چگونه بدون خریداری پودرهای پروتئین، نوشیدنی هایی مملو از پروتئین تهیه کنیم؟

چگونه بدون خریداری پودرهای پروتئین، نوشیدنی هایی مملو از پروتئین تهیه کنیم؟

این روزها مصرف پودرهای پروتئین خصوصا در میان افرادی که ورزش می کنند رواج فراوانی پیدا کرده. بهتر است بدانیم این پودرها مملو از شکر و سایر افزودنی ها هستند و عمدتا هم برای تهیه آنها باید مبالغ فراوانی پرداخت شود.

بنابراین شاید بهتر باشد که به جای پرداخت هزینه های بالا و استفاده غیر طبیعی از پروتئین، از انواع طبیعی، بدون شکر و ارزان تر آن استفاده شود. در ادامه فهرستی از خوراکی هایی که محتوی مقادیر قابل توجهی پروتئین هستند را برای تان بر خواهیم شمرد. می توانید آنها را در تهیه نوشیدنی های مملو از پروتئین خود به کار ببرید. با ما همراه باشید:

ماست یونانی

1

ماست یونانی دارای مقادیر فراوانی پروتئین است. تنها در نصف یک فنجان از این ماست ۱۸ گرم پروتئین وجود دارد. البته باید در نظر داشته باشید که انواع طعم دار آن عمدتا مقادیر قابل توجهی شکر دارند. اگر هم می خواهید کمی طعم ماست را شیرین کنید اندکی عسل یا میوه به آن بیافزایید.

توفو

2

زمانی که به دنبال یک ترکیب برای خامه ای کردن نوشیدنی خود هستید، توفو می تواند گزینه مناسبی باشد. در نصف فنجان از آن حدود ۴ گرم پروتئین وجود دارد. همچنین طعم چندان متفاوت را در نوشیدنی تان به وجود نخواهد آورد.

بلغور جو

3

بلغور جو می تواند گزینه بسیار مناسبی برای صبحانه به حساب آید چرا که در شما احساس سیری را به وجود خواهد آورد. دکتر «آلیسیا رامسی»، سخنگوی آکادمی تغذیه و رژیم غذایی آمریکا می گوید: “با مصرف بلغور جو مقادیر قابل توجهی فیبر و پروتئین را برای بدن فراهم خواهید آورد.”

تنها یک سوم فنجان از آن ۳.۵ گرم پروتئین و ۲.۷ گرم فیبر را داراست که می تواند تا مدت ها شما را سیر نگه دارد.

دانه های کینوآ

4

دانه های کینوآ محتوی مقادیر قابل توجهی پروتئین هستند که از میزان پروتئین بلغور جو نیز بیشتر است. همچنین اگر می خواهید نوشیدنی شما غلیظ تر باشد می توانید از این دانه ها در آنها استفاده کنید.

کره آجیل

5

افزودن تنها دو قاشق غذاخوری کره آجیل هایی چون کره بادام زمینی، می تواند ۷ گرم پروتئین را به ترکیب نوشیدنی های تان بیافزاید. دکتر رامسی می گوید: “من همیشه مصرف کره آجیل های مختلف را توصیه می کنم. به عنوان مثال اگر یک بار کره بادام زمینی استفاده می کنید، دفعه بعد کره بادام معمولی خریداری کنید.”

اگر نگران میزان چربی موجود در این نوع از کره ها هستید، می توانید برچسب روی آن را مطالعه کنید و انوع با چربی کمتری را خریداری کنید. کره بادام هندی در مقایسه با کره بادام معمولی و کره بادام زمینی، چربی اشباع شده و غیر سلامت بیشتری دارد.

دانه های گیاهی

6

می توانید از دانه های گیاهی چون چیا، شاهدانه و یا سایر دانه ها برای افزودن پروتئین به نوشیدنی خود استفاده کنید. دکتر رامسی می گوید: “تنها با افزودن یک قاشق غذاخوری از این مغزها می توانید نوشیدنی خود را مملو از چربی مفید، فیبر و پروتئین کنید.”

این کار سبب خواهد شد نوشیدنی شما غلیظ تر ومحتوی پروتئین بیشتر شده و در نهایت به احساس سیری در شما بیانجامد.

آواکادو

7

آواکادو نه تنها منبع بسیار غنی ای از چربی های غیراشباع شده است بلکه مقادیر قابل ملاحظه ای پروتئین را نیز در خود جای می دهد. اگر آن را به نوشیدنی وعده صبح خود بیافزایید، ترکیب بسیار لذیذی را به وجود خواهید آورد.

پنیر کوتاژ

8

این نوع پنیر که برخی از افراد عاشق آن و برخی دیگر هم از آن متنفر هستند تنها در نصف فنجان از آن ۱۴ گرم پروتئین وجود دارد. اگر به نوشیدنی تان افزوده شود، آن را خامه ای شکل خواهد کرد و مزه تند آن نیز با ترکیب شدن با سایر مواد موجود در نوشیدنی تان تا اندازه ای برطرف خواهد شد.

منبع: rd
دیجیاتو
بدون نظر

ورود