زیباترین چشم انداز زمین از فضا که توسط فضانورد ناسا ثبت شده

زیباترین چشم انداز زمین از فضا که توسط فضانورد ناسا ثبت شده

تصویری که در بالا می بینید به عنوان یکی از زیباترین چشم اندازهای زمین از فضا انتخاب شده که توسط یکی از فضانوردان ناسا موسوم به «شین کیمبروگ» گرفته شده است.

کیمبروگ در فاصله ۴۰۵ کیلومتری از سطح زمین، در فضا معلق است و به سبک عکس های اینستاگرامی، پاهای خود را در کادر گذاشته و از کره زمین عکاسی کرده است. وی این عکس بسیار دیدنی و جالب را در طی پیاده روی فضایی خود در بیرون از ایستگاه فضایی بین المللی در تاریخ ۲۴ مارس برداشته و در اکانت توئیتر خود برای علاقه مندان به اشتراک گذاشته است.

2

پیاده روی فضایی یکی از خطرناک ترین فعالیت هایی است که یک فضا نورد می تواند در محوطه خارج از ایستگاه فضایی انجام دهد. فضانوردان برای بیرون رفتن از ایستگاه باید لباس های حجیم پوشیده و با مرکز کنترل ارتباط مستقیم و بی وقفه داشته باشند زیرا هر حرکت ساده ای در مدار زمین می تواند، شدت بیش از اندازه ای داشته باشد و مشکل ساز شود.

به همین خاطر، کنترل کننده های ناسا، فضانوردی که به بیرون از ایستگاه فضایی رفته را ثانیه به ثانیه مانیتور کرده و در صورت نیاز، دستورالعمل های لازم را به وی می دهند تا احتمال هر گونه اشتباهی را به صفر برسانند.

منبع: mashable
دیجیاتو
بدون نظر

ورود