با ۲۵ دانشگاه ممتاز آلمان آشنا شوید [قسمت سوم]

نگاهی به نیازمندی های پذیرش در برترین دانشگاه های آلمان

با ۲۵ دانشگاه ممتاز آلمان آشنا شوید [قسمت سوم]

در قسمت اول و دوم سلسله گفتارهای معرفی ۲۵ دانشگاه ممتاز کشور آلمان در رشته های فنی و مهندسی و هنری، به بررسی ۱۰ مرکز آموزشی برتر از مونیخ تا برلین و آخن پرداختیم. دانشگاه های ممتاز آلمان در کلیه مقاطع تحصیلی، فرصت هایی کم هزینه را برای دانشجویان بین المللی فراهم کرده و آن ها می توانند دانشگاه های ارزشیابی شده توسط وزارت علوم را انتخاب نمایند.

استفاده از دانشگاه های ممتاز وزارت علوم برای ادامه تحصیل در خارج از کشور، باعث می شود که متقاضیان فرصت دریافت ارز دانشجویی استفاده را داشته باشند. چنین کاری باعث می شود که افراد برای ارزشیابی مدارک دانش آموختگی و استفاده از فواید فنی و حرفه ای مدرک های اخذ شده، با مشکلی روبرو نشوند و مدرک معادل دریافت نمایند.

در گفتار امروز، به ۵ دانشگاه دیگر ممتاز آلمان اشاره می کنیم که همگی رشته های غیر هنری را آموزش می دهند. در این دانشگاه ها، تحصیل کم هزینه است و افرادی که روادید دریافت می کنند، فرصت سفر به ۲۴ کشور دیگر محدوده شنگن را خواهند داشت.

همچنین اکثر قریب به اتفاق دانشگاه های ممتاز این کشور، بر اساس قرارداد تبادل دانشجو، این امکان را برای دانشجویان خود فراهم می کنند که تا یک ترم تحصیلی در دانشگاه های طرف قرارداد در سراسر جهان تحصیل کرده و کورس های گذرانده شده را به عنوان واحدهای قابل محاسبه برای دانش آموختگی ارائه نمایند.

ge10
تحصیل در قدیمی ترین دانشگاه های آلمان، تحصیل در فضای دانشگاهی قرن هجدهم و نوزدهم است.

با توجه به افزایش اشتیاق دانشجویان ایرانی به تحصیل در دانشگاه های معتبر آلمان و سوالاتی که خوانندگان محترم در سلسله گزارش های تحصیل و بورس خارج از کشور روزیاتو در یک سال اخیر ارائه کردند، مناسب دیدیم به مقوله آلمان به طور دقیق تری بپردازیم.

در گزارش امروز، نیازمندی های پذیرش، معرفی رشته ها و فرصت های تحصیلی و بورس شماری از دانشگاه های فهرست الف این کشور را بررسی می کنیم.

نکاتی برای تحصیل در آلمان

آلمان، اقتصاد اول اروپا و یکی از شش قدرت برتر صنعتی جهان است. تحصیل در این کشور، همچون تحصیل در روسیه، فرانسه، آمریکا و ژاپن، شما را در موقعیت های تحقیقاتی و پژوهشی متنوع و گسترده ای قرار می دهد که نمونه اش را در بسیاری از کشورهای دنیا نمی توان مشاهده کرد.

آلمان به واسطه ظرفیت های صنعتی، چه پیش از جنگ جهانی دوم و چه پس از آن، یکی از مدرن ترین فناوری های جهان را در عرصه های مختلف از خودروسازی تا داروسازی در اختیار دارد. به همین خاطر این کشور مقصد تحصیلی شماره ۱ بسیاری از دانشجویان بین المللی جهت تحصیل بوده است.

با توجه به این که بسیاری از صدها محفل آکادمیک این کشور به زبان آلمانی تدریس می کنند، یادگیری این زبان در شهر محل سکونت شما، می تواند فرصت های زیادی برایتان ایجاد کرده و در هزینه های تان نیز صرفه جویی کند. هزینه تحصیل در کالج برای یادگیری زبان به مدت ۶ تا ۹ ماه، به مراتب بیشتر از آن چیزی است که شما در شهر و دیار خود پرداخت می کنید.

همواره در مطالب مربوط به آلمان توصیه کردیم که دانشجویان عزیز، اطلاعات اقامتی و روادید و مشاوره دانشگاهی را از مراجعی مانند وزارت علوم، سفارت ایران در برلین و سفارت آلمان در تهران استعلام کنند. همچنین، هزاران ایرانی دانش آموخته از دانشگاه های آلمان در نیم قرن اخیر، منبع اطلاعاتی خوبی برای کسانی هستند که قصد سفر نموده و آلمان را برای زندگی دانشجویی انتخاب کرده اند.

ge11
این سایت مشاور اطلاعاتی خوب برای علاقمندان به تحصیل در آلمان است.

هزینه زندگی در آلمان بر اساس محل سکونت متفاوت است. در پایتخت و مناطق اطراف، این هزینه ها بیش تر از مناطق دیگر کشور است. اما به هر حال، هزینه های دانشجویی متوسط در آلمان، ماهانه کم تر از ۸۰۰ یورو خواهد بود.

هزینه تحصیل در آلمان تقریبا رایگان و برخی دانشگاه ها ترمی ۵۰۰ تا ۷۰۰ یورو بابت شهریه دریافت می کنند.

هزینه بیمه برای کلیه دانشجویان بین المللی اجباری است و برای هر سال، حدود ۶۰۰ یورو برآورد می شود.

دانشگاه های آلمان در دو ترم نسبت به انتخاب دانشجو اقدام می کنند. البته در آلمان علاوه بر صدها دانشگاه دولتی رایگان، دانشگاه خصوصی غیر رایگان هم وجود دارد که اطلاعات ارزشیابی تحصیلی آن ها را از وزارت علوم باید استعلام کرد.

ge12

ده ها دانشگاه به زبان انگلیسی در این کشور وجود دارد که آیلتس ۶ آکادمیک برای ورود به آن کفایت می کند. البته برخی این فرصت را نیز به شما می دهند تا دوره زبان انگلیسی یا آلمانی را در دانشگاه مقصد بگذارنید و سپس تحصیل را آغاز کنید. اما توجه داشته باشید که شاید این مورد، سبب رد درخواست روادید تحصیلی شما توسط کنسول آلمان در خیابان فردوسی تهران شود.

شرایط ورود به دانشگاه های آلمان

ge13

شرایط ورود به دانشگاه های آلمان برای دانشجویان بین المللی به خصوص ایرانیان، پیچیدگی خاص خود را دارد. متقاضیانی که دارای مدرک تحصیلی دیپلم دبیرستان هستند، یعنی ۱۲ سال تحصیل کامل دارند، نمی توانند مستقیم وارد دانشگاه های آلمان شوند. در حالی که این موضوع برای بسیاری از کشورهای اروپایی مصداق ندارد.

این دسته از متقاضیان، می بایست حتما در کنکور سراسری شرکت کرده و کارنامه خود را به تایید سازمان سنجش آموزش کشور برسانند و سپس ترجمه رسمی نمایند. بعد از آن برای کالج اقدام کرده و دوره یک ساله (۲ ترم) کالج را با موفقیت پشت سر بگذارند. اکثر کالج ها در آلمان به زبان آلمانی است.

البته اگر شما در ایران در یکی از دانشگاه های دولتی، خصوصی، غیر انتفاعی یا آزاد مشغول به تحصیل بوده و به هر دلیلی، خواهان ترک تحصیل و ادامه آن در آلمان هستید، می توانید با ارائه کارنامه درس های گذرانده شده، مستقیما وارد دانشگاه شوید و از شرط ثبت نام در کالج معاف گردید.

طبق بررسی ها، اگر فردی دارای مدرک کارشناسی از دانشگاه آزاد اسلامی بوده و معدل بالایی داشته باشد، برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در آلمان مشکلی نخواهد داشت. البته کسانی هم که دانش آموخته دانشگاه های دولتی هستند نیز می بایست قبل از پذیرش، مدارک خود را به دانشگاه ارسال نمایند تا بررسی علمی شود.

البته این احتمال وجود دارد که حتی شما با داشتن مدرک کارشناسی ارشد از ایران، برای ورود به مقطع دکترا، نیاز باشد کورس هایی را بگذرانید. به همین خاطر بهتر است ریز نمرات ترجمه شده را به دانشگاه ارسال کنید.

تحصیل در آلمان گر چه فرصت های متنوعی در اختیار دانشجویان بین المللی با بورس یا بدون بورس قرار می دهد، اما به خاطر اینکه دانشگاه های آلمان ترجیح می دهند از دانشجویان آلمانی استفاده کنند، متقاعد کردن دانشگاه برای اعطای پذیرش کمی سخت است.

مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی

  • ترجمه رسمی مدرک دیپلم و ریز نمرات دبیرستان
  • ترجمه مدرک پیش دانشگاهی
  • ترجمه مدرک لیسانس برای مقطع ارشد
  • ترجمه مدرک ارشد و ریز نمرات برای مقطع دکترا یا اقدام برای ارشد دوم.
  • ترجمه رسمی خلاصه پایان نامه دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد در صورت وجود.
  • کپی شناسنامه و کارت ملی
  • ۱۲ قطعه عکس رنگی
  • کارنامه قبولی در کنکور سراسری در صورت وجود (برای مقطع ارشد)

ترجمه رسمی کلیه مدارک تحصیلی، می بایست پس از تایید وزارت امور خارجه کشورمان، به تایید سفارت آلمان در تهران نیز برسد. فقط در روزهای ۱ شنبه تا ۴ شنبه از ساعت ۸ تا ۱۱ این کار انجام می شود. چون درخواست روادید دانشجویی برای طی مراحل قانونی، بین ۲ تا ۴ ماه به طول می انجامد، باید این بازه را در فرآیند اپلای در نظر بگیرید.

مدارک لازم جهت ویزای تحصیلی

  • گذرنامه معتبر با حداقل ۶ ماه اعتبار از تاریخ درخواست روادید
  • شناسنامه و کارت ملی
  • تعهد نامه مالی
  • نامه پذیرش دانشگاه
  • ارائه بیمه درمانی
  • فرم تقاضا در سفارت آلمان + عکس و انگشت نگاری

شماره ۱۱: دانشگاه بن

ge1

دانشگاه «Universität Bonn» در فهرست برترین دانشگاه های آلمان قرار گرفته و گر چه نام شناخته شده ای در میان مقصدهای تحصیلی مورد نظر ایرانیان در چند دهه اخیر قرار ندارد، اما برای تحصیل در رشته های بسیاری، انتخاب مطلوب به نظر می رسد.

این دانشگاه بیش از ۲۰۰ سال قدمت دارد. برای استفاده از اطلاعات سایت این دانشگاه، موارد زیر را در نظر داشته باشید:

  • فهرست دوره های رسمی دانشگاه در این لینک در دسترس است.
  • برنامه های غیر رسمی دانشگاه نیز در این نشانی قرار دارد.
  • اپلیکیشن و نیازمندی های پذیرش را در این قسمت دنبال کنید.
  • هزینه های تحصیلی و امور مالی را در این لینک دنبال نمایید.
  • برای پیدا کردن محل اقامت در این دانشگاه نیز این آدرس اطلاعات خوبی ارائه می کند.
  • اگر قصد کار کردن در حین تحصیل را دارید، ‌از مشاوره های آنلاین استفاده کنید.
  • اگر قصد دارید دوره های آلمانی را فرا بگیرید، این قسمت اطلاعات خوبی به شما می دهد.
  • برای تحصیل در مقطع دکترا، مستقیم به این نشانی مراجعه فرمایید.
  • برای تحصیل در مقطع پسا دکترا، به این نشانی بروید.

در دانشگاه بن، امکان تحصیل در رشته های پزشکی و مهندسی وجود ندارد، اما می توان در رشته هایی مانند هنر، حقوق، علوم کاربردی و علوم اجتماعی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد مشغول به تحصیل شد.

اگر به این لینک بروید، صفحه زیر را خواهید دید که می تواند به جستجوی اطلاعات رشته های مورد نظر کمک نماید.

ge2

دانشجویان بین المللی در این قسمت، اطلاعاتی خوبی را دریافت خواهند کرد.

شماره ۱۲: دانشگاه گوتینگن

ge3

دانشگاه «Universität Göttingen» از جمله دانشگاه های ممتاز کشور آلمان است که مخاطبان بسیاری دارد. دانشگاهی با بیش از ۳۰۰ سال قدمت، انتخاب خوبی برای دانشجویان است. سایت دو زبانه دانشگاه در این نشانی قرار دارد.

فهرست دانشکده های موجود در زیر ارائه شده است:‌

رشته های علوم کشاورزی، بیولوژی، روانشناسی، شیمی، علوم جنگل بانی، جغرافیا، ریاضیات و علوم رایانه، فیزیک، حقوق، علوم اجتماعی، علوم اقتصادی و علوم انسانی، از جمله بخش هایی است که در این دانشگاه ارائه شده و در اختیار مخاطبان قرار دارد.

ge4

رشته های کارشناسی ارشد دانشگاه گوتینگن آلمان به زبان انگلیسی

شما می توانید رشته های بالا را به زبان انگلیسی بخوانید. کلیه واحدهایی که در این دانشگاه به زبان انگلیسی تدریس می شود را می توان در این لینک دنبال کرد.

شماره ۱۳: دانشگاه هامبورگ

یکی از برترین دانشگاه های آلمان را می توان دانشگاه هامبورگ دانست. «university of Hamburg» یکی از برجسته ترین دانشگاه های شهر هامبورگ آلمان است که در سال ۱۹۱۹ شروع به فعالیت کرده است. این دانشگاه در ردیف ۱۵ دانشگاه برتر کشور آلمان قرار گرفته و نامش بین ۲۲۰ دانشگاه برتر جهان دیده می شود.

ge5

از افتخارات دانشگاه می توان به ۵ جایزه نوبل دانش آموختگان آن اشاره کرد. درحال حاضر ۴۱ هزار دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند که ۷۷ درصد آنان در مقطع کارشناسی و ۱۸درصد در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا تحصیل می کنند.

آمار دانشجویان بین المللی در دانشگاه هامبورگ حدود ۵ هزار نفر است که ۸۴ درصد آنان در مقطع کارشناسی و ۲۵ درصد در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا مشغول به تحصیل هستند. بیشتر دوره های لیسانس این دانشگاه سه ساله است.

لازم به ذکر است که برای ورود به دوره ی کارشناسی نیازمند مدرک زبان آلمانی هستید و حداقل نمره مورد نظر b1 است.

ge6

رشته هایی همچون فیزیک، نجوم، حقوق، زبان شناسی، پزشکی ،علوم زمین و دریا، سیاست، ارتباطات و رسانه، جغرافیا، زبان های پیشرفته، تاریخ، فلسفه، علوم تربیتی، علوم زیستی، شیمی، اقتصاد، ریاضی و سیاست اجتماعی، از جمله رشته های برتر دانشگاه هامبورگ محسوب می شوند و در رتبه بندی های جهانی نیز از جایگاه مناسبی برخوردار هستند.

فهرست صدها رشته کارشناسی تا دکترای این دانشگاه را می توان در این لینک مشاهده کرد.

شما می توانید تقویم دانشگاهی را در این نشانی مشاهده فرمایید.

برای تحصیل در مقطع دکترا، این قسمت را بررسی نمایید.

اگر در رابطه با تحصیل در این دانشگاه با پرسشی مواجه شدید، مراتب را از طریق کانال فیسبوک دریافت کنید.

فهرست رشته های کارشناسی ارشد دانشگاه که به زبان انگلیسی برگزار می شود، به شرح زیر است:

شماره ۱۴: دانشگاه فنی برلین

برلین پایتخت آلمان، یکی از مراکز علمی این کشور محسوب می شود و چند دانشگاه برتر آلمان در این شهر زیبا قرار دارد.

دانشگاه فنی برلین (به آلمانی: Technische Universität Berlin) یا دانشگاه او.ت برلین (TU Berlin) یکی از چهار دانشگاه شهر برلین است. این دانشگاه در سال ۱۸۸۴ طبق نقشه‌های ریشارد لوکائه (Richard Lucae) ساخته شد. ساختمان اصلی آن در محله شارلوتنبورگ (Charlottenburg) در خیابان «Juni ۱۷» امروزی واقع شده است. حدود ۲۸٬۰۰۰ دانشجو در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند.

ge8

با اختصاص دادن حدود ۲۰ درصد ظرفیت دانشگاه به دانشجویان خارجی، پذیرش بین‌ المللی این مرکز در میان دانشگاههای آلمان از همه بیشتر است. هیئت علمی دانشگاه دارای ۸ عضو برنده جایزهٔ نوبل است.

هسته اصلی دانشگاه امروزی بر مبنای دستورات فریدریش دوم در تاریخ ۱ نوامبر ۱۷۷۰ پایه ریزی شد. مؤسسهٔ آموزشی کوه و معدن‌ شناسی که بعدها به برگ آکادمی برلین ( Bergakademie Berlin ) تغییر نام یافت، با طرح‌ های کارل آبراهام گرهارد (۱۷۳۸-۱۸۲۱) تأسیس گشت.

دانشگاه فنی برلین   «Technische universitat Berlin» یکی از دانشگاه های برتر شهر برلین است که در سال ۱۹۴۰ به طور رسمی شروع به فعالیت کرد. این دانشگاه جزو ۱۲ دانشگاه برتر کشور آلمان بوده که در میان رتبه بندی جهانی در جایگاه ۱۷۸ قرار گرفته است .

ge7

آمار دانشجویان بین المللی دانشگاه نسبتا بالا است، به طوری که از سی و دو هزار دانشجو حدود ۵۵۰۰ تن از آنان را دانش جویان بین المللی تشکیل می دهند که ۵۵ درصد کل دانشجویان در مقطع کارشناسی و ۴۵ درصد آنان در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا مشغول به تحصیل هستند.

دروس در دانشگاه فنی برلین به دو زبان انگلیسی و آلمانی ارائه می شود. شما برای ورود به دانشگاه نیازمند مدرک زبان هستید.

رشته هایی همچون ریاضی، مهندسی الکترونیک و الکتریسیته، مهندسی شیمی، آمار و مطالعات محیطی، هنر و طراحی، شیمی ،علوم مواد، معماری، مهندسی معدن فیزیک و نجوم، علوم کامپیوتر، مهندسی کامپیوتر، کشاورزی، اقتصاد و جغرافیا از جمله رشته های مطرح در دانشگاه Tu Berlin محسوب می شوند

شما می توانید فهرست دانشکده ها را در این نشانی مشاهده کنید. اطلاعات مربوط به دانشجویان بین المللی نیز در این قسمت در دسترس است.

در قسمت های بعدی، شما را با برترین دانشگاه های هنری آلمان آشنا می کنیم.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۲۵ نظر

ورود

  • رامین فروردین ۱۴, ۱۳۹۶

    دانشگاه گوتنیگن دکترا به زبان انگلیسی داره؟ مورد تاییده؟

    • علی زمانی فروردین ۱۴, ۱۳۹۶

      بله. میتوانید از لینک های معرفی شده استفاده کنید
      کل رشته ها مورد تایید وزارت علوم ایران است.

