با خطرناک ترین و دلهره آور ترین نقاط توریستی جهان آشنا شوید

با خطرناک ترین و دلهره آور ترین نقاط توریستی جهان آشنا شوید

جهانی که ما در آن زندگی می کنیم، زیبایی ها و شگفتی های فراوانی دارد. طبیعت کره خاکی به قدری زیباست که هر کسی محو تماشای آن می شود. در این میان کشورهای مختلف با فراهم نمودن شرایط و امکانات مورد نیاز، افراد را به سمت خود می کشانند و از طریق گردشگری درآمد زیادی به دست می آورند. علی زیبایی ها و شگفتی هایی که در نقاط مختلف جهان وجود دارد، اما برخی مقاصد گردشگری به جای زیبایی به واسطه خطرناک بودن شهرت یافته اند.

تصاویر و توضیحاتی که در ادامه قرار داده شده، شما را با ۱۱ نقطه گردشگری خطرناک در سراسر جهان آشنا می کنند. شما با خواندن توضیحات در خواهید یافت که چرا این مکان ها تا این حد خطرناک هستند و هر کسی جرات رفتن به آن ها را ندارد. تا پایان همراه باشید.

دره مرگ؛ ایالات متحده آمریکا

720-w750

دره مرگ منطقه ای بسیار گرم و سوزان به شمار می رود. این منطقه با دارا بودن دمای ۵۶.۷ درجه سانتیگراد بالای صفر، یکی از گرم ترین مناطق روی کره زمین است و هر چقدر هم که طاقت داشته باشید، خورشید سوزان و دمای وحشتناک شما را از پای در خواهد آورد. شما بدون آب تنها ۱۴ ساعت در این منطقه دوام خواهید آورد.

بیابان دناکل؛ اریتره

721-w750

دمای تقریبا ۵۰ درجه سانتیگراد، آتشفشان های فعال و متعدد و آبفشان هایی که گازهای سمی متصاعد می کنند، باعث می شوند که از بیابان دناکل به عنوان یکی از خطرناک ترین نقاط گردشگری جهان یاد شود. بیشتر افراد درباره خطرهای این مکان که «جهنم روی زمین» لقب گرفته آگاهی دارند، با این حال ماجراجویان شجاع همواره از سراسر جهان برای دیدن آن مراجعه می کنند. رفتن به این مکان آن هم بدون داشتن راهنمایی با تجربه، کار بسیار خطرناکی به شمار می رود.

کوه واشنگتن؛ ایالات متحده آمریکا

722-w750

در قله کوه واشنگتن سریع ترین بادهایی که روی کره زمین وجود دارد، می وزد. بیشترین سرعتی که تا به حال در این نقطه به ثبت رسیده، ۳۲۷ کیلومتر بر ساعت بوده است. بادهای سهمگین تنها نگرانی موجود در این منطقه نیستند؛ دمای منفی ۴۰ درجه و بارش های وحشتناک و پیوسته برف در کوه واشنگتن، این منطقه را بسیار خطرناک تر از قبل نشان می دهد.

علی رغم ارتفاع نه چندان بلند ۱۹۱۷ متری از سطح زمین، کوه واشنگتن یکی از مرگبار ترین قله های جهان به شمار می رود. بار و شرایطی که انسان در این مکان تجربه می کند، تقریبا همان چیزی است که در قله اورست شاهدش هستیم.

آتشفشان سینابونگ؛ اندونزی

723-w750 724-w750

این آتشفشان فعال در جزیره سوماترای اندونزی قرار دارد. فوران ها هر از چند گاهی رخ می دهند و مردم بدون سرپناه محل را ترک می کنند. شهرها و دهکده های اطراف تا به حال چندین بار (سال های ۲۰۱۰، ۲۰۱۳، ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵) زیر انبوهی از دود و خاکستر دفن شده اند. آخرین فوران در ۲۷ فوریه سال گذشته رخ داد و گازهای آتشفشانی، سنگ و خاکستر، تا ارتفاع ۲۵۰۰ متری پرتاب شدند. هیچکس نمی داند که روز بعد در این منطقه چه اتفاقی رخ خواهد داد.

جزیره مارها؛ برزیل

725-w750

بسیاری این جزیره که در سواحل برزیل پنهان شده را خطرناک ترین نقطه گردشگری جهان می دانند. دلیل آن کاملا واضح مشخص است. این جزیره خطرناک ترین و سمی ترین مار جهان «افعی سرنیزه ای زرین» را میزبانی می کند. تحقیقات نشان داده که در هر متر مربع از جزیره، ۵ عدد از این مارها زندگی می کنند. داستان های زیادی درباره درگیری افراد با این جانوران و کشته شدن آن ها به گوش می رسد.

مارها حتی مسئول فانوس جزیره را نیز به کام مرگ فرستاده اند. به همین دلیل دولت برزیل آن را خودکار کرده و از ورود هر کسی به جزیره شدیدا جلوگیری می کند.

پارک ملی مادیدی؛ بولیوی

726-w750

در نگاه اول این مکان بسیار زیبا به نظر می رسد، اما باید بگوییم که پارک گردشگری یاد شده به شدت خطرناک است. در پارک ملی مادیدی کشنده ترین و سمی ترین گونه های جانوری زندگی می کنند. هر گونه تماس با گیاهان این جزیره خارش، سرگیجه و مشکلات این چنینی برای شما به وجود می آورد. انگل های گرمسیری با هر گونه بریدگی سطحی و یا زخم کوچک وارد بدن شما خواهند شد.

دره مرگ؛ شبه جزیره کامچاتکا، روسیه

727-w750

این جزیره که در شرق کشور روسیه واقع شده نیز دره مرگی به نام خود دارد. تمرکز بالای گازهای سمی، هر موجود زنده ای در منطقه را به شدت تحت تاثیر قرار می دهد. حیوانات و گیاهان خیلی زود جانشان را از دست می دهند و احساس ناخوشی، تب، سرگیجه و لرز نیز سریعا به سراغ انسان ها می آید.

 جزیره مرجانی بکنی؛ جزایر مارشال

728-w750

این جزیره در نگاه اول بسیار زیبا به نظر می رسد، اما انجام آزمایش های اتمی متعدد در آن و آلودگی به مواد رادیو اکتیو، باعث شده که از آن به عنوان مکانی خطرناک یاد شود. ساکنان جزیره مجبور شدند خانه های خود را ترک کنند. با وجود گذشت چندین سال از آزمایش ها، جزیره در حال حاضر نیز برای گونه های زیستی خطرناک است و سطح بالای رادیو اکتیو آن می تواند باعث ایجاد سرطان شود.

پادشاهی فیل ها در چونبوری؛ تایلند

729-w750

در مزرعه کروکودیل این منطقه، مالک قایق کوچک و نیمه بسته ای در نظر گرفته که گردشگران می توانند با سوار شدن بر آن به این خزندگان خطرناک غذا بدهند. این قایق با استفاده از چوب نازک و بشکه هایی پلاستیکی که تعادل آن را حفظ می کنند، ساخته شده و نیمی از آن با حفاظی توری مانند پوشیده شده است. بازدید کنندگان وارد قایق شده و با استفاده از چوب های ماهیگیری به کروکودیل ها غذا می دهند.

گوشت و دیگر خوراکی ها به میله آویزان شده و جلوی خزندگان غول پیکر قرار داده می شود. برخی از گردشگران نیز با قرار دادن غذا جلوی آن ها و بالا کشیدن آن، کروکودیل ها را دست می اندازند.

فرو رفتگی عَفَر؛ اتیوپی

730-w750

آتشفشان ارتا آله در منطقه عفر، یکی از خطرناک ترین آتشفشان ها و نقاط گردشگری جهان به شمار می رود. زلزله های کوچکی که به طور پیوسته در این منطقه رخ می دهند، باعث شده که شکاف های متعددی به وجود بیاید. این مسئله به خاطر وجود دو دریاچه گدازه در دهانه آتشفشان رخ می دهد. میزان گدازه های درون آن ها به طور ثابت تغییر کرده و همین امر سبب می شود که سطح زمین بالا و پایین برود.

دریاچه ناترون؛ تانزانیا

731-w750

این عکس در وهله نخست شبیه به مناظر فرا زمینی جلوه می کند، اما باید بگوییم که شما در حال مشاهده دریاچه ناترون هستید. پوسته نمکی قلیایی روی سطح دریاچه بسیار خطرناک است و هر موجود زنده ای با آن تماس داشته باشد، جانش را از دست خواهد داد. شنا کردن در دریاچه به شدت ممنوع است و بوی ناخوشایند و آزار دهنده سولفید هیدروژن به شما اجازه نمی دهد که برای مدت زیادی از مناظر خیره کننده منظره لذت ببرید.

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
یک نظر

ورود

  • کیوان فروردین ۲۸, ۱۳۹۶

    بالای صفر درسته، نه سفر. تو متن اول، اصلاح بشه