۸ نشانه ای که شما را از ابتلا به «افسردگی سطح بالا» آگاه می سازند

۸ نشانه ای که شما را از ابتلا به «افسردگی سطح بالا» آگاه می سازند

افسردگی از جمله بیماری های خاموشی است که قرن بیست و یکم و مردم آن را تهدید می کند. تغییراتی در سبک زندگی افراد در کنار ژنتیک توانسته این اختلال را به معضلی در جوامع مدرن امروزی بدل کند.

شاید این تصور وجود داشته باشد که فرد افسرده حتما باید تمام مدت را روی تخت خود بگذراند، از تمام فعالیت های روزمره بدور باشد و بیش از اندازه احساس غم و ناراحتی را تجربه کند. اما حقیقت آن است که افسردگی فرای این تصورات است.

در ادامه نشانه هایی که لازم است در مورد افسردگی سطح بالا بدانید برای تان برشمرده شده که آنها را با هم مرور می کنیم:

دعوت های دوستان و اطرافیان را رد می کنید

1

بر اساس گزارش های بدست آمده از مرکز سلامت دانشگاه هاروارد، این نوع افسردگی، بسیار مشابه افسردگی های خفیف مزمن است و در بزرگسالان حدود ۵ و در کودکان بین یک تا دو سال به طول می انجامد.

اگرچه این نوع افسردگی شما را کاملا ناامید نمی کند اما می تواند به عنوان تهدید جدی ای در کیفیت زندگی شما باشد چرا که هیجان شما را برای کار کردن، به مدرسه یا دانشگاه رفتن، تقابل با خانواده و یا انجام فعالیت های اجتماعی روزمره را از بین می برد.

یکی از نخستین نشانه های این بیماری، تغییر در فعالیت های اجتماعی است. دکتر «جیسون استمپر» از روانپزشکان در ایالت کنتاکی، در این باره می گوید: “افرادی که به این نوع از افسردگی مبتلا هستند، سر کار می روند و با دیگران هم در تعامل هستند اما خارج از محل کار، از معاشرت با دوستان خود پرهیز می کنند و برای این منظور هم بهانه هایی چون، استرس آور بودن کارشان دارند.”

مشکلات دیگری در ارتباط با سلامتی دارید

2

پروفسور «مایکل ریبا» روانشناس دانشگاه شیکاگو و رئیس اسبق انجمن روانپزشکی آمریکا، ارتباط میان ابتلا به امراضی چون دیابت و سرطان، با افسردگی را بر می شمارد و آن را همچون خیابان دوطرفه ای می داند که در مواقعی یکی می تواند به دیگری منتهی شود.

همچنین افسردگی می تواند سیستم ایمنی را ضعیف کند. در نتیجه احتمال ابتلا به انواع بیماری ها افزایش پیدا می کند.

خوابیدن تان با تغییراتی مواجه شده

3

حتی اگر در گروه افرادی قرار داشته باشید که خوب نمی خوابید بر اثر افسردگی احتمالا با مشکلات بیشتری مواجه خواهید شد.

پروفسور «کارل لاندو»، استاد روانپزشکی دانشگاه برون می گوید: “خوب خوابیدن یکی از نشانه های سلامتی افراد تلقی می شود.”

نگران و مضطرب هستید

7

عمدتا ما با ظاهر شدن نشانه های افسردگی، خیلی سریع آن را با ناراحتی اشتباه می گیریم و یکی از نشانه های محکم این اختلال یعنی نگرانی را نادیده می گیریم. دکتر استمپر بر این باور است که نگرانی تنها به ترس منتهی نمی شود و می تواند در اشکال گوناگونی نمود پیدا کند. به عنوان مثال ممکن است به صورت عدم آرامش ذهنی، سردرگمی، و دلشوره نمایان شود.

تمرکزتان به انجام برخی از کارها بیشتر شده

4

در دوران افسردگی امکان دارد که بیش از مواقع دیگر مواد مخدر مصرف کنید، بیشتر بستنی بخورید و یا به صورت افراطی به بازی های کامپیوتری روی آورید. در واقع هر رفتار و فعالیتی که احساسات شما را مهار کند انجام می دهید. دکتر لاندو مصرف مواد مخدر و الکل را از نشانه های بارز افسردگی می داند.

فردی موفق و در بهترین رده های شغلی هستید

5

افراد تحصیلکرده بیشتر از سایرین در معرض افسردگی سطح بالا قرار دارند. دکتر استمپر می گوید بسیاری از افراد تحصیلکرده و کسانی که صاحب مشاغل بسیار خوب هستند به این نوع از افسردگی مبتلا می شوند. اگرچه آنها تحصیلات عالی دارند اما همواره عوامل فراوان استرس زایی در مشاغل شان وجود دارد.

خانم دکتر استمپر در مورد تجربه حرفه ای و شغلی خود می گوید که با بسیاری از زنانی که موفقیت های شغلی فراوانی داشتند در ارتباط بوده و بر این باور است که در این مورد به خصوص شاید زیاد هم بد نباشد که در گروه افرادی با دستاوردهای کمتری باشید.

بسیار بد خلق هستید

6

به گفته دکتر لاندو تحریک پذیر بودن یکی دیگر از نشانه های رایج افسردگی سطح بالاست و در میان خانم ها نیز شیوع بیشتری دارد. از آنجایی که زنان در بسیاری از مواقع خشم خود را سرکوب می کنید به همین دلیل نیز بیشتر در معرض تحریک پذیری قرار دارند.

دکتر لاندو می گوید از هر چهار زن آمریکایی، یک نفر حداقل یک بار در طول زندگی خود، افسردگی را تجربه می کند که تحریک پذیر شدن یکی از نشانه های آن به شمار می آید.

تاریخچه خانوادگی دارید

8

متخصصان بر این باورند که دانستن تاریخچه خانوادگی می تواند به تشخیص نشانه های افسردگی کمک کند. مطالعات نشان داده اند که داشتن اعضای خانواده ای با اختلالات خلقی و اعتیاد به مواد مخدر و الکل می تواند، احتمال افسردگی را در شما افزایش دهد.

دکتر ریبا می گوید داشتن اطلاعاتی در مورد ژنتیک و تاریخچه خانوادگی می تواند در به شما کمک کند تا در مورد استعدادهای بیولوژیکی وابسته به تاریخچه خانوادگی تان آگاهی بیشتری داشته باشید و نه تنها بتوانید نشانه ها را تشخیص دهید بلکه در آینده در صدد درمان و از بین بردن آنها برآیید.

منبع: rd
دیجیاتو
بدون نظر

ورود