کشف نوع جدیدی از عنکبوت های غول پیکر در معدن های متروکه مکزیک

کشف نوع جدیدی از عنکبوت های غول پیکر در معدن های متروکه مکزیک

عنکبوت ها در نظر عده زیادی از مردم، موجوداتی چندش آور و ترسناک هستند. بیشتر افراد هنگامی که آن ها را مشاهده می کنند، پا به فرار گذاشته و یا آنکه سریعا نسبت به کشتن شان اقدام می نمایند. حال تصور کنید که همین موجودات اندازه ای چند برابری داشته باشند و به سمت شما بیایند.

دو حشره شناس به نام های «مایکل وال» و «جیم بریان» که در موزه تاریخ طبیعی سن دیگو فعالیت دارند، با همکاری یک متخصص عنکبوت به نام «ماریا خیمنز» گونه ای جدید از این بند پایان را در غارها و حفره های معدن متروکه «Baja California» در مکزیک کشف نمودند.

این گونه جدید که با نام « Califorctenus cacachilensis» شناخته می شود، چندان سمی نیست. هشت عدد چشم، دندان های نیش و شکم قهوه ای رنگ از ویژگی های ظاهری جانور به شمار می روند. طول پا تا پای عنکبوت جدید بیش از ۱۰ سانتیمتر است و علی رغم آنکه از نظر اندازه شبیه به رتیل ها جلوه می کند، نمی توان آن را در دسته آن ها قرار داد.

Capture

علت نامگذاری نزدیکی محل کشف به رشته کوه های «Sierra Cacachilas» بوده است. دو دانشمند یاد شده ده ها عدد از آن ها را در محل مذکور کشف کرده و هشت عدد از عنکبوت ها را برای مطالعه بیشتر همراه خود آورده اند. آقای وال آن ها را موجوداتی پرگوشت می داند و اظهار داشته که شناسایی چنین عنکبوت های غول پیکری کار چندان سختی نیست.

پس از مطالعات و مشورت های اولیه، پژوهشگران دریافتند که گونه جدید شباهت زیادی به عنکبوت سرگردان برزیلی دارد، اما به اندازه آن سمی نیست. آقای بریان که پس از ۲۰ سال برای نخستین بار از سوی یک عنکبوت گزیده شده، نیش آن را همانند برخورد کاکتوس با دست می داند.

منبع: cnet
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود