مواردی که هرگز نباید از طریق پیامک به دیگران گفته شوند

ترشح هورمون های آرامش با برخی دیدارهای حضوری

مواردی که هرگز نباید از طریق پیامک به دیگران گفته شوند

استفاده از پیامک در سال های اخیر و به واسطه همه گیر شدن شبکه های اجتماعی در مقایسه با چند دهه پیش که چنین تکنولوژی ای وجود نداشت یا تازه شناخته شده بود افزایش پیدا کرده است. اما شاید لازم باشد بدانیم همیشه و در همه موارد نمی توان از آن استفاده کرد و بهتر است در برخی مواقع، با استفاده از تماس تلفنی و یا دیدار حضوری، موضوعی را با فردی مطرح کرد.

در ادامه مواردی را که بهتر است با استفاده از پیامک مطرح نکنیم را با هم مرور می کنیم:

پایان دادن به یک رابطه عاطفی

00

بعد از مدتی که از یک رابطه عاطفه گذشته، پایان دادن به آن از طریق پیامک، بی احترامی به طرف مقابل محسوب می شود. یکی از متخصصان این امر به نام «جولیا اسپیرا» پیشنهاد می کند که برای پرهیز از هرگونه سوء تفاهمی در یک رابطه، بهتر است که در یک دیدار حضوری این کار را انجام دهید.

کنسل کردن قرار ملاقات

2

زمانی که می خواهید قرار ملاقاتی را با فردی کنسل کند و احتمالا آن فرد برای دیدار شما هیجان دارد بهتر است این کار را با فرستادن پیامک انجام ندهید چرا که شانس دوباره خود برای گذاشتن آن قرار در وقت دیگری را کاهش خواهید داد. بهتر است با آن فرد تماس بگیرید و حتما در مورد زمان قرار بعدی نیز با او صحبت کنید.

فرستادن خبرهای بد و ناگوار

3

زمانی که می خواهید خبر ناگواری را به فردی بدهید چه آن خبر از دست دادن شغل و یا از دست دادن یکی از اعضای خانواده وی باشد، بهتر است آمادگی ابتدایی را در او بوجود آورید. مسلما فرستادن پیامک چنین رسالتی را ایفا نخواهد کرد.

یکی از مشاوران خانواده در این مورد می گوید، آوای صدای شما و بیان غیر کلامی احساس تان می تواند برای طرف دریافت کننده چنین پیام هایی موثر و سبب تسکین وی شود. بنابراین استفاده از پیامک گزینه مناسبی به شمار نمی آید. همچنین نمی دانید که در زمان دریافت پیامک تان آن فرد مشغول انجام چه کاری است. خود شما هم علاقه ای به دریافت یک خبر بد پیش از رفتن به یک جلسه مهم را ندارید.

در چنین مواقعی برای آن فرد پیغامی بگذارید و بگویید که لازم است هرچه سریع تر او را ببینید. مکانی آرام را برای این ملاقات در نظر بگیرید تا بتوانید به راحتی و بدون مزاحمت با او صحبت کنید.

فرستادن اطلاعات شخصی

4

ممکن است که هکرها همچون شما علاقه چندانی به نگه داشتن اطلاعات شخصی تان نداشته باشند. به همین دلیل هم بهتر است از فرستادن اطلاعات شخصی خود از طریق پیامک پرهیز کنید. برخی از متخصصین این امر بر این باور هستند که پیش از فرستادن اطلاعات شخصی تان از طریق ایمیل یا پیامک با خودتان بیاندشید که اگر آن اطلاعات به دست افراد دیگری بیافتد چه اتفاقی خواهد افتاد.

انتقال نگرانی های شدید

5

در زمان هایی که در مورد خاصی نگرانی فراوانی دارید مثلا فرزندتان ماشین شما را بدون اجازه از منزل خارج کرده، همکارتان پروژه ای را که موظف به انجام آن بوده کامل نکرده و یا نگرانی های جدی دیگری دارید به منظور پرهیز از هر نوع سوء برداشتی بهتر است به جای استفاده از پیامک با فرد مورد نظر تماس بگیرید.

ناراحتی عمیق

9

اگر از اینکه یکی از صمیمی ترین دوستان تان شما را به مهمانی دعوت نکرده یا همسر سابق تان بلافاصله بعد از جدا شدن از شما با فرد دیگری ازدواج کرده، ناراحت و دل شکسته هستید، بهتر است که موبایل خود را کنار گذاشته و به سراغ دادن پیامک های احساسی نروید چرا که قطعا بعدا از فرستادن آن پیشمان خواهید شد.

موبایل تان را در گوشه ای رها کرده و کمی پیاده روی کنید تا از فرستادن احساس بدتان در آن زمان به فرد دیگری نیز پرهیز کرده باشید.

پراکندن شایعه

بهتر است در زمان تایپ کردن یک پیامک همچون یک وکیل و یا مدیری که در حال استخدام نیروست عمل کنید و تمام الفاظی را که به کار می برید، با احتیاط کامل انتخاب کنید. چرا که ممکن است بدون آنکه خودتان آگاه باشید، آن پیام در میان سایرین دست به دست بچرخد و شما آمادگی و تحمل این موضوع را نداشته باشید.

دکتر مایکل در این باره می گوید زمانی که برای فردی که خیلی هم به شما نزدیک است مانند نامزدتان پیامکی می فرستید امکان دارد که بر اثر اتفاق و تصمیم ناگهانی وی در معرض دید تمام دوستان شما در فیس بوک یا سایر شبکه های اجتماعی گذاشته شود. وی توصیه می کند هرگز چیزی را که احتمال ایجاد دردسر برای تان دارد را از طریق شبکه های اجتماعی مخابره نکنید.

ادامه دعوا و مشاجره

7

اگر مشغول مشاجره و دعوا از طریق پیامک هستید و خصوصا این کار را با نامزد یا همسر خود انجام می دهید بدانید که به زودی از انجام آن پشیمان خواهید شد. «سارا مندل» از متخصصان روابط عاطفی که روان درمان نیز است در این باره می گوید:

“در چنین مواقعی ادامه مشاجره را به بازگشت به خانه موکول کنید یا قراری بگذارید تا همسرتان را در جایی ملاقات کنید و مشکل را در یک دیدار حضوری حل کنید. اگر این کار را از طریق پیامک انجام دهید امکان به وجود آمدن سوء تفاهم وجود دارد و در نتیجه وضعیت را بدتر خواهد کرد.”

زمانی که همسر خود را می بینید و به چهره او را می نگرید هورمون های ایجاد احساس خوب در شما آزاد شده و آرامش بیشتری را برای تان به همراه خواهد داشت. می توانید با لمس یکدیگر این روند را بهبود نیز ببخشید.

مکالمات طولانی و زخم زبان های یک طرفه

6

زمان های که دیگران را به دلیل عدم پاسخگویی به پیامک های خود مورد انتقاد قرار می دهید با خود بیاندیشید که شاید تقصیر خودتان باشد که پیغام هایی بسیار طولانی را از طریق پیامک ارسال کرده اید. دکتر مندل می گوید: “شاید دیگران مشغله های فراوان دیگری به غیر از خواندن پیامک های طولانی شما داشته باشند و یا در مکان هایی باشند که به اینترنت دسترسی ندارند.”

زمانی که دائم برای آنها پیامک می فرستید آنها را عصبانی و از خودتان ناامید خواهید کرد. زمانی که برای فردی پیامکی فرستادید و وی پاسخ نداد پیغام خود را از طریق ایمیل به وی برسانید.

منبع: rd
دیجیاتو
بدون نظر

ورود