نگاهی به تصاویر ۱۰ جاذبه گردشگری بسیار محبوب در جهان

نگاهی به تصاویر ۱۰ جاذبه گردشگری بسیار محبوب در جهان

بر اساس آخرین آمار به دست آمده از دیدنی ترین نقاط جهان در سال ۲۰۱۶, ده مکان زیر, به ترتیب عنوان اول تا دهم محبوب ترین نقاط دیدنی جهان را از آن خود کرده اند:

۱-ماچو پیچو (پرو)

Machu_Picchu-w900-h600
ماچو پیچو یا ماچو پیکچو، شهری با دیوارهای سنگیِ جلاداده‌شده که مطابق با معماری کلاسیک اینکاها ساخته شده‌است.

۲- مسجد بزرگ شیخ زاید (ابوظبی)

Sheikh_Zayed_Mosque_Abu_Dhabi-1dynrho-w600-h600
مسجد شیخ زاید، مسجدی در شهر ابوظبی، کشور امارات است. این مسجد بعد از مسجد الحرام و مسجد النبی سومین مسجد بزرگ جهان است و یکی از نقاط دیدنی امارات متحده عربی به شمار می‌آید.

۳-آنگکور وات (سیم ریپ، کلمبیا)

معبد-انگکور-وات-185971-همگردی-w600-h600
انگکور وات نام مجموعه‌ای از معابد است که در اوایل سدهٔ دوازدهم برای شاه سوریاوارمان دوم در انگکور در کامبوج ساخته شد. این معبد، تنها پرستشگاهی است که از زمان ساختش تا کنون به عنوان یک مرکز مذهبی استفاده می‌شود.

۴- سنت پیتر باسیلیکا (شهر واتیکان، ایتالیا)

0_Basilique_Saint-Pierre_-_Rome_(2)-w600-h600
کلیسای پیتر مقدس یا کلیسای پطرس حواری، واقع در شهر واتیکان در رم از بزرگ‌ترین کلیساهای جهان است که مربوط به دورهٔ رنسانس پسین می‌شود.

۵- تاج محل (آگرا، هند)

taj-mahal-w600-h600
تاج محل، از پرآوازه‌ترین بناهای جهان و آرامگاه زیبا و باشکوهی است که در نزدیکی شهر آگره و در ۲۰۰ کیلومتری جنوب دهلی نو پایتخت هند واقع شده‌است و یکی از عجایب هفتگانه جدید دنیا به‌شمار می‌رود.

۶- مسجد-کلیسای جامع قرطبه (کردوا، اسپانیا)

مسجد-کوردوبا-158507-همگردی-w600-h600
مسجد جامع قرطبه یا مزکیتا، واقع در اندلس یا اسپانیای امروزی است. ساخت بنای این مسجد تقریباً دو قرن و نیم به طول انجامید. نام قدیم این مسجد «جامع حضره» بود. این مسجد در سال ۷۸۶ میلادی توسط عبدالرحمن اول ساخته شد و بعد از تصرف مجدد شهر کوردوا توسط اسپانیایی ها به کلیسا تبدیل شد.

۷- کلیسای Savior on Blood (سن پترزبورگ، روسیه)

Храм_Спаса_на_крови_7-w600-h600
این کلیسا معماری باستانی روسیه را دارد. تزیینات این کلیسا عمدتا دیوارها و سقف هایی داردکه در برگیرنده مجموعه عظیمی از موزاییک های زیباست.مردم بر این باورند که این کلیسا بزرگترین مجموعه از موزاییک ها را در جهان دارد.

۸- الحمرا (گرانادا، اسپانیا)

Vista_de_la_Alhambra-w600-h600
الحمرا کاخی است مشرف بر شهر گِرانادا در اسپانیا، که به عنوان یکی از شاخص‌ترین نمونه‌های هنر شمال آفریقا (عرب) و شاید یکی از مشهورترین بناهای اسلامی جهان بشمار می‌آید.

۹- یادبود لینکلن (واشنگتن دی سی)

LincolnReflectingPoolRehab_5-w600-h600
یادبود لینکلن، از بناهای مشهور شهر واشنگتن دی سی در آمریکا است. مقصود از این بنا بزرگداشت آبراهام لینکلن است. این بنای مرمری در محوطه‌ای در مرکز شهر و در کرانه شرقی رودخانه پوتوماک قرار دارد.

۱۰- کلیسای جامع میلان (میلان، ایتالیا)

MilanCathedral3-w600-h600
کلیسای جامع میلان یا کلیسای دومو، در شهر میلان ایتالیا است که به مریم تقدیم شده‌است. این کلیسا، اسقف‌نشین است.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود