۱۸ حقیقت جالب درباره شهر پاریس که احتمالا تا کنون از آن ها خبر نداشته اید

۱۸ حقیقت جالب درباره شهر پاریس که احتمالا تا کنون از آن ها خبر نداشته اید

در نقاط مختلف دنیا شهرهایی وجود دارد که برای توریست ها و گردشگران جذابیت بالایی دارند. بسیاری از افراد برای آنکه از نزدیک با جاذبه های آن ها آشنا شوند، به این شهر ها سفر می کنند. همواره بر سر آنکه کدام شهر از دیگر رقبای خود زیبا تر است، صحبت و بجث وجود دارد، اما کمتر کسی درباره بی نظیر بودن پاریس شک به دل خود راه می دهد.

پاریس پایتخت کشور فرانسه، عروس شهر های جهان لقب گرفته و هر سال میزبان میلیون ها گردشگر از سراسر جهان است. این مکان دیدنی با دارا بودن بافت قدیمی و تاریخی در کنار سازه های مدرن و بلند مرتبه ای مانند برح ایفل، نظر هر کسی را به خود جلب می نماید. علی رغم آنکه تا به حال اطلاعات زیادی درباره این شهر ارائه شده، اما نکاتی درباره پاریس وجود دارد که کمتر کسی آن ها را می داند.

ما در این مقاله قصد داریم ۱۸ حقیقت کمتر شنیده شده درباره پایتخت فرانسه را به شما اطلاع دهیم. تا پایان همراه باشید.

160-w750
شاید شما نیز بدانید که از پاریس به عنوان «شهر چراغ ها» یاد می شود، اما علت این نام گذاری چیست؟ پاریس یکی از نخستین شهرهای اروپایی بود که خیابان های خود را با استفاده از چراغ های گازی روشن ساخت. در سال ۱۸۲۰ میلادی، بیش از ۵۰ هزار لامپ گازی به کار گرفته شد تا خیابان ها و بلوار ها روشن گردند. منظره دیدنی پاریس در شب سبب گشت که چنین لقبی به عروس شهرهای دنیا داده شود.
161-w750
پل پونت نئوف که روی رودخانه سن قرار گرفته، به عنوان قدیمی ترین پل در پاریس شناخته می شود. پونت نئوف نخستین پل دارای سنگ فرش بود که راه ماشین رو و پیاده ها را جدا می ساخت. به علاوه، هیچ خانه ای هم روی آن ساخته نشده بود.
162-w750
نزدیک به ۵۰۰ هزار درخت در این شهر وجود دارد که تمام آن ها اندازه گیری و سنجیده شده اند.
163-w750
رومی ها ۵۲ سال پیش از میلاد مسیح شهر پاریس را تصرف کرده و نام لوتتیا را برای آن انتخاب نمودند.
164-w750
موزه هرمی شکل لوور که پربازدید ترین موزه در سراسر جهان به شمار می رود، بیش از ۶۶۶ سال پیش ساخته شده است. این مکان در ابتدا به عنوان یک قصر احداث گشت. بیش از ۳۵ هزار اثر هنری و ۳۸۰ هزار شی مختلف در لوور وجود دارد و اگر شما قصد داشته باشید از تمام موارد آن بازدید کنید، باید ۱۰ ماه از وقت خود را در موزه بگذرانید.
165-w750
پیش از تهاجم ارتش نازی به پاریس در جنگ جهانی دوم، موزه لوور تخلیه شد و آثار هنری میان شهروندان ثروتمند فرانسوی تقسیم گشت. آن ها نیز اشیا را در خانه های خود مخفی کردند.
166-w750
گچی که شما با استفاده از آن عضو شکسته بدن خود را می بندید، در پاریس اختراع شده است. مقادیر زیادی سنگ گچ در مون مارتر پاریس پیدا شد و همین امر گچ کلیسنه شده را به وجود آورد. در زمان های قدیم قبل از آنکه هنرمندان از برنز برای ساخت آثار خود استفاده کنند، گچ برای ساخت مجسمه های مینیاتوری کاربرد داشت.
167-w750
نزدیک به ۹۱۰۰ رستوران و کافه و ۱۷۵۰ نانوایی فضای باز در پاریس وجود دارد.
168-w750
پرباردید ترین بنای تاریخی جهان، بیش از ۷ هزار تن وزن دارد. برای آنکه از زنگ زدن آهن جلوگیری شود، این سازه هر هفت سال یک بار رنگ می گردد. در هر نوبت بیش از ۵۰ تا ۶۰ تن رنگ به کار گرفته می شود. جالب است بدانید که برج ایفل در فصل تابستان ۱۵ سانتیمتر قد می کشد.
169-w750
در جنگ جهانی دوم هنگامی که هیتلر وارد پایتخت فرانسه شد، اهالی شهر کابل های آسانسور ایفل را بریدند و رهبر نازی مجبور بود برای رسیدن به نوک برج از پله بالا برود. او پس از آنکه ۱۵۰۰ پله را مشاهده کرد، از این کار منصرف شد.
170-w750
مدلی کاملا هم اندازه مجسمه آزادی آمریکا در پاریس ساخته شده تا دوستی دو کشور بیش از پیش نشان داده شود. همچنین مدل طلا کاری شده شعله آزادی نیز در ورودی پل الما به چشم می خورد. این شی به مناسبت جشن صد سالگی و بازسازی مجسمه، از سوی آمریکا به فرانسه اهدا گشت. با این حال به خاطر تصادف پرنسس دایانا و کشته شدن او در تونل پل الما، شعله به نمادی غیر رسمی برای وی تبدیل گشت. مردم به خاطر بزرگداشت او در این مکان جمع می شوند و پایین مجسمه گل می گذارند.
171-w750
تنها یک علامت توقف در تمام شهر پاریس وجود دارد.
172-w750
بزرگترین ناقوس پاریس در برج جنوبی کلیسای جامع نوتردام قرار گرفته و نام آن امانوئل است. این ناقوس بیش از ۱۳ هزار کیلوگرم وزن دارد؛ معادل با وزن سه فیل هندی.
173-w750
جالب است بدانید علی رغم شهرت بسیار زیاد برج ایفل، این مکان پربازدید ترین مقصد گردشگری پاریس نیست. کلیسای جامع نوتردام که معماری اصیل فرانسه را به تصویر می کشد، به عنوان شلوغ ترین نقطه توریستی شناخته می شود.
174-w750
عی رغم آنکه پاریس پایتخت مد و لباس جهان به شمار می رود، اما زنان فرانسوی تا سال ۲۰۱۲ میلادی حق پوشیدن شلوار را نداشتند. اگرچه این قانون ۲۱۴ ساله اجرا نمی شد، اما بانوان می توانستند به جرم تخطی از آن دستگیر شوند.
175-w750
دیزنی لند پاریس، پربازدید ترین پارک در سراسر اروپا به شمار می رود. با این وجود باید بدانید که این مکان هر سال ضرر می دهد و میزان درآمد آن کمتر از مخارجش است.
176-w750
قهوه اسپرسو در پاریس به شدت طرفدار دارد. بیش از ۲۰۰ مکان در این شهر وجود دارند که این نوشیدنی را با قیمت کمتر از ۱ یورو عرضه می کنند.
177-w750
مقامات شهری به پدر و مادرهایی که با موفقیت و سربلندی فرزندان خود را بزرگ کرده و تحویل جامعه داده اند، مدال افتخار اهدا می کنند.

منبع: ohfact
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
یک نظر

ورود

  • عارف بهمن ۱۵, ۱۳۹۷

    خیلی عالی و نکته های ریزی داشت همیشه برام سوال بود که چرا پاریس این قدر شب های نورانی و زیبایی داره که پاسخشو دیدم…