تغییرات کوچک در زندگی روزمره که سال ۱۳۹۶ را برای تان دلپذیرتر خواهند کرد

تغییرات کوچک در زندگی روزمره که سال ۱۳۹۶ را برای تان دلپذیرتر خواهند کرد

معمولا ایجاد تغییر در سبک زندگی و عادات روزمره برای بسیاری از افراد دشوار است اما چه خوب است که هر کدام از ما در هر سال عادات و کارهای مثبت و سازنده ای را به فهرست کارهای روزمره خود اضافه کنیم.

بسیاری از همایش ها و کنفرانس هایی که پیش از سال نو، شکل می گیرند نیز بر آنند که افراد را با عادات سازنده آشنا کنند.

اگرچه ممکن است برخی به چنین آموزش های اعتقاد نداشته باشند اما باید گفت که شکل گیری بسیاری از فرهنگ های مثبت فردی و جمعی را به همراه خواهد داشت.

در ادامه این نوشته و در صورت عدم حضور در چنین همایش هایی، فهرستی از عادات سازنده را در اختیارتان قرار خواهیم داد. با این امید که سال ۱۳۹۶ شمسی سالی پر از عادات خوب و موفقیت های فراوان برای تمام هموطنان مان باشد.

۱- «مکان سومی» را برای ایجاد شادی خود انتخاب کنید

1
بهتر است هر کدام از ما به غیر از خانه و محل کارمان، جایی را برای زمان هایی که دوست نداریم در خانه باشیم داشته باشیم. مکان هایی چون یک کافی شاپ، پارک زیبا یا یک کتابخانه که عمدتا با سر زدن مداوم به آنها چهره های آشنایی را خواهید دید می توانند بسیار مناسب باشند.

۲- با ۱۵ دقیقه زمان گذاشتن، کارهای صبحگاهی خود را سبک تر کنید

2
ناهار روز بعد خود را برای بردن به سر کار آماده کنید. لباس هایی هم که قرار است در روز بعد بپوشید را مشخص کنید. شاید بارها این موارد را شنیده باشید اما تا به حال به آن عمل نکرده باشید. با انجام آن به نتیجه پی خواهید برد.

۳- بیشتر عشق بورزید

3
برای فردی که برای تان اهمیت فراوانی دارد کاری انجام دهید. وقتی او احساس خوبی داشته باشد این حس خوب به شما هم منتقل خواهد شد و رابطه میان شما تقویت خواهد شد.

۴- ملحفه ها را عوض کنید

4
هر جمعه ملحفه های تخت خود را عوض کنید. این کار می تواند شادابی بیشتری به شما بدهد.

۵- تخته ای که قابل رویت باشد تهیه کنید

5
این تخته را با چیزهایی که خوشحال تان می کند پر کنید. به عنوان مثال جاهایی را که دوست دارید به آنها مسافرت کنید را روی آن نصب کنید.

۶- هر روز کاری که خنده را به لبانتان می آورد انجام دهید

6
مثلا فردی ممکن است به دوخت و دوز علاقه داشته باشد. انجام این کار باعث می شود که احساس آرامش و جوانی بیشتری کند.

۷- صبح ها و هنگام بالا آمدن خورشید، زمانی را به این پدیده اختصاص دهید

برخی از مردم بر این باورند که انجام این کار از کنار پنجره و گوش دادن به موسیقی می تواند تاثیر بسیار خوبی بر روی فرد داشته باشد.

۸- چای کیسه ای را کنار بگذارید

8
اینکه اندکی از وقت خود را برای دم کردن چای بگذارید می تواند بسیار خوب باشد. جوش آوردن آب و دم کردن یک چای تازه تنها ۲۰ دقیقه زمان شما را می گیرد اما خصوصا در هنگام صبح می تواند لذت فراوانی برای تان داشته باشد.

۹- گاهی اوقات هیچ کاری نکنید

000
اگر از انجام کاری واهمه دارید، احساس خستگی می کنید یا برای انجام آن آمادگی ندارید، زمان مناسب تری را درنظر بگیرید و به موثرترین نحو آن را به پایان برسانید. با این کار احساس بسیار خوبی را تجربه خواهید کرد.

۱۰- موفقیت های خود را جشن بگیرید

10
تلاش کنید تا موفقیت های خود را یادآوری کنید چرا که افسرده بودن باعث خواهد شد که احساس کنید توانایی انجام هیچ کاری را ندارید.

۱۱- با ترس های تان مواجه شوید

11
با ترس های تان مواجه شوید چرا که در زندگی شرایطی به وجود خواهد آمد که ناگزیر به مواجهه با آنها خواهید بود. با این تجربه در خواهید یافت که به مراتب بهتر از آنکه تصورش را می کردید بود. به عنوان مثال برخی از افراد که از صبحت کردن در بین عموم هراس دارند باید شروع به تمرین این کار کنند.

۱۲- به خودتان عشق بورزید

00
شروع هر هفته کاری، مثلا شنبه ها روی آینه اتاق تان بنویسید که خودتان را دوست دارید و هر روز به آن نگاه کنید.

۱۳- از کارهایی که انجام می دهید یادداشت برداری کنید

13
از کارهایی که روزانه انجام می دهید یادداشت برداری کنید. با این کار به میزان تولیدات فعلی خود خواهید افزود. خصوصا در مورد افرادی که به اصطلاح بصری هستند، دیدن این کارها در کنار فهرست کارهایی که باید انجام دهند بسیار موثر واقع خواهد شد.

۱۴- صبح ها ورزش کنید

14
فردی می گفت که مدت ها بعد از کار برای ورزش کردن به باشگاه می رفت اما خستگی بهانه خوبی برای کنسل کردن این روند بود. وی می گوید اکنون صبح ها یک ساعت زودتر از خواب بلند می شود و قبل از شروع روز به انجام تمرین های ورزشی خود می پردازد. او بر این باور است که حتی اگر این تمرین با اندکی پیاده روی صبحگاهی همراه باشد می تواند کل روز را برای او بهتر کند.

۱۵- فهرستی از چیزهایی که خوشحال تان می کند تهیه کنید

15
اگر فهرستی از چیزهایی که خوشحال تان می کند تهیه کنید می توانید با نگاه کردن به آنها در زمان هایی که غمگین هستید احساس خوبی داشته باشید. فردی که این کار را تجربه کرده می گوید همیشه از نگاه کردن به این فهرست لبخند می زند.

۱۶- از آفتاب لذت ببرید

16
شاید هیچ کاری لذت بخش تر از میل کردن یک فنجان چای یا قهوه در زیر نور خورشید نباشد. حتی اگر این کار را در فضای داخلی انجام دهید و نور خورشید تنها از طریق پنجره بتابد هم می تواند تاثیر داشته باشد. اما اگر بالکن یا حیاط دارید حتما به فضای خارجی بروید .

۱۷-  به مشاور مراجعه کنید

17
هفته ای یک بار به مشاور مراجعه کنید. حتی اگر در آن هفته اوضاع کاملا روبراه بوده این کار را انجام دهید. خوب است که حتی راجع به مسائل بسیار جزئی و پیش و پا افتاده با آن فرد صحبت کنید چرا که می تواند در موارد سخت تر راهگشا باشد.

۱۸- فهرستی از کارهایی که قرار است انجام دهید تهیه کنید

18
می توانید در انجام این کار از خود خلاقیت نشان دهید. به عنوان مثال در محل کار خود روی یک کاغذ یا مقوای زیبا این کار را انجام دهید و به راحتی بتوانید به آن دسترسی داشته و علامت های مرتبط با انجام آنها را روی آن بگذارید.

۱۹- اجازه ندهید که صدای گوشی تلفن تان شما را از خواب بیدار کند

19
زمانی که می خواهید بخوابید تلفن خود را خاموش یا سایلنت کنید و اجازه ندهید کسی برای تان مزاحمتی به وجود آورد.

۲۰- گاهی یک روز کامل را به دور از شبکه های اجتماعی سپری کنید

22
از خانه بیرون بروید، گوشی، کامپیوتر و هر آنچه شما را به شبکه های مجازی وصل می کند را خاموش کنید.

۲۱- تخت تان را مرتب کنید

21
صبح ها تخت تان را مرتب کنید. این خم و راست شدن ها و مرتب کردن ملحفه ها و پتو می تواند احساس بسیار خوبی را در شما به وجود آورد.

منبع: buzzfeed
مطالب مرتبط
۲ نظر

ورود

  • فاطیما بهمن ۲۴, ۱۳۹۹

    عالی بود!
    قطعا به کار بستن این نکات در زندگی حال بد این روزها رو خوب میکنه…

  • نام* خرداد ۳, ۱۴۰۲

    عجب..۹۶ کجا ۱۴۰۲ کجا