    • علی زمانی فروردین ۱۵, ۱۳۹۶

      دکترا به زبان انگلیسی داره. از لینک های معرفی شده استفاده کنید. یکی از برترین دانشگاه های آلمان است. ضمنا مورد تایید وزارت علوم است.

  • حمید فروردین ۱۴, ۱۳۹۶

    ببخشید دانشگاه بن برای مهندسی صنایع بهتره یا گوتینگن؟ من البته آیلتس دارم و ۵.۵ هست. شانس دارم؟

    • علی زمانی فروردین ۱۵, ۱۳۹۶

      حتما باید مدرک B1داشته باشید. با آیلتس ۶.۵ شانس قبولی است. دانشگاه گوتنیگن برای صنایع معتبر تر است. حتما ترجمه مدارک خود را برای دانشگاه ارسال کنید تا بررسی کنند. البته مقطع تحصیلی مورد نظر هم اهمیت داره. ادمیشن ارشد با دکترا، شرایط متفاوتی داره

  • سیامک فروردین ۱۴, ۱۳۹۶

    فوق لیسانس روانشناسی دانشگاه شهید بهشتی هستم. مدرک زبان آلمانی ندارم اما دوست دارن انگلیسی بخونم. به نظر شما کدوم دانشگاه اول اپلای کنم؟ واقعا خدا خیرتون بده راهنمایی میکنید
    ممنونم

    • علی زمانی فروردین ۱۵, ۱۳۹۶

      ممنون
      مدرک زبان المانی داشتن فرصت قبولی را افزایش میده. رشته روانشناسی را برخی از دانشگاه های معرفی شده در این ۳ قسمت ارائه میده. خوب به لینک ها توجه کنید. همه این ۲۵ دانشگاه مورد تایید ایران و برترین های آلمان است.

  • لاهوتی فروردین ۱۵, ۱۳۹۶

    برای اراسموس چه باید بکنیم؟

    • علی زمانی فروردین ۱۶, ۱۳۹۶

      به لینک مربوط به ارسموس در دانشگاه مقصد مورد نظر مراجعه کنید و مدارک خاص مربوطه را به دانشگاه ارسال کنید. باید توجه کنید که درخواست برای این نوع بورس اروپایی زیاد است و حتما رزومه خود را مرتبط با رشته ای بکنید که قصد اپلای دارید. البته از ارسموس دیگر دانشگاه های اروپا نیز میتوانید استفاده کنید و فقط مختص به آلمان نیست.

  • مصطفی تیر ۲, ۱۳۹۶

    سلام خسته نباشید میخواستم بگم در المان ارشد مهندسی برق به زبان انگلیسی داره و اینکه ریاگانم هستش

    • مصطفی تیر ۲, ۱۳۹۶

      منظورم ارشد مهندسی برق گرایش کنترله

      • علی زمانی تیر ۲, ۱۳۹۶

        از دانشگاه مهندسی برلین و دانشگاه مهندسی مونیخ استفاده کنید که گرایش های مهندسی برق را ارائه میکنه. توجه کنید که برای ادمیشن ارشد یا دکترا، نیازمند تعامل با اساتید دانشگده و بررسی research interests های آن ها هستید تا شانس ادمیشن شماافزایش پیدا کنه

    • علی زمانی تیر ۲, ۱۳۹۶

      سلام
      این رشته در مقطع ارشد و دکترا در دسترس است و رایگان خواهد بود. از اطلاعاتی که در مطلب ۲۵ دانشگاه ممتاز آلمان ارائه شد استفاده کنید.

  • Shabnam Bakhshi شهریور ۲۶, ۱۳۹۶

    می خواستم بدونم اگر برای ترم تابستان اپلای کنم و قبول نشم ایا می تونم دوباره از همون دانشگاه تو ترم زمستان اپلای کنم ؟؟

  • امینه مهر ۱۲, ۱۳۹۶

    کدوم دانشگاه رشته تصویربرداری پزشکی یا تصویربرداری مولکولی رو داره ؟

  • Parichehr مهر ۲۳, ۱۳۹۶

    سلام. من آیلتس ۶.۵ دارم و همه اسکیل ها بالاتر از۶ . و امتحان GRE هم دادم. هر چند برای کشور آلمان نیازی نیست. رتبه اول توی ارشد رشته بهداشت و کنترل کیفی مواد غذایی بودم. مقاله ISI هم underreview هست. برای رشته بهداشت مواد غدایی و یا صنایع غذایی کدام دانشگاههای آلمان مناسب هست و اینکه شانس من برای پدیرش گرفتن چقدر میتونه باشه؟

  • سینا آذر ۱۳, ۱۳۹۶

    معدل من ۱۷.۸۸ است ایا گوتینگن تاییدیه میده من مدارکم رو هم ارسال کردم. ممنون میشم راهنمایی کنید البته معدل پیشم کمه مشکل هست از این بابت

  • نیما آذر ۳۰, ۱۳۹۶

    میخوام ارشد کشاورزی درالمان بخونم. کدوم دانشگاه قبولم میکنه وچیکار کنم از صفرتاصد. کارشناسیم مال دانشگاه ازاده

    • علی زمانی دی ۹, ۱۳۹۶

      سلام
      قدم اول اخذ مدرک B1
      قدم دوم انتخاب دانشگاه
      قدم سوم انتخاب رشته در دانشگاه کشاورزی دانشگاه های آلمان
      قدم چهارم تعامل با دانشگاه و ارسال مدارک و ترجمه رسمی آن

  • madi اسفند ۸, ۱۳۹۶

    سلام من کارشناسی شیمی دارم برای ارشد چه دانشگاهی اقدام کنم بهتره ؟ زبانم مدرکو دارم المانی هم تازه شروع کردم ب کلاس رفتن .بعد اینکه تا چه حد میشه به کار همراه با تحصیل اتکا کرد اصلا صد در صد به همه دانشجوها بخوایم کار میدن ؟ یعنی من چقدر هزینه ی پایه لازم دارم داشته باشم تا بعد اقدام به بورسیه کنم؟

    • علی زمانی اسفند ۸, ۱۳۹۶

      سلام
      کار همراه تحصیل را اطلاعاتی نداریم و باید از دانشگاه یا دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در المان سوال کنید. هیچ قطعیتی برای کار دانشجویی نیست و اصلا به این امید راهی آلمان نشوید. هزینه های شما بستگی به رشته تحصیلی و شهریه بودن یا نبودن و هم چنین سبک زندگی شما داره. حداقل ۱۰۰۰ یورو در ماه نیاز خواهد بود. بورسیه برای ارشد معمولا داده نمی شود. برای ارشد، از دانشگاه فنی برلین شروع کنید.

      • madi اسفند ۱۱, ۱۳۹۶

        من تو یه کانالی خوندم که اگر بورس بگیریم دانشگاه مبلغ ۱۱۰۰ یورو ماهانه حقوق میده پس این صحت داره ؟ من چطوری میتونم دانشجویان المانی رو باهاشون ارتباط داشته باشم

        • علی زمانی اسفند ۱۱, ۱۳۹۶

          بله.
          به لینکدین مراجعه کنید یا فیس یوک یا صفحه اینستاگرام دانشگاه آلمانی مورد نظر.

  • پرهام مرداد ۲۲, ۱۳۹۷

    درود من رشته ام کشاورزی آب هستش همین رشته تو دانشگاه های آلمان دانشکده فنی ارایه میشه خواستم ببینم کدوم دانشگاه ها پذیرش میدن؟

    • علی زمانی مرداد ۲۳, ۱۳۹۷

      سلام
      کشاورزی آب منظورتون چی هست؟ دانشگاه برلین و مونیخ و فرانکفورت را بررسی کنید.