باکس آفیس هفته منتهی به ۲۰ فروردین؛ «بچه رئیس» همچنان در صدر

باکس آفیس هفته منتهی به ۲۰ فروردین؛ «بچه رئیس» همچنان در صدر

سینماهای آمریکا این بار هفته آرامی را سپری کردند و شاهد اتفاق عجیبی طی روزهای گذشته نبوده ایم. همانند هفته قبل، «بچه رئیس» توانسته صدر جدول باکس آفیس را به خود اختصاص دهد. این انیمیشن دوست داشتنی در هفته دوم اکران خود ۲۶.۳ میلیون دلار فروخته است. علی رغم آنکه فروش فیلم در مقایسه با هفته نخست ۴۷.۶ درصد کاهش داشته، اما همین میزان نیز نشان می دهد که تماشاگران همچنان به آخرین ساخته شرکت دریمورکس علاقه دارند.

این اثر سینمایی رقابت مستیقیمی با انیمیشن «اسمورف ها: دهکده گمشده» دارد، اما به هر حال توانسته در هفته نخست قدرتمند ظاهر شده و با فروش مجموع ۸۹.۳ میلیونی، شانس خود را برای برنده شدن رقابت افزایش دهد.

«دیو و دلبر» اثر اقتباسی از یکی از مشهورترین داستان های والت دیزنی که اما واتسون در آن به ایفای نقش پرداخته، توانسته جایگاه دوم خود را حفظ نماید. این فیلم ۲۵ میلیون دلار دیگر نیز فروش داشته و درآمد مجموع خود را به ۴۳۲.۳ میلیون دلار رسانده است. «دیو و دلبر» اکنون در رده پانزدهم پرفروش ترین فیلم های تاریخ آمریکا قرار گرفته و اگر بتواند همین روند را ادامه دهد، به جایگاه دهم نیز خواهد رسید.

آخرین ساخته والت دیزنی در عرضه جهانی نیز بسیار قدرتمند ظاهر شده و تا به حال ۹۷۷.۴ میلیون دلار فروخته است.

«اسمورف ها: دهکده گمشده» اثری که در بالا به آن اشاره نمودیم، در سه روز نخست اکران خود ۱۴ میلیون دلار فروخته؛ رقمی که حتی از فیلم نا امید کننده «اسمورف ها ۲» در سال ۲۰۱۳ نیز پایین تر است. همانطور که از قبل مشخص بود، تقاضای زیادی برای ساخت سومین فیلم مدرن اسمورف ها وجود نداشت.

علاوه بر انتقاد ها و صدمه تجاری که اثر یاد شده خورده است، «بچه رئیس» نیز فراتر از انتظارات ظاهر گشته و تماشاگران به فیلم انیمیشنی دیگر توجه چندانی نشان نداده اند. به نظر می رسد زمان بندی نمایش فیلم اصلی ترین دلیل این استقبال کم باشد.

درست است که انتظارات سونی از محصول جدیدش برآورده نشده، اما هنوز هم روزنه های امید وجود دارد. فروش بین المللی این فیلم ها معمولا آن ها را از ضرر ده بودن نجات می دهد. اسمورف ها نیز از این قاعده مستثنی نیست و توانسته تا به حال در عرضه جهانی ۵۶.۱ میلیون دلار بفروشد که بسیار نزدیک به بودجه ۶۰ میلیونی پروژه است.

Smurfs-The-Lost-Village-Poster

«Going in Style» فیلم کمدی جدید هالیوود که چهره های سرشناسی مانند مایکل کین و مورگان فریمن در آن به ایفای نقش می پردازند، داستان دزدی از یک بانک را روایت می کند. اثر یاد شده توانسته در سه روز نخست ۱۲.۵ میلیون دلار بفروشد و جایگاه چهارم باکس آفیس را به خود اختصاص دهد. هیچکس فکر نمی کرد که فیلم یاد شده بتواند به این موفقیت دست یابد و فراتر از حد انتظارات ظاهر شود.

با توجه به مخاطبان هدف، این اثر می تواند در ماه آوریل خوش بدرخشد و به موفقیت خود ادامه دهد. بنابراین کمپانی برادران وارنز باید منتظر سود ساخته جدید خود باشد، زیرا بودجه آن تنها ۲۵ میلیون دلار بوده است. «شبحی در پوسته» فیلم پر سر و صدای این روزها، در هفته دوم اکران خود با کاهش ۶۰.۶ درصدی فروش مواجه شده و با ۷.۳ میلیون دلار درآمد هفتگی، به رتبه پنجم باکس آفیس بسنده کرده است. فروش خانگی اثر اکنون به ۳۱.۵ میلیون دلار رسیده که به طور حتم آن چیزی نیست که پارامونت انتظارش را داشته.

«پاور رنجرز» ششمین فیلم باکس آفیس تنها ۶.۲ میلیون درآمد کسب کرده و فروش مجموع خود را ۷۵.۱ میلیون دلار رسانده است. «کونگ: جزیره جمجمه» که زمانی صدر جدول را به خود اختصاص داده بود، تا به حال فروش هفتگی و مجموع ۵.۸ و ۱۵۶.۵ میلیون دلاری را تجربه کرده است.

Kong-Skull-Island-Chinese-poster

«لوگان» آخرین فیلم هیو جکمن، با فروش هفتگی و مجموع ۴ و ۲۱۸ میلیون دلاری، در رتبه هشتم ایستاده است. عنوان نهمی به فیلم ترسناک «برو بیرون» که بسیار فراتر از انتظارات عمل کرده اختصاص پیدا می کند. این اثر سینمایی فروش هفتگی و مجموع ۴ و ۱۶۲.۸ میلیون دلاری را تجربه کرده است.

«The Case for Christ» فیلمی مذهبی که در ۱۱۷۴ سینما به نمایش درآمده، با فروش ۳.۹ میلیونی خود در رتبه دهم باکس آفیس قرار گرفته و توانسته در حد خودش خوب عمل نماید. با توجه به آنکه تعطیلات به زودی فرا می رسد، مخاطبان استقبال بیشتری از آن به عمل خواهند آورد.

منبع: screenrant
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود