شخصیت شناسی؛ رازهایی در مورد ویژگی های پنهان وجود که شاید خودتان هم از آن ها بی خبر باشید

شخصیت شناسی؛ رازهایی در مورد ویژگی های پنهان وجود که شاید خودتان هم از آن ها بی خبر باشید

در این مطلب تمامی مقاله هایی که در ماه های اخیرا در رابطه با شخصیت شناسی نوشته بودیم را برایتان گرد آوری کرده ایم تا در یک نگاه بتوانید به ویژگی های درونی خود پی برده و با بخش های پنهان وجود خود آشنا شوید. به طور مثال، از روی اثر انگشتان دست گفته می شود که کسانی که اثر انگشت حلقه ای دارند، بسیار خوش مشرب و اجتماعی محسوب می شوند. به کارهای معمولی و خسته کننده علاقه ای ندارند و قوه تخیل شان بسیار قوی است به طوری که می توان به آن ها لقب رویاپرداز نیز داد.

یا مثلا گفته می شود، کسی که کلمات را درشت می نویسد، به دیده شدن نیاز دارد و می خواهد که همیشه در مرکز توجه ها قرار داشته باشد.

برای آگاهی از موارد بیشتر، در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

اثر انگشت شما چه رازهایی را در مورد شخصیت تان هویدا می کند؟

1

جالب است بدانید که دانشی موسوم به «درماتوگلیفیکز» به مطالعه اثر انگشت انسان و تعیین شخصیت و الگوهای رفتاری فرد می پردازد.

بر اساس این دانش شاید بتوانید بیشتر با شخصیت درونی خود آشنا شده و از ندانسته های زندگی خود آگاه گردید. برای این منظور سه نمونه ساده از این علم را در این مطلب می توانید مطالعه کنید.

به طور مثال، کسانی که اثر انگشت حلقه ای دارند، بسیار خوش مشرب و اجتماعی محسوب می شوند. به کارهای معمولی و خسته کننده علاقه ای ندارند و قوه تخیل شان بسیار قوی است به طوری که می توان به آن ها لقب رویاپرداز نیز داد.

دست خط شما چه رازهایی را در مورد شخصیت تان فاش می کند؟

2

«گرافولوژی»، علم مطالعه و بررسی شخصیت فرد بر اساس نحوه نوشتن وی است که در زمان ارسطو کشف شده و همچنان مورد استفاده قرار می گیرد.

در زمان حاضر از این علم برای اهداف گوناگون، از بررسی مسائل جنائی گرفته تا تشخیص سلامت فرد استفاده می گردد. حتی برخی از ادارات برای استخدام فرد موردنظر خود نیز از این دانش کمک می گیرند تا به تحلیل شخصیت وی پرداخته و از سازگارپذیری اش اطمینان حاصل نمایند.

بر اساس این موارد، گفته می شود که مثلا کسی که کلمات را درشت می نویسد، به دیده شدن نیاز دارد و می خواهد که همیشه در مرکز توجه ها قرار داشته باشد.

برای کشف موارد دیگر در این مطلب با روزیاتو همراه باشید.

شکل انگشتان دست شما چه رازهایی را در مورد شخصیت تان فاش می سازند؟

3

تقریبا همه انسان ها رفتارهای پیچیده ای دارند که تا وقتی با آن ها معاشرت نداشته باشید، نمی توانید به بسیاری از وجوه شخصیتیشان پی ببرید. اما گاهی از روی ظاهر هم می توان برخی از ویژگی های کلی آن ها را حدس زد؛ از فرم لباس پوشیدن، غذا خوردن، حرف زدن، زبان بدن و حتی گاهی از روی فرم انگشتان دست آن ها.

در این مطلب، سه مدل مختلف از شکل انگشتان و اینکه هر کدام نماد چه مشخصاتی هستند را برایتان انتخاب و معرفی کرده ایم. با ما همراه باشید.

مردم بر اساس چهره تان چه قضاوت هایی در مورد شما می کنند؟

4

نتیجه تحقیقات جدید نشان می دهد که انسان ها به روش های مختلف و تنها با تکیه بر ظاهر افراد، در مورد یکدیگر قضاوت می کنند که در بیشتر مواقع با واقعیت هم هیچ تطابقی ندارد.

«الکساندر تودوروف»، پروفسور روانشناسی از دانشگاه پرینستون در گفت‌وگوی خود با پایگاه اینترنتی بیزینس اینسایدر این چنین بیان داشته که: «بسیاری از ما تصورات لحظه ای و قضاوت های آنی در مورد اطرافیان داریم و هیچ کاری هم در این رابطه از دستمان بر نمی آید.»

در همین رابطه، محقق یاد شده در آزمایشگاه خود به بازسازی کامپیوتری ویژگی های چهره انسان در موقعیت های مختلف پرداخته و خصلت هایی همانند قابل اعتماد بودن، جذابیت، شایستگی رفتاری و … را به تصویر کشیده.

تودوروف همچنین هشدار داده که این قضاوت ها در بیشتر مواقع اشتباه هستند. انسان ها عموما باورها و تعصبات بسیاری در ذهنشان دارند که خطای هاله ای و تفکر قالبی را نیز شامل می شود. در خطای هاله ای فرد از حقیقت دور است و شناخت و تصمیم گیری هایش تحت تاثیر ذهنیت قبلی شکل می گیرد. در تفکر قالبی هم کلیشه های اجتماعی مانع از قضاوت و شناخت منطقی افراد نسبت به دیگران می شوند و بدون شناخت کافی از اطرافیان، آنها را مورد قضاوت قرار می دهند.

برای آشنایی بیشتر با تفکرات «الکساندر تودوروف» و دیگر متخصصان روانشناسی در رابطه با اینکه مردم چگونه بر اساس ظاهر همدیگر را قضاوت می کنند، توصیه می کنیم در ادامه این مطلب با روزیاتو همراه باشید.

۹ رفتار ساده که مردم بر اساس آنها شخصیت شما را قضاوت می کنند

5

همه آدم ها وقتی برای نخستین بار یکدیگر را ملاقات می کنند، به ظواهر و رفتارهای کلی همدیگر توجه ویژه ای دارند. از نحوه دست دادن گرفته تا لرزش صدا، تماس چشمی یا حتی نحوه سوال پرسیدن.

در چنین ملاقات هایی عموما به دنبال این هستیم که به میزان صداقت، درستی و هوش طرف مقابلمان پی ببریم. فرقی هم نمی کند، قرار کاری است یا عاطفی، تمام حرکات ریز و درشت یک فرد در نخستین ارتباطات مورد توجه طرف مقابل خواهد بود که بسیاری از آنها توسط محققان روانشناسی مورد تحلیل قرار گفته و توضیحاتی در رابطه شان مطرح گشته.

برای اینکه با تعدادی از ساده ترین اما رایج ترین کارهایی که مردم بر اساس آنها روی شخصیت شما قضاوت می کنند، آشنا شوید توصیه می کنیم ادامه مطلب را مطالعه کنید.

شما در شبکه‌های اجتماعی چه شخصیتی دارید؟

شبکه‌های اجتماعی ازجمله راحت‌ترین فضاهای اینترنتی برای تعامل‌های دوستانه محسوب می‌گردد که کاربران بسیار زیادی در سراسر دنیادارند.

در شبکه‌هایی همانند فیس‌بوک، اینستاگرام یا توئیتر می‌توان احوالات خود را با اطرافیان در میان گذاشته و از آن‌ها انرژی‌های خوبی کسب نمود.

اما بد نیست بدانید که در میان انواع گوناگون انسان‌هایی که در این حوزه‌ها فعالیت دارند، برخی از کاربران را می‌توان در دسته‌های مشخصی طبقه‌بندی نمود. به‌طور مثال، می‌توان به کسانی اشاره کرد که ظاهرا هرگز اکانت های خود را چک نمی‌کنند، اما درواقع هرروز در این شبکه‌ها حضور دارند و به‌طور مخفیانه و بدون بر جا گذاشتن اثری از خود، تمام فعالیت‌های دوستان خود را نظاره‌گر هستند.

برای آشنایی با گونه‌های دیگر کاربران در این مطلب با روزیاتو همراه باشید.

منبع: روزیاتو
دیجیاتو
بدون نظر

ورود