تئاتر گردی: از «کمدی خواستگاری» تا «پپرونی برای دیکتاتور»

گزارش روزیاتو از جدید ترین برنامه تئاترهای پایتخت در بهار ۹۶

تئاتر گردی: از «کمدی خواستگاری» تا «پپرونی برای دیکتاتور»

اگر در هوای بهاری امسال پایتخت، علاقمند به تماشای برنامه های تئاتر در تماشاخانه های سطح شهر هستید، برنامه کاملی از رویدادهای هنری این ماه که ژانرهای گوناگونی را شامل شده است، در گزارش امروز سرویس هنری روزیاتو مشاهده کنید.

با تئاتر گردی امروز، همراه باشید.

مسئولیت شکستن سکوت مطلق

t1

شیوا مسعودی، کارگردان جوان تئاتر کشورمان از ۱۷ فروردین به مدت یک ماه، اثری به نام مسئولیت شکستن سکوت مطلق که نوشته مونا احمدی و محمد حسین معارف است را در سالن بزرگ تالار مولوی تهران روی صحنه می برد. در این تئاتر که به مدت ۶۰ دقیقه اجرا می شود، نگین کشفی، متین گودرزی، سارا شاهرودین، اسماعیل کمالی دهقان و ساینا سراج ایفای نقش کرده اند.

این نمایش، با محوریت جنس زن و موضوع ازدواج، به سه پرده‌ی اصلی تقسیم می‌ شود، سه پرده با سه مونولوگ از زبان یک یا چند زن که داستان هایی را روایت می کنند، در این نمایش سعی می‌شود از زاویه‌ای جدید و مدرن به این آیین کهن نگاه شود.

نشانی: خیابان انقلاب، ابتدای خیابان شانزده آذر، شماره شانزده، جنب کلینیک دانشگاه تهران، سالن اصلی باشگاه دانشجویان دانشگاه تهران

تلفن: ۶۶۴۱۹۸۵۰

 بوف کور

T2

سالن چهارسو پایتخت تئاتر ایران (تئاتر شهر)، از روز سه شنبه ۱۵ فروردین ۹۶ لغایت جمعه ۲۲ اردیبهشت امسال، نمایش بوف کور، اثری از صادق هدایت را روی استیج می برد. این اثر که هر شب ساعت ۲۰ به مدت ۶۰ دقیقه روی صحنه می رود، توسط ناصر حسینی مهر کارگردانی شده است.

در این اثر که اقتباسی هنرمندانه از بوف کور و سه قطره خون صادق هدایت است، افرادی همچون: بابک قهرمانی، مژگان خالقی، نیره سادات میرزایی، شاهو رستمی، عزالدین توفیق، میثم دامن زه، مهشید کاظمی، وحید فریدی، رضا شهرآ، اسماعیل خزایی، مرتضی مظلومی ایفای نقش کرده اند.

کارگردان اثر در بیانیه این تئاتر آورده است:

در بین آثار ادبی ایران، اثری که مانند «بوف کور» بتواند منشا الهام تاز‌گی در تئاتر ایران باشد، کمتر دیده می‌شود و متأسفانه آن‌گونه که بایسته است از گنجینه‌های ادبی خود در تئاتر کمتر بهره برده ایم و همواره در چنبره ای از قواعد قدیم نمایشنامه نویسی دست و پا زده ایم.

با همان ساختارها و دیالوگ‌پردازی های پر تصنع و با همان مضامین تکراری. اما در داستان «بوف کور» با ساختاری زیبا و رمزگونه روبرو هستیم. آن هم با زبانی ساده که تنهایی انسان را در دنیای امروز بیان می‌کند.

نمایش ما اقتباسی آزاد است از این داستان و نیز «سه قطره خون» که بیشتر به فضاهای خیال‌گونه یا آبستره آن دو می‌پردازد و سعی «گروه تئاتر۶» این بوده تا بر صحنه عناصر بصری هر دو داستان هدایت انعکاس داده شود و نه تکرار واژه به واژه آنها.

برای مشاهده اثر به تقاطع خیابان انقلاب- ولیعصر، مجموعه فرهنگی و هنری تئاتر شهر مراجعه کنید. استفاده از خطوط BRT و مترو تهران برای سفری بهاری به این مقصد گردشگری و هنری پایتخت توصیه می شود.

مستند شلتر

T3

نمایش مستند شلتر، اثری از ساناز بیان و به کارگردانی امین میری، تا جمعه هجدهم فروردین امسال در سالن قشقایی تئاتر شهر بر روی صحنه است. این نمایش که ۹۰ دقیقه به طول می انجامد، با بلیط ۲۰ هزار تومانی خود، هر روز ساعت ۱۷:۳۰ دقیقه به نمایش در می آید.

در نمایش مستند شلتر، الناز اسمعیل زادگان، بهار اعتماد، سمیرا اکبری، سارا بانکی، بهنوش پات، ساناز پوردشتی، ستاره جباری، خدیجه حسانی، ساجده حمیدی، سرور خسروانی، نیلوفر دربندی، مرضیه زهری، امید سلیمی، آنالی شکوری، پریا قانع، مهدیه کوهستانی ایفای نقش کرده اند.

ماراساد

T4

ماراساد، عنوان یکی از کارهای جدیدی است که از هجدهم فروردین امسال لغایت ۳۱ این ماه، در سالن کوچک تالار مولوی تهران بر روی صحنه می رود. این نمایش که حدود ۶۰ دقیقه به طول می انجامد، با بلیط ۲۵ هزار تومانی خود، توسط مریم برزگر کارگردانی می شود.

این نمایش اقتباسی است از اثر پیتر والس که با هنرمندی شکیب شجره و همایون حیدر زاده همراه شد. الهام قاسمیان و سعید هژبری، طراحی لباس و موسیقی آن را بر عهده داشتند. ماراساد، اقتباسی آزاد از نمایش نامه: «شکنجه و قتل ژان پل مارا به اجرای ساکنان تیمارستان شارنتون به کارگردانی مارکی دوساد» است.

در این اثر، زندگی مارکی دوساد، نویسنده فرانسوی به نمایش در می آید که به دلیل برخی اختلالات روحی، در بیمارستان شارنتون بستری شده است.

بازگشت به خانه

T5

سالن ارغنون تهران، تا ۲۲ فروردین امسال، میزبان نمایشی به نام بازگشت به خانه است که توسط رامین معصومیان و فرید قادر پناه کارگردانی شده است. این نمایش اقتباسی آزاد از اثر هارولد پینتر بوده که جعفر برقی کیوان،‌امین جلالی، رامین جعفری، مینا زرنانی، حمید رضا کشور دوست ، آزاده مشعشعی و کاوه مرحمتی در آن ایفای نقش کرده اند.

این نمایش هر شب ساعت ۲۰ به مدت ۷۵ دقیقه در سالن ارغنون روی صحنه می رود.

نشانی: حافظ- نوفل لوشاتو- بعد چهار راه رازی- نرسیده به خیابان ولیعصر-کوی زیبا. شماره ۱ . سالن ارغنوان

تلفن: ۶۶۴۸۳۷۴۲

کمدی خواستگاری

T6

تماشاخانه سنگلج تهران، تا ۱۵  اردیبهشت ۱۳۹۶ از ساعت ۱۹:۳۰ دقیقه هر شب، نمایشی کمدی و خنده دار خواستگاری را روی صحنه می برد. این نمایش که ۱۰۰ دقیقه به طول می انجامد، توسط عظیم موسوی طراحی شده و محمود راسخ فر، علی فتحعلی، ثمیلا کریمی، رضا گیانپور و حمید رضا مرادی در آن ایفای نقش کرده اند.

