۹ نمونه از مرگبار ترین جاده های جهان که دیدنشان شما را به وحشت می اندازد

۹ نمونه از مرگبار ترین جاده های جهان که دیدنشان شما را به وحشت می اندازد

جاده ها و مسیرهای آسفالت، اصلی ترین راه برای دسترسی به شهرها و مناطق مختلف هستند. آن ها در همه جای دنیا مورد استفاده قرار می گیرند و خرج زیادی برایشان صورت می گیرد. به همین دلیل است که هر ساله شاهد ورود فناوری های پیشرفته در صنعت جاده سازی هستیم. در این میان نقش ایمنی راه نیز از اهمیت زیادی برخوردار است. به همین دلیل از هر راهی نمی توان به مقصد مورد نظر عزیمت نمود.

در تمام نقاط جهان جاده ها و مسیرهای خطرناکی وجود دارد که هیچ کس جرات نمی کند از آن ها استفاده نماید. بسیار دیده شده که افرادی پا به چنین مناطقی گذاشته اما هیچ گاه باز نگشته اند. ما در این مقاله قصد داریم ۹ نمونه از خطرناک ترین و دلهره آور ترین جاده های جهان را به شما نشان دهیم. تا پایان همراه باشید.

۱- گذرگاه فورکا در سوییس

520

این مسیر در فیلم سال ۱۹۶۴ جیمز باند نقش مهمی ایفا کرد. مسیرهای پر پیچ و خم در سراسر رشته کوه های آلپ کشیده شده و در ارتفاع ۲۴۲۹ متری از سطح زمین قرار گرفته اند. علی رغم آن که جاده مناظر شگفت انگیزی را پیش روی چشمان شما قرار می دهد، اما طی کردن آن بسیار خطرناک و مرگ آفرین است. شیب زیاد آن باعث می شود که مسیر یابی سخت گردد. این موضوع به ویژه در شرایط باران و یا تاریکی هوا نمود پیدا می کند.

جاده خطرناک سوییس در فصل زمستان یا هر زمانی که برف روی آن نشسته باشد، بسته می شود. به هر حال کوه های آلپ و منظره های آن زیبا جلوه می کنند. ویدیوی زیر گذرگاه فورکا را به شما نشان خواهد داد.

۲- مسیر ۴۳۱ در آلاباما

521

علی رغم ظاهر معمولی این مسیر، باید بگوییم که جاده ۴۳۱ یکی از مرگبارترین گذرگاه های آمریکا به شمار می رود. دید نامناسب، تغییرات ناگهانی در برخی نقاط و سرعت زیاد، باعث شده تصادف های زیادی در این ناحیه شکل بگیرد. مسیر پیتزویو تا مرز باربر زمانی بسیار خطرناک برآورد می شد.

جاده به قدرتی تلفات داشت که حتی توجه سازمان بهداشت جهانی نیز به آن جلب گشت. در رده بندی «عامل ترس» این سازمان در سال ۲۰۱۳ میلادی، جاده مذکور از ۱۰ رده ممکن رتبه چهارم را به خود اختصاص داد. این جایگاه بر اساس متغیرهایی مانند دید، سرعت، مسیرها و دیگر خطرات احتمالی تعریف شد.

۳- جاده «Col du Chaussy» در فرانسه

522

این جاده در ارتفاع ۱۵۳۳ متری دریا قرار دارد و یکی از زیباترین مناظر اروپا را پیش روی چشمان شما قرار می دهد. مسیر یاد شده برای رسیدن به قله کاربرد دارد و شما را در جاده ای ۳ کیلومتری همراه با ۱۷ مارپیچ به این نقطه هدایت می کند. در طول پیچ و خم ها مسافران ارتقاع ۴۰۰ متری را تجربه می کنند.

پس از عبور از پیچ و خم های اولیه، شیبی ۷ تا ۸ درصدی جلوی شما ظاهر می گردد. بخش جنوبی جاده کاملا آسفالت شده اما بسیار باریک است. در آخرین کیلومترهای مانده به قله، مسیر مشکل دار می شود. برخی نقاط مسیر نیز به گونه ای هستند که دو خودرو نمی توانند از کنار هم عبور نمایند.

۴- جاده دره اسکیپرز در نیوزلند

523

این جاده که ۲۵ دقیقه از کویینزتاون فاصله دارد، به طور باور نکردنی خطرناک و زیباست. مسیر یاد شده در شاخص ترس، عدد ۷ از ۱۰ را به خود اختصاص داده و جالب اینجاست که تعداد مرگ و میر در این منطقه بسیار کم است. برای رانندگی در این جاده دلهره آور، باید تمرکز داشته باشید، صبوری پیشه کنید و به مبارزه با آن بروید. مسیر اسکیپرز در میان راه بریدگی دارد و همین مسئله عبور ماشین ها را بسیار سخت می کند.

البته یکی از مقامات محلی خطرناک بودن جاده را رد کرده و اظهار داشته تا زمانی که مردم در آرامش و کنترل رانندگی کنند، خطری آن ها را تهدید نمی کند. در این مسیر شیب دار، تا مسافت ۶ کیلومتری دور برگردان وجود ندارد. بارش برف در زمستان نیز باعث می گردد که جاده بسته شود.

۵- جاده «BR-116» در برزیل

524

این جاده ۴۳۴۵ کیلومتری، دومین بزرگراه طولانی کشور برزیل به شمار می رود و شهر فورتالزا را به ژاگوارائو نزدیک به مرز اروگوئه متصل می کند. مسیر سائوپائولو-کریتیبای این جاده به شدت بدنام بوده و به بزرگراه مرگ شهرت یافته است. علی رغم شلوغ بودن، این گذرگاه شاهراه حیاتی برای ۲۰۰ هزار نفر به شمار می رود. رانندگان باید مواظب کناره های صخره ای مرتفع و هوای بد در برخی نقاط آن باشند.

۶- بزرگراه هالسما در فلیپین

525

مرتفع ترین بزرگراه کشور فیلیپین، شهرهای باگیو و بونتوک را به یکدیگر متصل می کند. این مسیر هنگام مرطوب بودن مقداری لغزنده می شود و نگهداری آن نیز چندان مناسب نیست. به هر حال تمام این موارد جزء رانندگی در این مسیر خطرناک به شمار می رود.

این مسیر ۲۴۰ کیلومتری به خاطر پیچ های زیگزاکی، شیب های گلی و صخره ای و دسترسی داشتن به برخی از منزوی ترین نقاط کشور، شهرت زیادی دارد. رانندگان باید سوخت کافی در ماشین های خود داشته باشند تا به مشکل بر نخورند. مه نیز می تواند برای شما دردسر ساز شود. مرتفع ترین نقطه آن نیز در ارتفاع ۲۲۵۵ متری از سطح زمین قرار دارد.

۷- جاده «A44» در کشور ولز

526

این جاده در سال ۲۰۱۴ به عنوان خطرناک ترین مسیر ولز انتخاب شد. تا به حال بیش از ۲۷ تصادف مرگبار و وحشتناک در آن اتفاق افتاده و ۴۰ درصد آن ها حوادثی بوده اند که شخص از جاده منحرف شده است. ۱۴ درصد آن ها نیز به صورت شاخ به شاخ بوده اند. کارشناسان بر این باورند که می توان با نصب گارد ریل هایی در شانه راه و مکان های عریض تر، آمار انحراف از مسیر را کاهش داد.

جاده A44 توسط مقامات رسمی به دقت تحت نظر قرار دارد و ساکنین محلی تلاش کرده اند که سرعت مجاز را به ۶۴ کیلومتر بر ساعت برسانند.

۸- گذرگاه «Luxor-al-Hurghada» در کشور مصر

527

این جاده ۴۷۸ کیلومتری که شهرهای توریستی اُقصُر و غردقه در مصر را به یکدیگر متصل می کند، یکی از خطرناک ترین بزرگراه های جهان به شمار می رود. سفر در این جاده حدودا ۴ ساعت و ۴۰ دقیقه به طول می انجامد؛ البته اگر بتوانید زنده بمانید. راهزنان و شبه نظامیان افراطی، گردشگری را تضعیف می کنند. داستان هایی از دزدی، قتل، آدم ربایی و مواردی از این دست، مسیر را به شدت بدنام کرده اند.

بسیاری از مسافران از ترس گرفتاری در ماجرایی هولناک، با سرعت زیاد رانندگی می کنند. به همین دلیل، تصادف ها و حوادث وحشتناک زیادی در آن اتفاق می افتد. شب هنگام نیز همه چیز بدتر می شود. هیچ نوری در اطراف جاده مشاهده نمی گردد و همین امر فرصتی بسیار خوب را در اختیار دزدها و خلافکاران می گذارد. رانندگان به خاطر فرار از این وضعیت چراغ های خود را خاموش می کنند. این مسئله همراه با سرعت زیاد حوادثی مرگ آفرین ایجاد می کند.

۹- جاده D915 بایبورد در ترکیه

528

این جاده که در استان ترابزون ترکیه قرار دارد، یکی از چالش برانگیز ترین مسیرهای جهان به شمار می رود. در سراسر مسیر صدها متر مسیر محافظت نشده به چشم می خورد که گاردریل در آن به کار نرفته است. در این جاده ۱۰۶ کیلومتری، ۲۹ عدد پیچ و خم دارای شیب تند به چشم می خورد. اول و آخر مسیر آسفالت هستند، اما وسط راه به صورت شنی است.

برخی قسمت ها نیز باریک هستند. در بعضی نقاط دو ماشین به سختی از کنار یکدیگر رد می شوند. کنترل وسیله نقلیه در شب یا هنگام بارندگی نیز کار سختی خواهد بود.

این جاده شما را تا ارتفاع ۲۰۳۵ متری از سطح دریا بالا می برد. بهمن، بارش برف سنگین و ریزش کوه در هر زمانی می تواند رخ دهد. در فصل زمستان معمولا شاهد بسته شدن مسیر به علت کولاک و یخ هستیم. ویدیوی زیر این گذرگاه خطرناک را به شما نشان خواهد داد.

منبع: oddee
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۳ نظر

ورود

  • محمد رضا فروردین ۹, ۱۳۹۶

    پس تا حالا به منطقه طارم زنجان نیومدید تا بدونید پیچ های خطرناک یعنی چی ؟؟

  • حامد فروردین ۹, ۱۳۹۶

    پس اسم جاده های ایران کجاست تو ۵ روز بیش از ۱۴۰ نفر رو میکشه جاده‌های ما پس اسمشون کجاست ؟؟

    • یحیی فروردین ۱۰, ۱۳۹۶

      مال ایران چیزیه که همه دنیا میدونن و لازم نیست بهشون اشاره بشه