راهکارهای صحیح خوردن شکلات که مانع از افزایش وزن شما خواهند شد

آخرین پژوهش های علمی در این باره می گوید ...

راهکارهای صحیح خوردن شکلات که مانع از افزایش وزن شما خواهند شد

حفظ اندام خصوصا در میان خانم ها سبب می شود که سالیان طولانی، خود را از خوردن بسیاری از خوراکی های خوشمزه محروم کنند. زمانی که پای شکلات به میان می آید، این روند دشواری های بیشتری را به همراه دارد چرا که تقریبا نمی توان کسی را یافت که به خوردن شکلات علاقه نداشته باشد.

اگر شما نیز در گروه افراد علاقمند به شکلات هستید، پژوهش های علمی اخیر خبر بسیار خوبی برای تان دارد. هموطنان مسیحی مان نیز که در طول هفته گذشته و به مناسبت روز «عید پاک» بیش از همیشه شکلات میل کرده اند چندان نگران نباشند چرا که از این به بعد و با خواندن این مطلب می توانند با عذاب وجدان کمتری شکلات میل کنند چرا که از این پس می توانند بدون اضافه شدن وزن از این خوردنی خوشمزه لذت بیشتری ببرند.

یکی از محققان تغذیه و سلامت دانشگاه «شفیلد هالام» به نام «ترِوِر سیمپر»، با پژوهش اخیر خود در مورد شکلات به شهرتی جهانی دست یافته است.

وی بر این باور است که پس از خوردن شکلات اندکی تحرک همچون یک پیاده روی ساده می تواند تعادل قند خون را در شما حفظ کند. این پژوهش می تواند خبر خوبی برای مصرف شکلات در تعطیلات آخر هفته و یا اعیاد و مهمانی های خاص باشد.

ترور توضیح می دهد: “بهتر است به جای آنکه دائم نگران سلامتی خود باشیم، از خوردن شکلات لذت برده و تنها بدانیم که چگونه و با چه راهکارهایی این لذت را برای خود به وجود آوریم.” وی با اشاره به آخرین پژوهش خود در این باره به سه گروهی اشاره می کند که در این تحقیق علمی شرکت کردند.

2

دکتر سیمپر در مورد جزئیات این پژوهش چنین می گوید:

“گروه نخست، نوشیدنی را میل کردند که تنها با شکر، شیرین شده بود. گروه دوم، همان نوشیدنی را نوشیدند اما بعد از آن پیاده روی کردند و گروه سوم نیز همان نوشیدنی با همان میزان کالری را دریافتند کردند اما آن نوشیدنی، محتوی مخلوطی از پروتئین با چربی و شکر کمتر بود.”

“زمانی که قند خون این افراد پس از گذشت دو ساعت از مصرف آن نوشیدنی اندازه گیری شد، گروه های دوم و سوم، افزایش قند خون کمتری را تجربه کردند.”

وی می افزاید: “این امر می تواند نشان دهنده آن باشد که اندکی فعالیت بعد از خوردن خوراکی هایی که به غیر دارا بودن قند، مخلوطی از پروتئین و چربی هستند، می توانند در حفظ قند خون، مفید باشند.”

3

بنابراین اگر در روزها و اعیاد خاص شکلات میل کردید نگران بالا رفتن قند خون تان نباشید چرا که می توانید با اندکی پیاده روی بهاری آن را تحت کنترل داشته باشید.

همچنین این پژوهشگر اذعان می دارد از آنجایی که برخی از اعیاد همیشگی نیستند و تنها یک بار در سال تکرار می شوند، خوردن شکلات، نمی تواند در روند سلامت شما تغییر فراونی را به دنبال داشته باشد.

به نظر می رسد این پژوهشگر خوش بین نه تنها برای مسیحیان جهان و برای شکلات های تخم مرغی شکل عید پاک آنها، بلکه برای تمام مردم ادیان دیگر نیز این خبر خوب را برای لذت بردن بیشتر از زندگی به انتشار رسانیده باشد.

بنابراین از این به بعد، حتی اگر نگران اضافه شدن وزن تان هستید، با در نظر گرفتن توصیه های محقق نامبرده، از خوردن شکلات، لذت بیشتری ببرید.

منبع: thesun
مطالب مرتبط
بدون نظر

ورود