی فکر کنید که پشت میز کامپیوترتان سرفه یا عطسه کرده اید. حالا سعی کنید آخرین باری که موس و کیبورد کامپیوترتان را تمیز کردید به خاطر بیاورید. دیگر وقت آن رسیده جلوی رشد باکتری ها و میکروب ها روی میز کامپیوترتان را بگیرید. کیبورد و موس تان را از کامپیوتر جدا کنید، آب و صابون را مخلوط کرده و با استفاده از مسواکی که موهای نرمی دارد آن ها را تمیز کنید.

۴- زیربشقابی

زیربشقابی ها وسایل بسیار مناسبی برای جلوگیری از لک شدن میز غذاخوری تان هستید. زیربشقابی های پلاستیکی را با آب و صابون بشویید. نوع پارچه ای آن را می توانید همراه با پارچه های کتانی که رنگ مشابهی دارند در ماشین لباسشویی بشویید. اما به خاطر داشته باشید که زیربشقابی های گلدوزی شده را باید در دست بشویید.

۵- نرده ی پلکان

با استفاده از دستمال توالت مرطوبی آغشته به آب داغ و سرکه نرده ها را تمیز کنید. سپس با استفاده از یک دستمال پولیش آن ها را خشک کنید. دستگیره ی درها را هم به همین ترتیب می توانید تمیز کنید.

۶- کلید برق

کلیدهای برق در تماس مداوم با دست های آلوده ی ما قرار دارند. کلید ها را با استفاده یک پارچه ی نسبتا مرطوب آغشته به آب داغ و سرکه ضدعفونی کنید. سپس از دستمال پولیش برای خشک کردن آن ها استفاده کنید.

۷- ساک خرید

ساک های خرید وسایل بسیار مفیدی هستند چون با آن ها می توانیم وسایل زیادی را حمل کنیم و به علاوه برخلاف کیسه های پلاستیکی، این ساک ها مناسب محیط زیست هستند. با این وجود، اگر این ساک ها را به طور مرتب نشوییم، بوی نامطبوعی می گیرند و تبدیل به محلی برای رشد باکتری ها و قارچ ها می شوند. این ساک ها را می توانید در ماشین لباسشویی بشویید یا آن ها را با کیسه های پلاستیکی بپوشانید تا به راحتی و با استفاده از یک دستمال تمیز شوند.

۸- جایخی

جایخی در داخل فریزر در معرض تکه های باقیمانده ی غذاها و بوی آن ها قرار می گیرد. هر بار که جایخی را از یخ های داخلش خالی می کنید، آن را با آب داغ و مایع ظرفشویی به طور کامل بشویید.

۹- بطری آب

بطری های آب را در مخلوط آب داغ و صابون به مدت پنج تا ده دقیقه بخیسانید. داخل بطری را با استفاده از برس های مخصوص و دهانه ی آن را با یک خلال دندان تمیز کنید. در آخر، بطری را به طور کامل با آب بشویید.

۱۰- شیر آب

شیرهای آب به دلیل تماس مداومی که با دست های ما دارند، آلوده ترین بخش خانه هستند. شیرها را هر روز با آب داغ و مایع ظرفشویی تمیز کنید. برای براق کردن شیرها می توانید با ترکیب جوش شیرین و سرکه یک خمیر درست کنید و آن را روی شیرها بگذارید تا بماند، سپس با آب آن را تمیز کنید.

منبع: bhg
بدون نظر

ورود