باکس آفیس هفته منتهی به ۱۳ فروردین؛ «بچه ی رییس» در صدر قرار گرفت

باکس آفیس هفته منتهی به ۱۳ فروردین؛ «بچه ی رییس» در صدر قرار گرفت

در هفته ی گذشته رقابت سختی برای قرار گرفتن در صدر جدول باکس آفیس وجود داشت اما انیمشن «بچه ی رییس» (The Boss Baby) ساخته ی کمپانی دریم وورکس (DreamWorks) در کمال ناباوری توانست فیلم معروف «دیو و دلبر» (Beauty and the Beast) را پس از چند هفته صدرنشینی به زیر کشیده و خود به عنوان پرفروش ترین فیلم هفته در رتبه ی اول قرار گیرد.

maxresdefault-w700
بچه ی رییس

فیلم «بچه ی رییس» توانست در سه روز اول نمایش خود به فروش خیره کننده ی ۴۹ میلیون دلار دست یابد. این فیلم با استفاده از داستان بچگانه ی خود همه را متعجب کرده و توانست میزان فروشی فراتر از پیش بینی ها داشته باشد. یکی دیگر از دلایل موفقیت این انیمیشن این بوده که مدت زمان نسبتاً زیادی از آخرین انیمیشن اکران شده (بتمن لگویی) می گذرد و در واقع در حال حاضر هیچ رقیبی در این ژانر بر پرده سینماها وجود ندارد. اگر چه در کل این فیلم با استقبال خوب منتقدان روبرو نشده است اما فیلم «بچه ی رییس» بار دیگر ثابت کرده که فیلم های خانوادگی طرفداران بسیاری دارند.

البته انتظار نمی رود که انیمیشن «بچه ی رییس» برای مدت زمان زیادی در صدر باکس آفیس باقی بماند زیرا هفته ی آینده انیمیشن «اسمورف ها: روستا گمشده» (Smurfs: The Lost Village) اکران خواهد شد که بنظر می رسد رقیب انیمشن «بچه ی رییس» در جلب طرفداران فیلم های خانوادگی خواهد بود. قسمت های قبلی انیمشن «اسمورف ها» همواره با استقبال تماشاگران مواجه شده اند و به نظر می رسد که انیمیشن «بچه ی رییس» با صداپیشگی اَلک بالدوین کار سختی برای در صدر ماندن داشته باشد. با این وجود فروش فیلم تا همینجا نیز موفقیت بزرگی برای کمپانی دریم وورکس به شمار می آید.

smurfs0005-w700
اسمورف ها: روستای گمشده

فیلم «دیو و دلبر» بعد از دو هفته صدرنشینی، این هفته با ۴۷.۵ میلیون دلار فروش در رتبه ی دوم باکس آفیس قرار گرفت که با این رقم، میزان فروش کل این فیلم در سینماهای ایالات متحده ی آمریکا به ۳۹۵.۴ میلیون دلار رسید.

beautyandthebeast-w700
دیو و دلبر

در رتبه ی سوم باکس آفیس هفته و با اختلاف زیادی نسبت به فیلم دوم، فیلم علمی تخیلی «شبح درون پوسته» (Ghost in the Shell) قرار دارد که در هفته ی اول نمایش خود به فروشی معادل ۱۹ میلیون دلار دست یافته است. فیلم «شبح درون پوسته» علی رغم حضور ستاره ای مانند اسکارلت جوهانسون (Scarlett Johansson) نتوانسته تماشاگران را راضی کرده و فروش ناامید کننده ای در هفته ی اول اکران خود داشته است. این فیلم نقص ها و نقاط ضعف متعددی دارد که تاثیر زیادی در عدم استقبال تماشاگران و منتقدان از این فیلم داشته اند و عموماً مخاطبان آمریکایی آشنایی زیادی با موضوع داستان فیلم ندارند.

ghostintheshell-w700
شبح درون پوسته

کمپانی فیلمسازی پارامونت (Paramount) که برای ساخت این فیلم بیش از ۱۱۰ میلیون دلار هزینه کرده است برای جبران این هزینه باید به فروش فیلم خارج از ایالات متحده ی آمریکا امیدوار باشد، اگر چه در سطح بین المللی نیز با استقبال چندانی مواجه نشده و فروش جهانی آن تاکنون تنها ۵۹.۱ میلیون دلار بوده است. اما نکته ی امیدوار کننده برای سازندگان این فیلم این موضوع خواهد بود که اکران فیلم در کشورهای چین و ژاپن هنوز شروع نشده و در چند روز آینده (۷ آوریل) در این کشورها نیز اکران صورت خواهد گرفت. با این وجود مطمئناً فیلم «شبح درون پوسته» در هفته های آینده و با اکران سری جدید فیلم های «سریع و خشمگین» با عنوان «سرنوشت خشمگین» (The Fate of the Furious) ،که انتظار می رود سینماهای آمریکا را قبضه کند، جایگاه کنونی اش را نیز از دست خواهد داد.

فیلم «پاور رنجرز» (Power Rangers) در هفته ی دوم اکران با ۶۴ درصد کاهش در تعداد تماشاگران خود مواجه شده و با ۱۴.۵ میلیون دلار فروش در رتبه ی چهارم باکس آفیس هفته قرار گرفته است. این ریزش تماشاگر نشان می دهد که فیلم «پاور رنجرز» موفقیت تجاری چندانی به دست نخواهد آورد. این فیلم تاکنون در سینماهای ایالات متحده ی آمریکا تنها ۶۵ میلیون دلار فروش داشته و با احتساب فروش بین المللی فروش کلی آن به ۹۷.۷ میلیون دلار رسیده است که برای کمپانی فیلمسازی لاینز گیت (Lionsgate) یک شکست به شمار می آید. این موضوع ممکن است برنامه ریزی های اولیه این کمپانی برای ساخت یک فیلم دنباله دار ۶ قسمتی را تحت تاثیر قرار دهد.

The-cast-of-The-Power-Rangers-Movie-w700
پاور رنجرز

در مکان پنجم باکس آفیس هفته فیلم «کونگ: جزیره ی جمجمه» (Kong: Skull Island) قرار گرفته که با فروش ۸.۸ میلیون دلاری این هفته توانسته فروش خود در سینماهای ایالت متحده ی آمریکا در ۴ هفته را به ۱۴۷.۸ میلیون دلار برساند.

hero_Kong-Skull-Island-2017-2-w700
کونگ: جزیره ی جمجمه

فیلم «لوگان» در کمال ناباوری در رتبه ی ششم باکس آفیس هفته قرار گرفته و با فروشی معادل ۶.۲ میلیون دلار، فروش کلی خود در ایالات متحده ی آمریکا را به ۲۱۱.۸ میلیون دلار رسانده است.

LoganBeatUp-w700
لوگان

در رتبه ی هفتم باکس آفیس هفته فیلم «برو بیرون» (Get Out) قرار دارد که توانسته در ششمین هفته ی نمایش خود فروشی معادل ۵.۸ میلیون دلار داشته باشد. اولین فیلم ساخته ی جوردن پیلی (Jordan Peele) تاکنون در سینماهای ایالات متحده ی آمریکا ۱۵۶.۸ میلیون دلار فروش داشته است.

la-et-hc-get-out-horror-peele-20161004-snap-w700
برو بیرون

فیلم «زندگی» (Life) با فروشی معادل ۵.۶ میلیون دلار در رتبه ی هشتم باکس آفیس هفته قرار دارد. فروش این فیلم ترسناک/علمی تخیلی در سینماهای ایالات متحده ی آمریکا به ۲۲.۳ میلیون دلار رسیده است.

Life2-w700
زندگی

در رتبه ی نهم باکس آفیس هفته فیلم اکشن کمدی «چیپس» (CHIPS) قرار دارد که با فروش هفتگی ۴ میلیون دلار در هفته ی دوم اکران خود توانسته فروش کلی خود را به ۱۴.۳ میلیون دلار برساند.

patrol-w700
چیپس

فیلم درام «همسر نگهبان باغ وحش» (The Zookeeper’s Wife) که در سینماهای معدودی اکران شده توانسته در هفته ی اول نمایش خود به فروشی معادل ۳.۳ میلیون دلار دست یابد که این فیلم را در مکان دهم باکس آفیس هفته قرار می دهد.

the-zookeepers-wife-jessica-chastain1-w700
همسر نگهبان باغ وحش

منبع: screenrant
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود