«فورد» و ساخت گهواره ای که محیط خودرو را برای نوزادان شبیه سازی می کند [تماشا کنید]

«فورد» و ساخت گهواره ای که محیط خودرو را برای نوزادان شبیه سازی می کند [تماشا کنید]

اگر در نزدیکی خود زوجی را داشته باشید که فرزند آن ها تازه متولد شده یا خردسال است، احتمالا دیده اید که با چه مصیبتی وی را می خوابانند. پدر و مادر، همه تلاش و ایده های خود را به کار می گیرند تا بتوانند نوزاد خود را در سریع ترین حالت ممکن بخوابانند.

یکی از روش های مرسوم در میان بیشتر والدین، قرار دادن کودک در ماشین و دور زدن در خیابان است. به ادعای برخی والدین، ماشین برای خواب کودک مثل معجزه می ماند. به محض اینکه ماشین حرکت می کند، کودک بلافاصله به خواب عمیق فرو می رود.

اگرچه این راهکاری نیست که بتوان همیشه و در تمام طول روز آن را اجرا کرد، اما کمپانی خودروسازی فورد، راهکاری برای این مساله ارائه داده که بسیار کاربردی و مناسب به نظر می رسد.

نمونه آزمایشی ارائه شده توسط شعبه اسپانیایی فورد، گهواره ای موسوم به Max Motor Dreams است. گهواره یاد شده، همانند یک دستگاه شبیه ساز عمل می کند. به این صورت که لامپ های LED تعبیه شده روی دیواره های آن، نور تیرهای چراغ برق کنار جاده را تداعی کرده و بلندگوئی که در کف آن جاسازی شده، صدای موتور ماشین را پخش می کند. همزمان با این فعالیت ها، گهواره لرزش های خفیفی نیز ایجاد می کند تا به طور کاملا طبیعی، حس حضور در ماشین و حرکت آن در خیابان ها را برای کودک بازسازی شود.

از دیگر جذابیت های این طرح، اپلیکیشن مخصوصی است که برای آن توسعه داده شده. به واسطه این اپ، شما می توانید مسیر و حرکات خودروی خود که کودک بیشتر از همه دوست دارد را ضبط و بازتولید نمایید.

با اینکه گهواره ی «مکس موتور دریمز» در مرحله آزمایشی قرار دارد، اما به ادعای کمپانی فورد، به دلیل پیگیری های بیشمار در این رابطه، خودروساز یاد شده تصمیم دارد آن را به تولید انبوه برساند.

در ویدئوی زیر می توانید عملکرد این گهواره را مشاهده کنید.

مطالب مرتبط
دیجیاتو
بدون نظر

ورود