این اثر موزیکال است و بخش موسیقی آن توسط بهروز آزاد پرتو، نیوشا سردشتی، منصوره احمدی، عطیه دلاور، آذین فولادوند، مریم محقق و مهین هنردوست اجرا می شود. این اثر، برداشتی آزاد از یکی از آثار آنتوان چخوف، نویسنده سرشناس روس است.

اگر دوست دارید در روزهای فروردین، یک تئاتر خنده دار به لهجه گیلانی را مشاهده کنید، تماشای این اثر توصیه می شود.

نشانی: پایین تر از میدان حسن آباد، ضلغ جنوب پارک شهر< خیابان بهشت< تماشاخانه سنگلج تهران

تلفن: ۵۵۶۲۵۴۴۴

نمایش و چند داستان دیگر

T7

تئاتری به نام «نمایش و چند داستان دیگر»، از هفدهم فروردین لغایت یکشنبه هفدهم اردیبهشت ۹۶ هر شب ساعت ۱۸:۳۰ دقیقه به مدت ۷۰ دقیقه در سالن استاد سمندریان تئاتر ایرانشهر روی استیج می رود. بلیط اثر، ۳۰ هزار تومان اعلام شده است که توسط پیام لاریان کارگردانی می شود.

در این اثر بر اساس هر داستان، افرادی زیر ایفای نقش کرده اند:

  • مهدی حسینی نیا، حمید رحیمی (داستان اول)
  • معصومه کریمی، مجتبی فلاحی (داستان دوم)
  • سینا کرمی، افشین زمانی، الهه شه پرست (داستان سوم)
  • سجاد تابش، کیوان ساکت‌اف (داستان چهارم)
  • عامر مسافر آستانه، ملودی آرام نیا، مریم نقیبی (داستان پنجم)

در این اثر، صدای حسین پاکدل را خواهیم شنید و طراح صحنه و مشاور هنری: سعید حسنلو  است. مجری طرح، نورالدین حیدری ماهر، مدیر تولید: ایمان آخوندی یزدی، دستیار کارگردان و برنامه ریز: آزاده بخشی، مدیر اجرا: مینا فرهمند، مشاور تبلیغات (مکث): سارا حدادی ، طراح نور: سعید حسنلو  و طراح لباس: سمانه احمدی مطلق است.

این نمایش، ۵ پرده در باب خشونت را به تصویر می کشد.

نشانی: خیابان طالقانی- خیابان شهید موسوی شمالی-ضلع جنوبی باغ هنر- جنب خانه هنرمندان- تماشاخانه ایرانشهر

تلفن: ۸۸۸۸۱۴۱۱۶

آدم آدم است

T9

سالن بزرگ تالار مولوی تهران، از جمعه هجدهم فروردین لغایت ۵ شنبه بیست و یکم اردیبهشت ۹۶، از ساعت ۲۰:۳۰ هر شب، نمایشی با عنوان: آدم، آدم است را به مدت ۸۵ دقیقه روی صحنه می برد. قیمت بلیط، ۲۵ هزار تومان اعلام شده است.

این نمایش، اقتباسی آزاد از اثر برتولت برشت است که توسط امین موید، ترجمه شد. جبین الله دانش، کارگردان و دراماتورژ اثر بوده و بازیگران زیر در آن ایفای نقش کرده اند:

حسن برجکی، فرزانه جمال زاده، پیام حقی، فریبا رسولی، علی اصغر زارعی، محمدرضا صالحی، صادق طالعی، عباس طباطبایی، حسن فضلی، نگار محمدزاده، عباس نورمحمدی، فریبرز واحدی.

داستان نمایش، داستان شخصی ساده دل به نام گالی کی است که قدرت نه گفتن ندارد و یک روز که به قصد خرید ماهی از منزل خارج می شود، در دردسر بدی می افتد.

سبک کمدی اثر، برای همه گروه های سنتی می تواند جذاب باشد.

نشانی: خیابان انقلاب، ابتدای خیابان شانزده آذر، شماره شانزده، جنب کلینیک دانشگاه تهران، سالن اصلی باشگاه دانشجویان دانشگاه تهران تلفن: ۶۶۴۱۹۸۵۰

نمایش پپرونی برای دیکتاتور

T8

پپرونی برای دیکتاتور، اثری جالب از علی احمدی است که از ۴ شنبه ۱۶ فروردین تا شنبه ۱۶ اردیبهشت ماه در سالن شماره ۱ تماشاخانه پالیز تهران به روی صحنه می رود. این اثر که هر شب از ساعت ۲۰:۳۰ دقیقه اجرا می شود، ۷۰ دقیقه به طول خواهد انجامید و بلیط آن به قیمت ۴۰ هزار تومان عرضه می شود. در این اثر، افراد زیر ایفای نقش کرده اند:

بازیگران: (به ترتیب وزن) محسن کیایى، خسرو احمدى، نسیم ادبى، پژمان جمشیدى، على احمدى، سوگل قلاتیان و با حضور افتخاری فریده سپاه‌منصور (به صورت ویدیویی) تهیه کننده: خسرو احمدى بازنویس متن: على احمدى

این نمایش بر اساس فیلم فرانسوى به نام «اسم»  طراحی و ساخته شده است و نویسنده آن: ماتیو دولاپرت، الکساندر دولاپتولیر بود و طراح صحنه: امیر سرافرازیان و طراحان لباس: سارا یحیایى، نسیم تقى پور هستند.

نشانی: خیابان کریمخان زند، خیابان عضدی جنوبی- خیابان سپند شماره ۶۹

تلفن: ۸۶۰۳۷۵۱۰

سونات پاییزی

T10

سونات پاییزی، از چهارشنبه شانزدهم فروردین امسال تا ۱۷ اردیبهشت، از ساعت ۲۰:۳۰ دقیقه به مدت ۷۰ دقیقه در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه می رود. این اثر با بلیط ۳۰ هزار تومانی عرضه شده است.

این نمایش اقتباسی است آزاد از اثر اینگمار برگمان که توسط سعید شریفیان ترجمه شده و توسط جلال تهرانی کارگردانی گردید. گلچهره سجادیه و بهاره رهنما در این نمایش ایفای نقش کرده اند.

این نمایش، داستان پیانیستی معروف است که بعد از سال ها، به دیدار دخترش که با او ارتباطی نداشته است می رود.

نشانی: خیابان طالقانی، خیابان شهید موسوی شمالی، ضلع جنوبی باغ هنر، جنب خانه هنرمندان، تماشاخانه ایران‌شهر

نمایش کافه پولشری

T11

کافه پولشری، عنوان نمایشی است کافه ای که از هفدهم فروردین هر روز ساعت ۱۸ به مدت ۴۵ دقیقه در کافه تریای سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر روی صحنه می رود. این اثر که به بلیط ۲۰ هزار تومانی قابل مشاهده خواهد بود، اقتباسی است از آلن وتز که توسط اصغر نوری ترجمه شده و الهام پاوه نژاد، هنرمند تئاتر، سینما و تلویزیون کشورمان آن را کارگردانی می کند و تنها بازیگر اثر نیز به شمار می رود.

گلناز گلش (طراح لباس)، سارا اسکندری (طراح گریم) و علی بوستان، موسیقی و گرافیک اثر را بر عهده داشته اند.

نمایش سیزیف و کمدی مرگ

T12

سیزیف و کمدی مرگ، عنوان نمایشی است که از شش فروردین تا ۳۱ فروردین، در تئاتر باران تهران برگزار می شود. این اثر هر شب ساعت ۱۸:۳۰ دقیقه به مدت یک ساعت و ده دقیقه روی صحنه می رود و علاقمندان می توانند بلیط آن را به قیمت ۲۱ هزار تومان تهیه کنند.

علی ضیایی و مسعود روستا، کارگردانی اثر را بر عهده داشته و محمد رضا مالکی، فرامرز قلیچ خانی، شیما لطفی و محمد علی حسنعلی در این نمایش ایفای نقش کرده اند.

این تئاتر برگرفته از نمایشنامه سیزیف و مرگ، اثر روبر مرل، ترجمه احمد شاملو و به سبک: اجتماعی-گروتسک است.

نشانی: خیابان فلسطین، پایین تر از خیابان انقلاب، پلاک ۲۹۲

تلفن: ۶۶۱۷۶۸۲۵، ۶۶۱۷۶۸۱۲

نمایش و خداوند، هایم را فراموش کرده است

T13

تئاتری با نام «نمایش و خداوند، هایم را فراموش کرده است»، در سالن استاد انتظامی خانه هنرمندان ایران از سه شنبه ۱۵ فروردین لغایت چهارشنبه ششم اردیبهشت ماه، هر شب ساعت ۲۱:۳۰ دقیقه روی صحنه می رود. قیمت بلیط ۲۰ هزار تومان تعیین شده است.

هومن سیدی، نویسنده اثر بوده و کیارش اردشیر پور، مرجان اتفاقیان، معین شاهچراغی، سوگل خلیق و وحید منافی در آن ایفای نقش کرده اند. در این اثر، افراد زیر نقش داشته اند:

دستیار کارگردان: فائقه اصلانی، علی ریاحی، عطیه بالو ،منشی صحنه: فریماه مسگرنیا، طراح صحنه: محسن نصراللهی طراح لباس: گلناز گلشن، نورپرداز: پیمان شادمانفر ، تولید: پیمان پازوکی،  عکاس و طراح پوستر: علیرضا لاجورد ، ساخت تیزر: پیمان پازوکی و همکاران تماشاخانه استاد عزت اله انتظامی، مدیر اجرایی: پیام لاریان،  مسئول فنی و گیشه: سیدمحمد خالقی.

خلاصه داستان: میگن وقتی داری میمیری قبلش یه اتفاق هایی میافته که میفهمی. یادم میاد همیشه چیزهایی رو که مردم گفتن رو فقط شنیدم، ندیدم. یادم نیست که قبل از مُردنم چیزی بهم یادآوری کرده باشه که بفهمم به آخرش نزدیک شدم. واسه همین که مطمئن نیستم که مردم راست میگن.

شاید بیشتر دهنشونه که اینارو میسازه. چون قطعا خودشون این حسو تجربه نکردن. آدم هایی هم که تجربه کردن بعدش نبودن که این احساس و تایید کنند. پس از کجا میدونن؟!

نشانی: خیابان طالقانی، خیابان شهید موسوی شمالی، ضلع جنوبی باغ هنر، بام خانه هنرمندان

تلفن: ۸۸۳۱۰۴۵۷، ۸۸۳۱۰۴۵۸

تو با کدام باد می روی

T14

نمایش تو با کدام باد می روی، از سه شنبه ۲۲ فروردین، تا یکشنبه ۳۱ اردیبهشت ماه سال جاری از ساعت ۱۹ به مدت پنچاه و پنج دقیقه با بلیط ۳۵ هزار تومانی روی صحنه تئاتر مستقل تهران می رود. این اثر که نویسندگی و کارگردانی آن را جمال و کمال هاشمی بر عهده دارند، با هنرمندی کاظم سیاحی، محمد عباسی، شیوا فلاحی ، سونیا سنجری و حامد نجابت همراه شده است.

این نمایش، تولید مشترک ایران و سوئیس بوده و برنده گرنت فستیوال بین المللی بولوار، فریبورگ/سوئیس اجرا شده در فستیوال هایی در: بلینزونا/ سوئیس، ارس/ فرانسه، مارسی/فرانسه، مولوز/ فرانسه، و تئاتر بوزار/بلژیک است.

نشانی: تهران، ضلع شرقی چهار راه ولیعصر (تئاتر شهر)، خیابان رازی، نبش کوچه زند وکیل پلاک ۵۰

تلفن: ۶۶۹۷۹۷۴۱

شاهزاده هوشنگ

TA15

شاهزاده هوشنگ، نمایشی کمدی است که تا ۱۵ فروردین هر شب ساعت ۲۱ به مدت ۱۲۰ دقیقه در سینما سروش تهران روی صحنه می رود. بهای بلیط ۳۰ هزار تومان است. نویسنده و کارگردان اثر: امیر اسماعیلی و با هنرمندی: محمود موسوی، جمال فوادیان، فیروز حیدر زاده، افسانه بخشی فرد، مسعود بهار لود و عسل تکلو همراه شده است.

آرزوهای سرشام

TA16

آرزوهای سرشام، جدید ترین نمایش در سالن استاد ناظر زاده کرمانی در تماشاخانه ایرانشهر تهران است که از ۵ شنبه ۱۷ فروردین تا یکشنبه ۱۷ اردیبهشت، هر شب ساعت ۲۱ به مدت ۹۰ دقیقه روی صحنه می رود. بها بلیط نیز ۲۵ هزار تومان اعلام شده است.

کاوه مهدی، نویسندگی و کارگردانی اثر را بر عهده داشته و علیرضا مهران، فرامرز قلیچ خانی، غزاله جزایری، رستا رضوی، امین وحیدی پور، سینا نصر الهی و شیما ملکیان و جعفر کرمانی در آن ایفای نقش کرده اند. گروه تئاتر لحظه، طراحی اثر را بر عهده داشته است.

نشانی: خیابان طالقانی، خیابان شهید موسوی شمالی، ضلع جنوبی باغ هنر، جنب خانه هنرمندان، تماشاخانه ایران‌شهر تلفن: ۸۸۸۱۴۱۱۵_۸۸۸۱۴۱۱۶

مافیا

photo_2009-04-30_01-43-47

تئاتر باران تهران، تا ۵ شنبه ۳۱ فروردین سال جاری هر شب ساعت ۲۱، به مدت ۸۵ دقیقه، نمایش مافیا را با بهای ۳۵ هزار تومان روی صحنه می برد. نویسندگی و کارگردانی اثر را افروز فروزند بر عهده داشته و افرادی همچون: نگار عابدی، حمید رضا فلاحی، علی تاجمیر، میثاق زارع، غزاله نظر، اروین گالستیان و تنی آواکیان با صدای گلچهر دامغانی در آن ایفای نقش کرده اند.

بابک قهرمانی، تهیه کنندگی اثر را بر عهده داشته است.

درباره داستان اثر گفته شده است که ۷ دوست در یک مهمانی خداحافظی جمع می شوند و با هم مافیا بازی می کنند و به تدریج، لایه هایی از زندگی گذشته و حال آنها، بازگو می شود.

نشانی: خیابان فلسطین، پایین تر از خیابان انقلاب، شماره ۲۹۲

تلفن: ۶۶۱۷۶۸۱۲

برلین

photo_2009-04-30_01-43-50

تئاتر برلین، از دوشنبه چهاردهم فروردین تا پنجشنبه ۳۱ فروردین ماه، از ساعت ۱۸:۳۰ به مدت ۶۰ دقیقه با قیمت بلیط ۱۵ هزار تومان در تئاتر شهر تهران روی صحنه می رود. آریان رضایی، به عنوان طراح و کارگردان اثر معرفی شده است که با بازی رویا دعوتی و محمد هادی عطایی همراه شده است.

در این اثر افراد زیر هنرمندی کرده اند:

نویسنده ی مونولوگ برلین: محمد یعقوبی ، نویسنده ی مونولوگ زن: بهار کاتوزی ، جوکر: آریان رضائی،  مدیر تولید و روابط عمومی: علی ژیان،  طراح پوستر: میثم خاوری،  طراح سایت و تیزر: محمد جواد ایزدی، عکاس: نازی خوش اخلاق ،گروه کارگردانی: علا سریفی و عاطفه گندم آبادی ، تبلیغات مجازی: گروه جارچی

این نمایش به مسائل پنهان زنان و مردان در رابطه می پردازد و شیوه ی اجرایی آن به صورتی است که تماشاگران هم تبدیل به بازی گرو نمایشنامه نویس می شوند.

این نمایش برای افراد زیر ۱۸ سال توصیه نمی شود.

ظرفیت این اجرا محدود است اما برای همه ی تماشاگران ( به جز بلیت های خارج از ظرفیت) صندلی در نظر گرفته می شود در صورت نیاز می توانید برای هماهنگی با شماره ی ۰۹۳۵۴۸۵۹۶۱۳ تماس بگیرید.

نمایش برگزیده ی دومین جشنواره ی تئاتر شهر،  حضور در بخش مهمان سی و چهارمین جشنواره ی بین المللی تئاتر فجر و نخستین رپرتوار مونو/شورایی در خانه ی هنرمندان ایران از جمله افتخارات این نمایش ویژه است.

سایه تو سایه

photo_2009-04-30_01-43-54

نمایش سایه تو سایه در سالن علی نصیریان پردیس تئاتر تهران از دوشنبه ۷ فروردین لغایت ۵ شنبه ۷ اردیبهشت ۹۶ هر شب ساعت ۱۹:۳۰ به مدت ۹۰ دقیقه روی صحنه می رود. قیمت بلیط، ۱۵ هزار تومان اعلام شده است. نویسندگی و کارگردانی اثر را داود فتحعلی بیگی بر عهده داشته و افرادی چون: داود داداشی، غلام بابونه۷ منیژه داوری، ساسان مهرپویان، مهدی صفاری نژاد و سپیده معصومی در آن ایفای نقش کرده اند.

دستیار کارگردان: ساسان مهرپویان، مهدی صفاری نژادو  منشی صحنه: نسیم توکلی است.

این اثر، پدری را روایت می‌کند که برای دختر و همسرش محدودیت‌های بسیاری ایجاد کرده است.

در این میان قرار است برای دختر خواستگاری بیاید. اما پدر، از قبل، داماد را انتخاب کرده و تمام قرارها را با پدر داماد گذاشته است.

از قضا پدر داماد هم همین کار را کرده و پسرش هیچ اطلاعی ندارد .

در این میان دختر تصمیم می‌گیرد قبل از ازدواج پسر را ببیند و از کاکا نوکرسیاه خانه کمک می گیرد تا پسر را ببیند و… سبک:کمدی – اجتماعی اثر سبب می شود تا یکی از تئاتر های خنده دار بهار ۹۶ پایتخت را تجربه کنید.

نشانی: بزرگراه امام علی، اتوبان شهید محلاتی شرق، خیابان شهید شاه‌آبادی جنوبی، بعد از میدان مالک اشتر، خیابان بقایی، جنب فرهنگسرای خاوران، سالن علی نصیریان پردیس تئاتر تهران

خروس زری پیرهن پری و خاله سوسکه

photo_2009-04-30_01-43-57

نمایشی کمدی و شاد مخصوص گروه کودک و نوجوان که در سالن ارغنون تهران به نمایش در می آید. این نمایش از ۴ شنبه ۱۶ فروردین لغایت ۵ شنبه ۳۱ فروردین هر روز ساعت ۱۷:۳۰ روی صحنه می رود. قیمت هر بلیط ۱۵ هزار تومان است.

نویسنده: احمد شاملو و کارگردان: سینا نورائی است.

کارگردان: سینا نورائی، بازیگران: آنا نمکچیان، معصومه بیاتی، سعید عظیمی، فربد نوزاد صدیق، سینانورائی موسیقی: فائق نوری ،گروه موسیقی دپارتمان نورا

این دو نمایش بر اساس همان قصه های قدیمی و خاطره انگیز خاله سوسکه-خروس زری پیرهن پری و با شیوه ی نمایش های ایرانی با تلفیق موسیقی فولکلور و زنده و شیوه تلفیقی نمایش کودک و بزرگسال طراحی شده و به روی صحنه خواهد رفت.

نشانی: حافظ، نوفل لوشاتو، بعد چهارراه رازی، نرسیده به خیابان ولیعصر، کوچه زیبا، پلاک ۱، سالن ارغنون

تلفن: ۶۶۴۸۳۷۴۲

نویسنده مرده است

TA21

سالن حافظ از ۱۷ فروردین لغایت ۴ شنبه ۱۳ اردیبهشت، هر شب ساعت ۱۹، اثر: نویسنده مرده است را به نویسندگی و کارگرداانی آرش عباسی روی صحنه می برود. لادن مستوفی، هنرپیشه سینما و تلویزیون در این اثر ایفای نقش کرده است. هادی عزیزی، رضا مهدی زاده و ساحل مصلحی، دستیار کارگردان، طراحی صحنه و منشی صحنه را بر عهده دارند.

درباره اثر آمده است: لیلی رحیمی ستاره سینمای ایران قرار است پس از سال ها بازیگری برای اولین بار کارگردانی را تجریه کند. فیلمنامه فیلمش را نمایشنامه نویس جوانی نوشته است به اسم فرهاد. اما حالا در آستانه شروع فیلمبرداری فرهاد پیشنهاد تازه ای دارد.

نشانی: خیابان حافظ، خیابان استاد شهریار، روبروی تالار وحدت، سالن حافظ

مرگ آ سید کاظم

TA22

نمایش مرگ آ سید کاظم، از سه شنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۶ لغایت جمعه اول اردیبهشت ۹۶ هر شب ساعت ۲۰ به مدت ۷۰ دقیقه روی صحنه می رود. بها بلیط ۲۰ هزار تومان اعلام شده است. احسان بدخشان، نویسندگی اثر را با الهامی از نمایشنامه آسید کاظم، اثر زنده یاد محمود استاد محمد انجام داده است. محمد محقق منتظری به عنوان کارگردان و هادی افشار، احمد لشینی ِ ابوذر ساعدی، وحید نفر و مهرداد ضیایی در آن ایفای نقش کرده اند.

این اثر، برنده جایزه ویژه کارگردانی از پنجمین جشنواره تئاتر شهر است که توسط گروه تئاتر پلاتو اجرا می شود.

تئاتر مستقل تهران

نمایش «تو با کدام باد می روی؟» نوشته جمال هاشمی و به کارگردانی کمال هاشمی از ۲۲ فروردین ماه ساعت ۱۹ و نمایش «رومئو و ژولیت» با اقتباسی از اثر ویلیام شکسپیر توسط باقر سروش و کارگردانی هستی حسینی از ۱۴ فروردین‌ ماه ساعت ۲۱ به روی صحنه خواهند رفت. پیش‌فروش بلیت نمایش «تو با کدام باد می‌روی؟» از طریق تیوال و «رومئو و ژولیت» از طریق تیک ۸ انجام خواهد شد.

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
۳ نظر

ورود

  • سهیل فروردین ۱۱, ۱۳۹۶

    چقدر کار قشنگی میکنید تئاتر معرفی میکنید. خیلی از سایت ها غافلن از این چیزها.
    خواستم تشکر کنم

  • مریم فروردین ۱۱, ۱۳۹۶

    پپیرونی برای دیکتاتوووووووووووووووووووووووووووووووور 🙂 چه اسمایی میزارن برای تئاتر ها . با حاله . خواهم رفت. به دوستان هم میگم

    • رویا بهدادی فروردین ۱۱, ۱۳۹۶

      واقعا تئاتر خوبیه. نه فقط بخاطر اسمش. بخاطر کارگردانش میگم