۲۰ تصویری که محل زندگی رهبران جهان را به شما نشان می دهند

۲۰ تصویری که محل زندگی رهبران جهان را به شما نشان می دهند

همه اسم کاخ سفید را شنیده اند اما آیا می دانید بقیه ی رهبران جهان در کجا زندگی می کنند؟

همانطور که انتظار دارید شخصیت های قدرتمند جهان در خانه های لوکسی زندگی می کنند که مناسب مقام و منصب آن ها باشد. در این کاخ ها و اقامتگاه ها همه چیز مجهز وجود دارد از باند فرود هلی کوپتر گرفته تا تابلوهای هنری. در ادامه ی مطلب تصاویری از مکان هایی که رهبران جهان در آن ها اقامت دارند را به شما نشان خواهیم داد، از کاخ پادشاهی توکیو که امپراطور آکیهیتو (Akihito) در آن اقامت دارد تا کاخ الیزه در پاریس که محل زندگی فرانسیس اولاند رییس جمهور کنونی فرانسه است.

palcio-da-alvorada-in-braslia-brazil-has-housed-every-brazilian-president-since-1956-the-modernist-digs-feature-a-reflecting-pool-and-sculptures-by-brazilian-artist-alfredo-ceschiatti-w700
کاخ پالاسیو دا آلوورادا (Palácio da Alvorada) در شهر برازیلیا از سال ۱۹۵۶ تاکنون محل زندگی روسای جمهور برزیل بوده است. طراحی داخلی که در این تصویر می بینید توسط یک هنرمند برزیلی به نام آلفردو سشیاتی (Alfredo Ceschiatti) صورت گرفته است.
the-minimalist-home-has-private-suites-a-giant-living-room-and-a-basement-that-houses-an-auditorium-game-room-warehouse-and-kitchen-w700
این عمارت مینیمالیستی دارای اتاق های متعدد، یک اتاق پذیرایی بزرگ و زیرزمینی است که سالن کنفرانس، اتاق بازی، انبار و آشپزخانه در آن واقع شده اند.
weere
کاخ الیزه ( Élysée Palace) از دهه ی ۱۸۴۰ تاکنون محل زندگی روسای جمهور فرانسه بوده است. فرانسیس اولاند از سال ۲۰۱۲ در این کاخ زندگی می کند.
gff
در این کاخ که در سال ۱۷۲۲ ساخته شده طلاکاری های زیادی انجام گرفته است. مجلل ترین مکان این کاخ را سالن تشریفات (Salle des Fêtes) آن می دانند که روسای جمهور فرانسه در آن سوگند یاد می کنند. این سالن محل برگزاری کنفرانس های رسمی و ضیافت های شام نیز است.
yyy-w700
دفتر کار رییس جمهور در این کاخ به خاطر طلاکاری های بسیار به کار رفته در دیوارها، درها، میزها و حتی صندلی های آن «اتاق طلایی» (Salon Doré) نامیده می شود.
the-imperial-palace-sits-in-the-middle-of-tokyo-but-inside-of-a-vast-park-surrounded-by-a-moat-and-thick-stone-walls-its-home-to-japans-emperor-akihito-and-his-family-w700
کاخ امپراطوری ژاپن در وسط شهر توکیو در داخل یک پارک قرار گرفته، با یک خندق و دیوارهای سنگی ضخیم احاطه شده و مکان زندگی امپراطور آکیهیتو و خانواده ی وی است.
trtrt-w700
کاخ سفید در واشنگتن دی سی شناخته شده ترین مکان اقامت روسای جمهور در دنیا است و دفتر تخم مرغی (Oval Office) که دفتر کار رسمی رییس جمهور ایالات متحده آمریکا به شمار می آید مهم ترین و معروفترین اتاق این کاخ است. دونالد ترامپ در این اتاق با دیپلمات ها، کارکنان، افراد عالی رتبه و فرمانداران ایالت ها دیدار می کند.
64564-w700
کاخ سفید دو اتاق پذیرایی دارد که یکی برای خانواده ی رییس جمهور و دیگری مکان پذیرایی از رهبران جهان در نظر گرفته شده است.
eeer-w700
کاخ کرملین در مسکو که اسم آن به معنای «قلعه ای در داخل شهر» است در بین قرون ۱۴ و ۱۷ میلادی ساخته شده و مکان زندگی رییس جمهور روسیه به شمار می رود.
111-w700
ساختمان سنا (Senate Building) که در داخل مجموعه ی کاخ کرملین واقع شده محل رسمی زندگی ولادیمیر پوتین و خانواده اش است.
5678-w700
کاخ ریاست جمهوری هانوی (Hanoi) در ویتنام در سال ۱۹۰۶ برای فرماندار نظامی هندوچین ساخته شد. امروزه از این مکان برای پذیرایی رسمی از رهبران کشورهای دیگر استفاده می شود.
dse-w700
یک حوضچه ی پر از ماهی این کاخ را در برگرفته که همانند بسیاری از ساختمان های منطقه ی هندوچین در دوران استعمار فرانسه توسط یک معمار فرانسوی طراحی شده و شکلی کاملاً اروپایی دارد.
trtyrt-w700
اگر چه ملکه الیزابت در عمل رهبر کشور انگلیس به شمار نمی آید اما در کاخ باکینگهام در شهر لندن اقامت دارد که از سال ۱۸۳۷ به عنوان محل اقامت خانواده ی سلطنتی تعیین شده است.
89089-w700
کاخ باکینگهام ۷۷۵ اتاق داشته که شامل ۵۲ اتاق خواب سلطنتی، ۱۸۸ اتاق خواب برای کارکنان کاخ، ۹۲ دفتر کار و ۷۸ حمام و دستشویی است.
54ftffg-w700
نخست وزیر بریتانیا در خانه ی شماره ی ۱۰ در خیابان داونینگ استریت (Downing Street) اقامت داشته و در حال حاضر ترزا مَی (Theresa May) و همسرش فیلیپ در این خانه زندگی می کنند.
11231-w700
رجب طیب اردوغان، رییس جمهور کنونی ترکیه، در کاخ آک سارای (Ak Saray) که کاخ سفید نیز نامیده شده و در آنکارا واقع شده است سکونت دارد. این کاخ که برای ساخت آن بیش از ۶۱۵ میلیون دلار هزینه شده بیش از ۱.۱۰۰ اتاق دارد که این موضوع مساحت آن را از کاخ سفید و کاخ ورسای بیشتر کرده است.
hhhh-w700
کاخ نئوکلاسیک بِلِوو (Bellevue Palace) در مرکز شهر برلین واقع شده و از سال ۱۹۹۴ محل زندگی روسای جمهور آلمان به شمار می آید. در حال حاضر فرانک والتر اشتاین مایر (Frank-Walter Steinmeier) رییس جمهور کنونی آلمان در این کاخ که در سال ۱۷۸۵ ساخته شده اقامت دارد. این کاخ ابتدا برای برادر کوچکتر فردریک بزرگ ساخته شد، در دوران قیصر ویلهلم دوم به عنوان مدرسه مورد استفاده قرار گرفته و در دوران حکومت هیتلر به موزه تبدیل شده بود.
4443-w700
کاخ کویرینال (Quirinal Palace) در رُم تنها یکی از سه محل اقامت رییس جمهور کشور ایتالیا به شمار می آید. این کاخ مساحتی سه برابر کاخ سفید داشته و محل زندگی ۳۰ پاپ، ۴ شاه ایتالیایی و ۱۲ رییس جمهور بوده است.
12343-w700
سرجیو ماتارلا (Sergio Mattarella) رییس جمهور کنونی ایتالیا در این کاخ دارای ۱.۲۰۰ اتاق و متعgق به قرن ۱۶ میلادی سکونت دارد. وی این کاخ را به روی عموم باز کرده و هنرمندان از فضای آن به عنوان نمایشگاه هایی موقتی و حتی دائمی برای به نمایش گذاشتن آثار خود استفاده می کنند.
6666-w700
قلعه ی وادوز (Vaduz Castle) در کشور لیختن اشتاین بر فراز تپه ی وادوز ساخته شده و شاهزاده هانس آدام دوم (Hans-Adam II) در آن زندگی می کند. اگر چه این قلعه به روی عموم بسته است اما در ۱۵ آگوست هر سال که روز ملی لیختن اشتاین به شمار می آید جشن های بزرگی در محیط اطراف این قلعه برگزار شده و از حاضران برای مهمانی در باغ های قلعه دعوت می شود.

منبع: businessinsider
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
یک نظر

ورود

  • امیر فروردین ۱۵, ۱۳۹۶

    کاخ باکینگهام ۵۲ اتاق خواب سلطنتی و ۷۵ حموم دستشویی.
    ملکه الیزابت مگه میخواد چیکار کنه؟
    فوقش تو دو تا اتاق خواب بخوابه دو تا دستشویی حموم بره.