بولتون استرید؛ نهر آبی در یورکشیر انگلستان که افراد را در خود می بلعد

بولتون استرید؛ نهر آبی در یورکشیر انگلستان که افراد را در خود می بلعد

بین برج باردن (Barden Tower) و بولتون اَبی (Bolton Abbey) در شهر نسبتاً کوچک یورکشیر انگلستان یکی از خطرناک ترین تله های طبیعی جهان قرار دارد. بولتون استرید (Bolton Strid) نهری است که با تنها دو متر عرض یک نهر ساده و بی خطر به نظر می رسد که از کوه های اطراف سرچشمه می گیرد. اما در داخل این نهر کوچک ورطه ای با جریانات زیر آبی بسیار قوی قرار گرفته است که هر کسی که در نهر قدم گذاشته یا به صورت تصادفی داخل آن بیفتد را به کام مرگ خواهد کشید.

به نظر می رسد که تاکنون هر کسی در این ورطه افتاده دیگر زنده برنگشته و حتی جسد وی نیز پیدا نشده است. برای پی بردن به راز این نهر کوهستانی کوچک باید به منشاً آن سفر کرد. در ۱۰ متری بالای این ورطه ی خطرناک، نهر بولتون استرید به یک رودخانه ی بزرگ با عرض ۹ متر تبدیل می شود. در واقع این همان رود وارف (Wharfe) است که در محله ی یورکشیر جریان پیدا می کند اما وقتی به محله ی بولتون ابی می رسد مسیر عبور آن بسیار تنگ شده که باعث می شود آب رودخانه با سرعت و عمق زیادی جریان پیدا کند. این منطقه ی تنگ بسیار باریک است و دو طرف دیواره ی این مسیر باریک باعث می شوند که عمق اصلی آب دیده نشده و آب بسیار کم عمق به نظر برسد.

Bolton-Strid1

در زیر آب در این قسمت یک سری تونل و شکاف وجود دارد که حجم زیادی از آب نهر را در خود جای داده اند و هیچکس نمی داند که عمق این تونل ها و شکاف های بزرگ چقدر است. سطح نهر نیز آرام  و بی خطر به نظر می رسد و دو دیواره چنان به هم نزدیک هستند که برخی از افرادی که در گذشته از این رودخانه می گذشتند در کمال بی خبری فکر می کردند می توانند از این باریکه عبور کنند زیرا ظاهراً عمق آب آن تا زانو بیشتر نبود.

برخی بر این باورند که نام استرید از واژه ی “stride” به معنی «قدم بلند برداشتن»و «پریدن از روی چیزی» گرفته شده است. بر روی درختان اطراف این باریکه علائم هشدار دهنده ای نصب شده که افراد را از پریدن از این نقطه بر حذر می دارد. با این وجود داستان های زیادی در مورد کسانی که در این قسمت لیز خورده و به درون غارها و شکاف های نهر کشیده شده اند در بین مردم منطقه وجود دارد.

Bolton-Strid-2

یکی از قربانیان این نهر پسری به نام ویلیام دِ رومیلی بود که در سال ۱۱۵۴ قصد داشت از این قسمت عبور کند اما لیز خورده و در آب سقوط کرد و دیگر نشانی از وی پیدا نشد. مادر ویلیام چنان از این واقعه متاثر شد که زمین اطراف نهر را برای ساخت اولین صومعه ی منطقه به نام Bolton Priory monastery وقف کرد. بعدها این واقعه ی دردناک الهام بخش ویلیام ووردز وورث برای سرودن شعری با عنوان «نیروی دعا» (The Force of Prayer) شد.

در مارس سال ۲۰۱۰ نیز یک کودک ۸ ساله در داخل آب این نهر افتاد و غرق شد.

bolton-strid-1[2]

2016-07-05-Bolton-Abbey-Strid-003-1024x768

4366982_orig

bolton-strid-2[2]

bolton-strid-3[2]

bolton-strid-5[2]

bolton-strid-6[6] (1)

bolton-strid-7[6] (1)

The_Strid_in_summer_-_geograph.org.uk_-_1733260

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

منبع: amusingplanet
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود