با ۷ مورد از زبده ترین و خوفناک ترین نیروهای ویژه در جهان آشنا شوید

با ۷ مورد از زبده ترین و خوفناک ترین نیروهای ویژه در جهان آشنا شوید

نیروهای ویژه در زمره ی زبده ترین و ترسناک ترین نیروهای واکنش سریع در یک کشور محسوب می شوند که سخت ترین کارها را در کوتاه ترین زمان ممکن انجام می دهند. این افراد به جاهایی نفوذ می کنند که نیروهای نطامی دیگر جراتش را ندارند و پس از خنثی کردن تهدید یا از بین بردن هدف مورد نظر یا انجام عملیات نجاتی متهورانه همه چیز را به حالت عادی خود باز می گردانند.

در واقع می توان آن ها را بهترین بهترین ها نامید. اگر چه بسیار سخت است که این نیروها را در کشورهای مختلف با هم مقایسه و سپس رده بندی کرد اما برخی از این واحدها بر اساس تعداد عملیات موفقی که انجام داده اند یا مقدار رعب و وحشتی که در میان خلافکاران ایجاد کرده اند از بقیه ی واحدها پیشی گرفته اند.

این نیروها بعد از تمرینات و امتحان های سخت برگزیده شده و به عبارتی از بین هزاران نیروی زبده ی دیگر دستچین شده اند. در دنیای امروزی که دیگر اندازه ی ارتش به عنوان معیار اصلی برای رده بندی قدرت نیروها محسوب نمی شود این نیروها بار اصلی را به دوش می کشند.

در ادامه شما را با ۷ مورد از زبده ترین نیروهای ویژه در جهان آشنا خواهیم کرد.

۷- گروه عملیات ویژه در ارتش پاکستان

jjj
این گروه در پاکستان به خاطر کلاه کماندویی خاص شان بیشتر با نام «لک لک های سیاه» شناخته می شوند. بر اساس گزارش ها بخشی از دوره ی آموزشی این نیروها شامل ۵۸ کیلومتر پیاده روی در ۱۲ ساعت و ۸ کیلومتر دویدن به مدت ۵۰ دقیقه با بالاترین سرعت است.
gggg-w700
در اکتبر سال ۲۰۰۹ کماندوهای گروه عملیات ویژه ی ارتش پاکستان به یک ساختمان دولتی هجوم برده و ۴۰ نفر که توسط شورشیان طالبان بعد از حمله به مقر ارتش به گروگان گرفته شده بودند را آزاد کردند.

۶- نیروهای ویژه ی دریایی اسپانیا

این گروه یکی از زبده ترین و قابل احترام ترین نیروهای ویژه در بین تمام کشورهای اروپایی به شمار می آید. واحد فوق با نام “volunteer Amphibious Climbing Company” در سال ۱۹۵۲ در این کشور تشکیل شد و از آن زمان تاکنون به فعالیت های خود ادامه داده است.
444-w700
پذیرفته شدن در این گروه بسیار مشکل است به طوری که ۷۰ تا ۸۰ درصد کسانی که برای عضویت در این گروه کاندید می شوند موفق به گذراندن دوره های آموزشی و آزمایشی نمی گردند.

۵- گروه آلفای ارتش روسیه

p0o-w700
گروه آلفای ارتش روسیه یکی از شناخته شده ترین واحدهای عملیات ویژه در جهان به شمار می آید. این واحد ضدتروریسم زبده در سال ۱۹۷۴ توسط کا گ ب تشکیل شد و امروزه نیز تحت نظر سرویس امنیتی فدرال روسیه به فعالیت خود ادامه می دهد.
32wer-w700
نیروهای ویژه ی ارتش روسیه و به ویژه گروه آلفا به خاطر عملیاتشان در جریان بحران گروگانگیری در سال ۲۰۰۲ در مسکو مورد انتقاد قرار گرفتند که در جریان آن ۱۲۰ نفر از گروگان ها به دلیل استنشاق گازی که این نیروها برای بیرون کشیدن گروگانگیران به کار برده بودند جان خود را از دست دادند.

۴- گروه واکنش سریع ژاندارمری ملی فرانسه

tyty
تعداد کمی از نیروهای ضد تروریسم در جهان می توانند با این گروه فرانسوی رقابت کنند. این گروه ۲۰۰ نفری متشکل از نیروهای آموزش دیده برای عکس العمل نشان دادن در موارد گروگانگیری سازماندهی شده است. بر اساس گزارش ها این گروه از زمان تشکیل در سال ۱۹۷۳ تاکنون توانسته بیش از ۶۰۰ گروگان را آزاد کند.چاپ کردن یا عکس گرفتن از صورت اعضای این گروه در فرانسه ممنوع است.
tyiop-w700
یکی از شگفت انگیزترین عملیات های این گروه در سال ۱۹۷۹ در مسجد جامع شهر مکه اتفاق افتاد. از آن جایی که ورود به این «شهر مقدس» برای غیرمسلمانان ممنوع بود، یک تیم ۳ نفره از اعضای این گروه موقتاً به دین اسلام گرویدند و سپس به کمک نیروهای عربستان سعودی برای بازپس گیری مسجد برنامه ریزی کرده و عملیات را باموفقیت به پایان رساندند.

۳- سرویس هوایی ویژه بریتانیا

23423-w700
روی آرم رسته ی این گروه نوشته شده است: “هر کس جرات داشته باشد پیروز خواهد شد”. ژنرال آمریکایی استنلی مک کریستال در مورد اهمیت این گروه در مناقشات بعد از جنگ عراق در سال ۲۰۰۳ چنین گفت: ” نقش آن ها حیاتی بود. بدون آن ها نمی توانستیم این کار را انجام دهیم”.

۲- سرویس ویژه دریایی ارتش بریتانیا

british-SAS-w700
فرآیند انتخاب این گروه شامل تست طاقت فرسای آمادگی جسمانی، آموزش در جنگل های بارانی و آموزش زنده ماندن در میدان نبرد خواهد بود. گذراندن این دوره ها بسیار مشکل بوده و تنها دو بار برای شرکت در این دوره فرصت خواهید داشت.

۱- تفنگداران ویژه ی دریایی آمریکا

45465-w700
تفنگداران ویژه نیروی دریایی ایالات متحده بدون شک زبده ترین نیروهای ویژه در جهان هستند. این گروه که در سال ۱۹۶۲ تشکیل شده است توانایی انجام عملیات در زمین ، هوا و دریا را دارد و برای این کارها سال ها آموزش می بینند. آموزش های این گروه بعد از عملیات تروریستی ۱۱ سپتامبر شدت بیشتری گرفت و بسیاری از نیروهای ویژه در کشورهای دیگر این واحد را الگوی خود قرار داده اند.

منبع: businessinsider
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۲۲ نظر

ورود

  • رتجر فروردین ۳۰, ۱۳۹۶

    زبده ترین و مخوف ترین نیروی ویژه دنیا اسپیتنایزها روسیه هستن درخشان ترین کارنامه اشون هم گروگانگیری اوپرا مسکو بود

    • رضا اردیبهشت ۵, ۱۳۹۷

      گروه آلفا یک سر و گردن از اسپتسناز بالاتره و خیلی زبده تر

    • Subject 17 مهر ۴, ۱۳۹۹

      اولا اسپتسناز نع اسپیتنایز
      دوما تو گروگان گیری مسکو ۱۲۰ تا کشته غیر نظامی دادن

      • عرشیا بهمن ۱۶, ۱۳۹۹

        روسا خوب و زبده و کار بلد هستن ولی خشونت زیادی تو عملیاتا دارن همین قضیه ای که شما گفتی یا اون قضیه دبیرستان روسلان و… و برای گروگان اهمیتی قائل نیستن درست برعکس غرب که بیشتر مهمه براشون

  • a2 فروردین ۳۱, ۱۳۹۶

    بهترین نیرو های ویژه دنیا sas بریتانیا هست که نیرو های ویژه آمریکا رو هم اونا آموزش دادن

    • رضا اردیبهشت ۵, ۱۳۹۷

      نیروهای دلتا فورس رو آموزش دادن ولی navy sealsااز اونها زبده تره

  • علی اردیبهشت ۱, ۱۳۹۶

    به نظرم موثر ترینشون نیروهای قدس سپاه هستن که تو سوریه دارن با کمترین امکانات بیشترین ضربه رو میزنن اونم تو مملکت غریب!

    • امید اردیبهشت ۳, ۱۳۹۶

      ماهم همچین نظری دادیم
      اما تائید نشد و نشونش ندادن

    • سید هادی اردیبهشت ۳, ۱۳۹۶

      منم دقیقا همچین نظری دارم ، همونطوری که توی دفاع مقدس بچه های بسیجی که هیچ تست آمادگی بدنی و … نداده بودن با اعتقاد و غیرت پیروز شدن. جایی که هیچ کدوم از این نیرو های خفن نمی تونن توی خواب ببینن اونها جنگیدن و پیروز شدن ، بچه های الان سپاه قدس هم به نظرم عالی ترین هستند دمشون گرم که امنیت کشورمون رو تامین می کنند.

      • رضا اردیبهشت ۵, ۱۳۹۷

        اینها و حتی نیروهای ویژه سپاه در مقابل نوهد. SAS.Navy Seals.دلتا فورس و آلفا بچه مهد کودکی حساب میشن

        • Alirezam اردیبهشت ۹, ۱۴۰۰

          دوست عزیز این سخن شما از دیدگاه غربگرایانه شما نشأت میگیره
          اینکه این مقاله به نیروهای زبده و نخبه ایرانی اشاره نکرده دلیل بر ضعیف بودن نیروهای ایرانی در برابر sas و… نیست
          یگان صابرین سپاه، snsf نیروی دریایی ویژه سپاه، سپاه قدس یگان رضوان حزب الله و… این نیروها امتحان خودشون رو در میدان رزم پس دادن نه در کمپ آموزشی و تمرینی، در برابر داعش و پژاک و کومله و جیش الظلم پس دادن.
          وقتی چیزی نمیدونی سکوت کن
          زمانی که خلبان روسی در منطقه ای سقوط کرد که کاملا دراختیار داعش بود و ۱۸۰ درجه محاصره،این بچه های سپاه قدس بودن که بدون تلفات نجاتش دادن
          ازادسازی شهر کاملا محاصره شده امرلی در عرض چند روز
          شکستن محاصره اربیل توسط سپاه قدس
          هنوز بگم؟ نیروهای ایرانی واکسی نیستند خودشون رو در جنگ ۳۳ روزه با اسرائیل و داعش و… نشان دادن

          • ناشناس اردیبهشت ۲۴, ۱۴۰۰

            نه من اصلا غربگرا نیستم…کلی توی سهر ما یک دعوا شد که پس از دو ساعت تازه تیروی انتظامی اومد.من از این تجربه گفتم

        • سیگار? تیر ۱۴, ۱۴۰۰

          تا اونجایی که من شنیدم سپاه یک نیروی بسیار حرفه ایی و قویی است و حتی از ارتش و نوهد و نوپو و تمام نیرو های نظامی جهان قوی تره.

    • Subject 17 مهر ۴, ۱۳۹۹

      یه جوری میگی انگار nato, seal team, delta Force, GROM و… با مملکتشون تو سوریه هستش و همش دارن تجهیزات دریافت میکنن

  • Aydin Hejrati اردیبهشت ۲, ۱۳۹۶

    بعله و لابد اسپیتنایزها خیاری بیش نیستن

  • نیما خرداد ۲۷, ۱۳۹۶

    پس ما هیچی هستیم دیگه

  • سالار اسفند ۲, ۱۳۹۹

    سلام صحت این مطالب در میدان معلوم میشه که در خلیج فارس انگلیسی ها و آمریکایی ها نشون دادن پوشک لازم دارند

    • سید محمد رضا فروردین ۱۷, ۱۴۰۰

      اینا پوشک نبودن بلکه یک نوع شرت هست که از پایین کمر و از اونجاها مراقبت میکنه همه دنیا از اینا استفاده میکنن به جز ما البته من ترفدار امریکا نیستم ها

  • ناشناس اردیبهشت ۲۴, ۱۴۰۰

    زبده ارین نیروی جهان نیروی انتظامی ایرانه که جرات نمیکنه توی دعوای دوتا بچه عملیات انجام بده??

  • ?‍♂️کشتی گیر?‍♂️ تیر ۱۴, ۱۴۰۰

    سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک سازمان بسیار زبده،حرفه ایی،مجهز و پیشرفته است و هیچ سازمانی در جهان به اندازه سپاه شجاعت ندارد.

  • Hamid.لشکر۱۵۸تکاور ذولفقار فروردین ۲۳, ۱۴۰۱

    پس نیرویs.b.s ایران چی؟؟که سال ۵۲ در ارتش شاهنشاهی شروع شد و در بریتانیا دوره۱۸ماهه دیدن وتا الان ادامه دارن که جزو بهترین نیروهای واکنش سری منطقه هستن

  • ایرانی آذر ۲۴, ۱۴۰۲

    اینها همه توی واقعیت خلیج فارس سربازهای ایرانی برای تفریح شکارشون میکنن چه برسه به نیروهای ویژه ارتش و سپاه که فقط اسمشون از پست بیسیم بشنون پوشک لازم میشن