۱۹ نکته آزار دهنده درباره کارتون های والت دیزنی که ذهن هر کسی را به هم می ریزند

۱۹ نکته آزار دهنده درباره کارتون های والت دیزنی که ذهن هر کسی را به هم می ریزند

کارتون ها و انیمیشن ها از محبوبیت زیادی میان کودکان و حتی بزرگسال ها برخوردار هستند و از سوی همه دنبال می شوند. دنیای فانتزی و رویایی که در این گونه آثار به تصویر کشیده می شود، هر کسی را شیفته خود می کند. شرکت های زیادی در زمینه تولید کارتون فعالیت دارند، اما به جرات می توان گفت که هیچ یک از آن ها به پای کمپانی والت دیزنی نمی رسند.

والت دیزنی چند دهه است که کار خود را آغاز نموده و تا به حال توانسته آثار محبوبی مانند «میکی موس»، «پری دریایی»، «دیو و دلبر» و «سیندرلا» را پیش روی چشمان علاقه مندان قرار دهد. علی رغم داستان جذاب و گیرایی که محصولات این شرکت دارند، اما برخی سکانس ها در آن ها به چشم می خورد که به شدت ذهن علاقه مندان را به هم ریخته و برای آن ها سوال ایجاد کرده اند.

ما در این مقاله قصد داریم ۱۹ مورد از آزار دهنده ترین صحنه هایی که در کارتون های والت دیزنی به نمایش درآمده را به شما نشان دهیم. تا پایان همراه باشید.

800_700x288
هنگامی که آریل در کارتون «پری دریایی کوچک» قرارداد اورسولا را امضا کرد، ما متوجه شدیم که او خواندن و نوشتن را بلد است. اما وقتی که او در ساحل شاهزاده اریک را ملاقات می نماید، نه به دنبال قلم و کاغذ می گردد و نه حتی سعی می کند پیغامش را روی ماسه ها بنویسد.
801_700x443
علی رغم آنکه بارها به بل گفته شد که به ضلع غربی قصر نرود، اما بل باز هم به این مکان مراجعه می کند و باعث می شود که دیو به شدت عصبانی گردد؛ در حالی که می دانسته چنین اتفاقی رخ می دهد.
802_700x228
گوفی و پلوتو هر دو سگ هستند، اما اولی لباس می پوشد، حرف می زند و راه می رود, در حالی که دومی روی چهار دست و پا حرکت نموده و پارس می کند.
h1
هنگامی که تمام امکانات و لباس های سیندرلا پس از میهمانی به حال اول باز گشتند، این سوال مطرح می شود که چرا کفش های او چنین سرنوشتی پیدا نکردند؟
804_700x411
آیا واقعا مولان در پوشیدن لباس تا این حد مهارت داشته که بتواند تمام ارتش چین را فریب داده و خودش را جای یک مرد جا بزند؟ حتی پرنس شانگ نیز در این زمینه دچار اشتباه می شود.
805_700x414
همانطور که می دانید، پس از آنکه مولان زندگی شانگ و سرنوشت ارتش چین را نجات داد، شانگ وی را در برف ها رها کرد. این سوال پیش می آید که او واقعا به چه دلیلی چنین کار بدی را انجام داد؟
806_700x391
مورچه خوارها بومی آمریکای جنوبی و مرکزی هستند، در حالی که داستان کارتون شیر شاه و آوازهای آن در قاره آفریقا دنبال می شود.
807_700x512
چرا هنگامی که سیندرلا از جستجوی شاهزاده به دنبال خودش با خبر شد، کنترلش را از دست داد؟ اگر او چنین کاری را انجام نمی داد، مادر ناتنی اش وی را زندانی نمی کرد.
808_700x516
این سوال مطرح می شود که در کارتون سیندرلا، چرا شاهزاده برای پیدا کردن کسی که دوستش داشته، تمام شهر را می گردد و سعی دارد کفش را روی پای تمام دختران مجرد شهر امتحان نماید؟ در حالی که باید چهره، ظاهر و حتی رنگ موی سیندرلا را به یاد می آورده است.
809_700x495
سوال دیگری که درباره سیندرلا مطرح می گردد، این است که اگر کفش ها تا این حد اندازه او بوده اند، چگونه یکی از آن ها از پای وی در می آید؟
810_700x393
ظاهرا جادوی غول علاءالدین مقداری مشکل داشته. هنگامی که علاء الدین آرزو می کند به یک شاهزاده تبدیل شود، تنها لباس ها و ظاهر او چنین حالتی پیدا می کنند؛ در حای که آرزوی جعفر برای سلطان شدن، به صورت اهدای واقعی سلطنت تحقق می یابد.
811
چگونه مولان توانست تنها با یک حرکت ساده و توسط آستین خود، آرایشش را پاک کند؟
همانطور که می دانید، دیو هنگامی که جوان بوده (تقریبا 11 سال) رانده و طرد می شود, در حالی که ما در قصر عکس جوانی و انسان بودن او را می بینیم.
همانطور که می دانید، دیو هنگامی که جوان بوده (تقریبا ۱۱ سال) رانده و طرد می شود, در حالی که ما در قصر عکس جوانی و انسان بودن او را می بینیم.
813_700x485
قصر فاصله زیادی با دهکده محل زندگی بل ندارد. بنابراین چرا هیچ کدام از اهالی دهکده به مشکل پیدا کردن ساختمان طی چند سال توجه نکرده اند؟
814_700x283
اگر السا واقعا یک قصر تمام یخی ساخته، بنابراین تخت آن نیز تنها قطعه ای یخ بزرگ است. می توان گفت که تمام اجزا باید یخی باشند.
815_700x394
هنگامی که پادشاه غار آریل را مورد جستجو قرار می دهد، چرا در حالی که تمام اموال بار ارزش او را از بین می برد، به شدت عصبانی است؟
816_700x388
باز در انیمیشن داستان اسباب بازی، یک تکاور فضایی است، اما در زمان حضور انسان ها او نیز همانند سایر اسباب بازی ها سر جایش ثابت می ایستد.
817_700x510
این سوال پیش می آید که چرا سفید برفی از دست یک غریبه غذا می گیرد و آن را میل می کند؟ تقریبا همه این موضوع را می دانند و هیچکس چنین کاری را انجام نمی دهد.
818_700x310
شخصیت های کارتون های دینزی ماجراهای عجیب و غریب زیادی داشته اند. بنابراین چکونه برخی از آن ها پس از بهتر شناختن یکدیگر، با هم ازدواج می کنند؟

منبع: buzzfeed
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
۱۳۳ نظر

ورود

  • محمد فروردین ۳۰, ۱۳۹۶

    به نظرم “باز لایت یر” داستان اسباب بازی ها چون اسباب بازی بود مثل بقیه رفتار میکرد و من تناقضی توش نمیبینم. اصلا این چیزا برای بچه ها (زیر ۱۲) خیلی مهم نیست، بچه ها بیشتر محو جادوی رنگ ها و آهنگ فیلم میشن تا اینجور اشکالات فیلمنامه ای. شاید بعضی بزرگسال ها هم اینطور باشن. بعضی سوتیهاش انقدر کم رنگ اند که بعد از اینکه ۱۰ بار فیلم رو ببینی تازه به این چیزا توجه میکنی.

    • عرفان فروردین ۲۱, ۱۳۹۸

      خو داداش اینا همینو میخوان اهنگ و چیزای فراماسونی ک توی کارتوناشون میزارن فقط باید هوشیار باشی

    • ......... خرداد ۵, ۱۴۰۰

      بابا این چرت وپرتا چیه؟انیمیشنه مثل اینکه ها باید ازش درس بگیریم همه ایناییی هم که گفتین چرته انقد انیمیشن های دیزنی خوبه که همچین چیزای چرتی ازش میکشین بیرون بااین سایته گندتون??????????

    • ......... خرداد ۵, ۱۴۰۰

      بابا این چرت وپرتا چیه؟انیمیشنه مثل اینکه ها باید ازش درس بگیریم همه ایناییی هم که گفتین چرته انقد انیمیشن های دیزنی خوبه که همچین چیزای چرتی ازش میکشین بیرون بااین سایته گندتون??????????اسگلین

  • امیر فروردین ۳۰, ۱۳۹۶

    به جز فروزن بقیه انیمیشن ها خیلی قدیمی بودن. باید اعتراف کنیم که جدیدا دقت و ظرافتشون فوق العادست.

  • bani مهر ۱۸, ۱۳۹۶

    در مورد همشون موافقم به جز دوتا
    اولی اینکه بل چون خیلی کنجکاو بوده ببینه چی تو قسمت غربی وجود داره که انقدر دیو روش حساسه رفته اونجا پس این نکته عجیب یا روی اعصاب نیست
    دوم اینکه وقتی پری میخواد لباس سیندرلا رو کلا عوض کنه سیندرلا بهش میگه این لباس مادرمه میخوام وقتی اونجا برم مادرمو احساس کنم بنابراین پری فقط یک تغییراتی تو لباسش میده و همینطور موهاش ولی برای کفشاش کلا پری واسش یدونه میسازه یعنی تغییر نمیده و میسازه و وقتی ساعت از دوازده میگذره هر چیزی که تغییر کرده به حالت اول برمیگرده ولی ولی کفش برنمیگرده

    • ترنم فروردین ۲۴, ۱۴۰۰

      بله شما درست می‌گید ، یه نسخه از سیندرلا هم هست که اونجا وقتی پری می‌خواد لباس سیندرلا رو عوض کنه کفش‌ها رو بهش هدیه میده و اون کفش‌ها مال خود سیندرلا میشه ، بخاطر همین بعد از ساعت ۱۲ کفش‌ها تغییر نکردن.

  • Mah آذر ۳, ۱۳۹۶

    به نظرم نمیشه بدون آگاهی و سواد لازم این قدر راحت این مطالب روگذاشت، رشته من انیمیشنه و تقریبا هیچ کدوم از این مواردی که گفته شده رو قبول ندارم، نباید روند داستانی و فیلمنامه انیمیشن رو که مزیت بزرگش فانتزی و خیالی بودن هست رو با سینمای رئال مقایسه کنیم…

  • Mohammadamin بهمن ۲۵, ۱۳۹۶

    چرت ترین مقاله ای بود که دیدم فقط مورد اولش شک برانگیزه به علاوه این توی همه فیلم و سریالا وجود داره که از نظر ما اشکال تو داستان هست ولی همس دیت نویسندس

  • LIDA بهمن ۲۶, ۱۳۹۶

    به نظر من بهتره به جای پیدا کردن عیب ها به ویژگی های خوب انیمیشن که بیشتر مورد توجه بچه ها واقع میشه توجه کرد مثلا مهربانی که توی تمام شخصیت های مثبت والت دیزنی به وضوح دیده میشه

  • دلیر اسفند ۲, ۱۳۹۶

    سه تاش رو قبول نداشتم ۱ اینکه آریل بدون اینکه قرارداد رو بخونه امضاش میکنه چون قبلش اورسولا همه چیز رو بهش توضیح داده بود ۲ اینکه وقتی پادشاه ترایتن وسایل آریل رو نابود میکنه به خاطر این عصبانی بوده که آریل اون وسایل رو جمع کرده ۳ برای اینکه کفش سیندرلا افتاده این بود که پاش به یکی از پله ها خورده بوده

    • Sb فروردین ۲۵, ۱۳۹۹

      تازه مثلا بل رفته اونجا چون کنجکاو بوده…این هم توجیه پذیره آخه… یا مثلا شاید اگه من جای آریل بودم نمیفهمیدم چون تا حالا روی شن چیزی ننوشته و اینا…

  • Digi فروردین ۷, ۱۳۹۷

    به نظر من بجز یکی یا دوتا همش منظقیه گوفی که در کارتون میکی موس بخاط جذاب تر کردنش اینطوری کردن اینجور زیاد یه بار در کارتون میکی خونش گربه میاد گربه رو بیرون میکنه السا هم کل قصرش یخیه ومولان هم بخاطر گول زدن ودروغ گفتن در راه ولش میکنن و….درکل منطقیه

  • Parmiss اردیبهشت ۱۱, ۱۳۹۷

    دلیل اینکه کفش های سیندرلا ثابت باقی موندند، -اگه توجه بیشتری می کردید- این بود که به حین اماده کردن سیندرلا فرشته مهربون همه لباسهاش رو “تغییر” داد اما کفش رو براش “خلق” کرد و اون کفش حاصل هیچ تغییر شکلی نبود که بخواد به حالت اول خودش برگرده. افریده شده بود.

  • خخت خرداد ۶, ۱۳۹۷

    اخه شماها در سطحی هستین ک از دیزنی ایراد بگیرین ?

  • Mahsa تیر ۷, ۱۳۹۷

    اول از همه یه نکته مهم رو می گم که جواب چند تا از این سوال ها است. اکثر این انیمیشن ها داستان هایی بودن که برادران گریم از سراسر جهان جمع کردن و والت دیزنی فقط انیمیشن هاشون رو ساخته داستان از خود دیزنی نبوده.
    شماره یک: داستان اصلی این انیمیشن رو هانس کریستین اندرسن نوشته، پری دریایی از نوشتن استفاده نمی کنه چون پایانی که اندرسن برای داستان درنظر داره یه پایان غمگینه که پری دریایی توش می میره، اگه از همون اول می نوشت و پرنس همه چی رو می فهمید دیگه پایان تلخ براش به وجود نمیومد، دیزنی ام تنها تغییری که ایجاد کرده توی پایانش هست که چون داشته انیمیشن برای بچه ها می ساخته خواسته غمگین نباشه، حالا دیگه هر مشکلی هست از خود اندرسن بپرسین.
    شماره دو: اول چون بل کلا نترس و کنجکاوه، دوم اینکه درسته بهش هشدار داده شده ولی دقیقا نمی دونه اگه بره اونجا چه اتفاقی میفته، حالا شما فکر کن نمی رفت تا کی باید همین جوری توی قصر می نشست؟ دیدین که بعد از این بود که روابطشون با هم خوب شد، بالاخره داستان باید یه جوری پیش بره، عجب سوالایی می پرسینا.
    شماره سه: ندیدم و نظری ندارم، اما احتمالا چون کارگردان و نویسنده اینجوری دوست داشتن.
    شماره چهار: یه نفر دلیل خیلی خوبی رو براش نوشته و اینکه چون سیندرلا لباس تنش بود اما از اول کفش پاش نبود، پس لباسش برگشت به حالت اول اما کفش موند، چون قبلش کفشی نداشت که بخواد به اون حالت برگرده.
    شماره پنج: اولا اینکه شانگ پرنس نبود، دوما اینکه مولان اصلا تو ارتش چین نبود، ارتش چین به اون بزرگی چجوری با این چهار نفر مقایسه می کنید؟ مولان توی یه گروهان کوچیک بود، این جور گروهان ها از ارتش اصلی جدا بودن، گروهان اینا ام که داشت زیر نظر شانگ آموزش می دید تا بعد به ارتش اصلی بپیونده.پس گول زدن این تعداد کم ممکن بوده.
    شماره شش: کار بدی؟ مولان یه زن بود و طبق قوانین چین اگه زنی به میدان جنگ می رفت می کشتنش، شانگ ام گفت که چون مولان جونشو نجات داده از جونش می گذره، چه کار بدی کرد؟ دیگه چی کار باید می کرد اصلا؟
    شماره هفت: ندیدم، نظری ندارم که اصلا داستان کجا می گذره.
    شماره هشت: خب چون عاشق شده بود یعنی، بعدم اینکه خیلی مسخره می شد اگه میومدن خیلی راحت کفشو پاش می کردن می بردنش.
    شماره نه: اولا که خود شاهزاده نرفت بگرده و وزیراعظم رفت. دوما که حکم سلطنتیشون این بود که هرکی کفش اندازه پاش بشه می تونه با شاهزاده ازدواج کنه، حالا به هر دلیلی که بود اشاره ای به ظاهر نکرده بود. اگه اینجوری بود که حکم می دادن هرکی بوده خودش پاشه بیاد قصر. بازم تکرار می کنم این داستانا مال خود دیزنی نیست، دیزنی فقط انیمیشنشو ساخته.
    شماره ده: شما که نمی تونی ولی به یه دختر بگو با یه کفش بدون بند که روش به اندازه کفشای سیندرلا بازه رو پله ها بدوه، ببینید چی می شه اون وقت.
    شماره یازده: تا اونجا که من می دونم غول هیچ مشکلی نداشته، علائدین می خواد که یه شاهزاده بشه، شاهزاده ام صاحب تاج و تخت نیست بلکه شاه صاحب تاج و تخته، جعفر آرزو می کنه سلطان بشه که مسلما باید صاحب تاج و تخت بشه، به علاوه اینکه جعفر می خواد سلطان اونجا بشه اما علائدین فقط می خواد شاهزاده بشه و هیچ جای خاصی رو هم ذکر نمی کنه که شاهزادش بشه، در نتیجه مسلما فقط ظاهرش تغییر می کنه و واقعا شاهزاده نمی شه.
    شماره دوازده: چون وسط آهنگه و میخواد به معنی آهنگ اشاره کنه، دیگه وقت نیست بشینه با شیرپاک کن پاکشون کنه.
    شماره سیزده: الان تو این عکسی که گذاشتین شاهزاده به نظر ۱۱ ساله می رسیده؟ من اصلا همچین چیزی رو هیچ جا نشنیدم، همه جا گفته شده و اشاره شده شاهزاده جوانی که پیرزنی به در قصرش میاد، نه شاهزاده ۱۱ ساله.
    شماره چهارده: کی گفته نداره؟ مگه دو قدم راه بود؟ با اسب رفتنا، اصلا از توی دهکدشون قصر معلوم نبود، به علاوه اینکه تا اونجایی که یادم میاد، جزء طلسمشون بود که همه قصر و آدماش رو فراموش کنن. حالا اگه ام همین جور که شما میگید قصر نزدیک به دهکده بوده باشه، بازم به دلیل طلسم تو دید مردم نبوده و کسی ام یادش نبوده اصلا همچین قصری وجود داره که بخواد دنبالش بگرده.
    شماره پانزده: اصلا به شب نکشید که السا بخواد فکر تخت باشه، همون روز هانس اومد بردش.
    شماره شانزده: الان این واقعا سواله؟ به دلایل خیلی واضحی. خواهرای اریل به پدرشون گفتن که اریل عاشق شده، ترایتن ام دقیقا وقتی اریل رو پیدا می کنه که داره می گه مجسمه اریک خیلی جذابه، خب خنگ که نیست نفهمه جه خبره، دلیل دومشم اینه که مامان اریل توسط آدما کشته شده بوده( طبق یه سری تئوریا، توسط کاپیتان هوک) برای همین ترایتن کلا با همه چیزای مربوط به آدما مخالفه و اریل ام که یه غار پر از وسیله آدما داره پس طبیعیه که وقتی این وضعو می بینه عصبانی بشه، اصلا اگه عصبانی نشه چه دلیلی داره همه چیزو خراب کنه؟
    شماره هفده: چون توی توهم اینه که یه تکاور فضاییه و نباید شناسایی بشه.
    شماره هجده: یعنی شخصیت سفیدبرفی خیلی پاک و معصوم بوده و به علاوه فکر می کرده که این یه پیرزن بی آزاره و درکل نظر منفی نداشت نسبت بهش و دلیل مهمتر اینکه عاشق بود و نامادریش ام گفت این سیبو بخوری یه آرزو بکنی برآورده می شه، اونم خورد آرزو کرد پرنسو دوباره ببینه.
    شماره نوزده: چون همون طور که همون اول گفتم خیلی از این انیمیشن ها از روی داستان هاشون ساخته شده که داستان هاشون هم مال خود دیزنی نیست، اون هایی هم که مال دیزنیه مدلاشون فرق داره چون کارگردان ها و نویسنده های هر انیمیشن با اون یکی فرق داره.
    هیچ کدوم اینا نکات آزاردهنده نبودن، ایراد گیری بی خودی بودن و بس. یعنی در خودتون چی می بینید؟ فکر می کنید شما بودید چی می ساختین دقیقا؟

    • بیتا خرداد ۶, ۱۳۹۹

      ماشا خانم ایول
      حالشون رو گرفتی ?

    • زیبا خرداد ۲۱, ۱۳۹۹

      شما خودتو اذیت نمیکردی ابجی تقریبا یه تومار تحویل دادی راضی نبودیم شما اینقدر زحمت بکشین??

    • احسان جو تیر ۴, ۱۳۹۹

      مهسا خانم واقعا دستت درد نکنه ابجی خوشم اومد اگه واقعا ابجی های مثل شما داشته باشیم غمی نداریم ❤️

    • shahrokh تیر ۵, ۱۳۹۹

      داخل کارتون میگ میگ اون سغاله اگه اینهمه سرش میشد که بره تجهیزات جنگی بخره مغذ تو کلش نبود ساندویچی کتلتی یه کوفتی بخوره که سیر بشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  • ...... تیر ۱۳, ۱۳۹۷

    اسمش با خودشه (کارتون)واقعی که نیست!!
    چرا ما همیشه میخوایم ایراد بگیریم واقعا!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • مبینا شهریور ۱, ۱۳۹۷

    دوستان عزیز اصلا تمامی حرف های شما قبول . ولی مخاطب های والت دیزنی انقدر به این موضوعات توجه نمیکنن یا حتی خیلی از اون ها مسائل شیطان پرستی رو نمیدونن و اگاهی ندارن. به خاطر همین تاثیری روی اون ها نداره. حتی بزرگ تر ها که کاملا رو موضوعات شیطان پرستی اگاهی دارند هم متوجه این مسائل نمیشن. پس نمیتونن صد درصد تاثیر قطعی بزارن. من زمانی که کوچیک تر بودم یکی از بهترین طرفدار های کارتون های والت دیزنی بودم و الان هم هستم. روی من که تاثیری نداشته و در حال حاضر چادری هم هستم. اگر بخوایم اینجوری به زندگی نگاه کنیم فیلم های خودمون هم مشکل دار هستن. پس به جای اینکه همش به جنبه منفی مسائل نگاه کنیم یکم سعی کنیم رو شخصیت های این کمپانی دقت کنیم که خیلی هاشون شخصیت های محبوب و پند آمیزی برای کودکان هستند.

  • علی شهریور ۱۴, ۱۳۹۷

    دنبال زیر بغل مار میگردی نه؟؟؟این نکات ارزشمندی که فرمودی از نظر مخاطبینش که اکثراً کودکان زیر ۱۵ سال بودن و هستن ذره ای اهمیت نداره!!توصیه میکنم یه سر بزنی به فیلم های تولید داخل و سریال های ترکیه ای!!! تو هر کدوم از این فیلم و سریال ها خصوصاً از نوع ترکیش به اندازه کل تاریخ سینمای هالیوود سوتی و گاف هست!!!

  • سمر شهریور ۲۵, ۱۳۹۷

    در مورد قصر تو دیو و دلبر باید بگم که اگه فیلم این کارو ببینین که همین پارسال اومد بیرون متوجه میشین که قضیه چیه
    جادوگر طوری اون صقر و اهالیشو طلسم کرد که کلا از یاد تمام انسانها و افراد اون منطقه پاک شدن اونا
    و اون قصر یجورایی از دید همه مخفی موند و فراموش شد و تنها کسایی که به جستوجوش برن پیداش میکنن.

  • mohammad مهر ۱, ۱۳۹۷

    بیشتر انیمیشن های دیزنی توشون نماد شیطانی هست
    ولی عالی بود

    • amir a فروردین ۱, ۱۳۹۸

      حرف شما درست.اما مخاطب های دیزنی به این حرف ها توجه نمیکنند

  • احمد مهر ۲, ۱۳۹۷

    دیزنی مزخرفه بهتر بود راجب به جعفر که همان جعفر برمکی است اشاره ای بکنید توهین والت دیزنی به ایرانی ها شرکت انیمیشن وارنر برادرز کارتون هاش عالیه

    • بیتا تیر ۲۶, ۱۳۹۹

      برو بابا چرت و پرتی نگو وانر برادرز کارتوناش افتظاحه دیزنی از همش بهتره احمد آقا

  • بیتا مهر ۲, ۱۳۹۷

    من هیچ مشکلی تو این نوزده مورد نمیبینم،بهتر پیاز داغشو زیاد نکنین وبیخودی هم جو ندین

  • Amkh19 آذر ۳, ۱۳۹۷

    چرت ترین مقاله ای که تا بحال خونده بودم !

  • عاطفه آذر ۳۰, ۱۳۹۷

    دلیلی اینکه مولان رو گذاشت و رفت برمیگرده به فرهنگ اون زمان چین که حضور زن در ارتش رو باعث بدشانسی و شکست میدونستن . و مجازاتش مرگ بوده همینکه گذاشته زنده بمونه خودش لطف بوده .

  • ی بنده خدایی دی ۸, ۱۳۹۷

    با کمال احترام باید بگم همش شرّ و ور بود

  • مریم دی ۲۱, ۱۳۹۷

    داغون ترین مقاله بود واقعا

  • زهرا بهمن ۱۶, ۱۳۹۷

    اینا الان نقد بود ؟ ایراد بود؟ بهانه بود ؟ یا چی؟
    ولی در کل دم ساقیتون گرم

  • Fatemeh بهمن ۱۷, ۱۳۹۷

    به نظر من به تمام نکادی که نمی تونستیم اشاره شده واگر به گفته ی دوستان مگه قرار نبود طلسم سیندرلا۱۲شب تمام بشه پس چرا برای کفشش اتفاقی نیافتاد؟

  • ..... اسفند ۱۷, ۱۳۹۷

    چرت ترین انتقاد بود اگر نقد میکنید منصفانه باشد سفید برفی مولان و سیندرلا دیو دلبر و…داستان کهن هستند مهم‌اینکه مردم دوست شان دارند شما بگو ایران هم انمیشین موفق بسازند تا این حسادت بچه گانه در نقد تان

  • نیکی اسفند ۲۶, ۱۳۹۷

    آقا شما که این چیز های مسخره رو رو نوشتی ، پیشنهاد میکنم بری دوتا کتاب بخونی. بعدش خب اگه میتونی خودت الان یه داستان بگو که توش هیچ چیز به قول خودتون آزار دهنده نداشته باشه الکی داستان های دیزنی رو خراب نکن.

  • azita فروردین ۶, ۱۳۹۸

    این اشکالاتی که شماها از این انیمیشن های برتر دیزنی گرفتید ، درست نیست .
    اولاً که شما خودتون دارید میگید ” انیمیشن ” انیمیشن ها بیشتر اوقات تخیلی هستن . خیلی تعداد کمی از اونها هستند که در اثر واقعیت ساخته شدند که اونم میشه مستند ، انیمیشن نمیشه گفت بهش ، که بهسش جداست
    مثلا مولان شاهکاره .
    از موسیقی متنش گرفته تا سکانس های جنگیش ، واقعا عالیه
    یه سکانسش اینه که با آستین لباسش آرایش صورتش رو پاک میکنه
    من دقیق نمیدونم که پاک میشه یا ولی فکر نمیکنم پاک شه ، به نظر من نیابد از اون سکانسش اشکال گرفت ، انیمیشن یعنی تخیل ، بنابراین همچی تو انمیشن ها ، ممکنه
    بعدیش
    شانگ چرا مولانو رو برف ها ول کرد؟
    چون اون لحظه خیلی عصبی بود ، هرکی بود همین کارو میکرد ، و از طرف دیگه اگر ول نمیکرد از سرلشکرداری برکنار می شد ، چون خلاف قوانین سلطنتی عمل میکرد .
    بعد تازه این همه نکات مثبت داره ، از شجاعت مولان چیزی نگفتید ، ولی از آرایش پاک کردنش ایراد گرفتید?
    بیشتر از همه ی انیمیشن ها مولان رو دیده بودم ، بقیه رو کمتر دیدم اونم در دوران کودکی..
    اما من مطمئنم این اشکالاتی که شما از این شاهاکار های والت دیزنی در آوردید ، نه تنها مولان بی شک همشون اشتباه هستن
    تجدید نظر کنید.

  • Sara فروردین ۱۳, ۱۳۹۸

    دوستان دقت کنید
    اینا کارتون هستند واقعی که نیست اگر واقعا بخواد مثل زندگی ما باشه که خیلی افتضاح میشه
    مثلا اگر سفید برفی سیب رو نمی خورد شما چه ماجرای رو پیشنهاد می دی که یه کارتون زیبا در بیاد؟
    کارتون ها تلفیقی از تخیل و رویاست. چیزی که تو دنیای واقعی نداریم. شما تو کارتون فروزن کل ماجرا رو ول کردی چسبیدی به تخت خواب السا!!?
    یا تو مولان. وقتی شانگ ولش کرد خوب بالاخره تو هر داستان به قول شما یه نفر یه کار بد انجام میده.
    اصلا شما فکر کن تو کارتون شخصیت اصلی به هر کی بخوره بهش مهربونی کنه خود شما بیننده خسته نمی شی؟؟یا آریل .بچه ۴ ساله که اصلا ندونه الفبا چیه بلد یه امضا کنه. همه چی که نباید بر وقف مراد شما و امثال شما باشه!! بنده کاملا با شما مخالفم و براتون و فکرتون متاسفم.
    اخه برای چی به همه چی گیر میدین.ماها دل نداریم که بجای فیلمها و انیمیشن های مزخرف ایران،برای کشورهای پیشرفته خارجی رو نگاه کنیم؟
    کسی تورو مجبور نکرده که بشینی اینارو نگاه کنی و برای خودت چرت و پرت بگی.

    • سلینا خرداد ۱۷, ۱۳۹۸

      نظر شما واقعا درست
      بعضیا واقعا با خودشون چی فکر میکنن

  • نازنین زهرا فروردین ۱۵, ۱۳۹۸

    وقتی میویس ۲ روز بود به دنیا اومده بود مادرش مرد وقتی حامله شد باباش براش یه غذا اورد بعد میویس گفت وقتی بچه بودم همیشه مامانم برام درست میکرد
    نویسنده ی این داستان خوب نوشته ولی بعضی از جاهاش گند زده

  • erfab فروردین ۲۱, ۱۳۹۸

    واقعا کارتون عالیه اگر اینا ب کارشون ادامه بدن نسلای بعدی ما داغون و داغون تر میشن همونطور ک دهه هفتادیا وهشتادیا اینقدر خراب شدن

  • ترلان اردیبهشت ۱۹, ۱۳۹۸

    خدا شفا بده! واقعا چی فکر کردی اینا رو نوشتی، بیشتر شبیه شوخی بود تا مقاله

  • محمد رضا خرداد ۱۰, ۱۳۹۸

    هیچکدوم از موضوع ها قانع ام نکرد جز موضوع سگ ها..این کارتون ها در مواردی نکات اموزشی داره در مواردی نکات تحلیلی ..اینکه چرا سفید برفی چرا از دست غریبه سیب رو گرفت من اینجوری برداشت میکنم که به کودکان یاد بده که از دست غریبه چیزی نگیرن.. بعد در جواب به اون دوستمون که میگه اهنگ های فراماسونی پخش میشه باید هوشیار باشیم باید بگم که انقدر عقب افتاده و خرافی صحبت نکنیم .. ما تو موسیقی سبکی به نام فراماسونی نداریم ..بعد مگه شما موسییقی دانی که انقدر دقیق سبک یه اهنگ رو تشخیص بدی؟هنوز خیلی از مردم ایران سبک jazz رو با پاپ تشخیص نمیدن..یکم فرهنگ و دید مردم ایران باید رشد کنه که برا خودشون قصه نسازن.. با تشکر

  • سلینا خرداد ۱۷, ۱۳۹۸

    واقعا مقاله ی مزخرفی بود و من با نظر اون حسی که گفت کارش انیمیشن هست موافقم
    خواندن این مقاله اتلاف وقت بود

  • سلینا خرداد ۱۷, ۱۳۹۸

    باید بگم بیشتر کسانی که گفتن با این مثلا مقاله موافق هستند برن یک بار دیگه تمام این انیمیشن هارو ببینن دیگه از شخصی که نوشته نگم
    شما نگاه کوته بینانه ایی دارین ، برید عینک دیدتون رو عوض کنید
    و همش هم ، معذرت. می‌خوام اما چرت و احمقانه و چرند و کاملا اشتباه بود

  • سامان خرداد ۱۷, ۱۳۹۸

    داداش برو ساقیتو عوض کن.
    هیچکس ذهنش در گیر این مسائل نبود جز خودت.
    تازه اینا انیمیشنه مخصوص بچه هاست و دنیاش فانتزیه.فیلمای ساخت وطن که مخاطبش بلانسبت بزرگتران پر ایرادن برو اونا رو درست کن.

  • امیر تیر ۲۰, ۱۳۹۸

    علاوه بر اینکه اکثرا عجیب نیستن و خیلی معمولین سگا پارس* نمیکنن واق واق میکنن دوست عزیز_ بیخودی فرهنگو زبانمونو زیر سوال نبریم!!

  • امیرعباس صلاحی(عاشق دیزنی) شهریور ۵, ۱۳۹۸

    بعضی مواقع آدم باید موضوعات و مطالب خوب را بگیرد نه اینکه فقط ذهن خود و بقیه را درگیر موضوعات بیهوده ی ذهن خودش کند

  • علی مهر ۱۳, ۱۳۹۸

    حیف وقتی که برای خودن این مطلب تلف شد

  • نیاز مهر ۲۹, ۱۳۹۸

    چرت ترین مطلب عمرمو دیدم ! خدایی خودتونو چی فرض کردید؟ چرا بچه گانه نظر میدید که انگار بچه های هفت ساله و کم دان مخاطب فعلی شما هستن! نه اینکه کارتون و فیلمای ایرانی جهانی شدن از بی خطایی! البته شما چه مفهمید تکنولوژی چیه چه میفهمید واقعیت چیه فقط بلدید از هر چیزی که امریکاییه ایراد بگیرید خداروشکر ملت فهمیده و آگاه شدن و با حرفای صدمن یغاز شما فکرشون تحریف نمیشه ….فقط باید به شما خندید همین

  • SMY آذر ۲۹, ۱۳۹۸

    شماره چهار،چون فرشته مهربانه اون کفشارو بهش هدیه میده اگه فیلمشو هم دیده بودین این حرفو نمی زدین

  • Selena دی ۲, ۱۳۹۸

    همه مطالبی که نوشته شده بود بسیار بی معنی و مذخرف بود :

    ۱- آریل اصلا اون نوشته هارو نخوند اون جادوگره براش با شعر توضیح داد
    ۲-از نظر بل دیو اولاش یک غول بی ارزش بود پس با خودش گفته چه دلیلی داره به حرف دیوه گوش بدم به شماهم بگن به یک چیزی دست نزن در بعضی از موارد کنجکاو میشی و دست میزنی
    ۳-توی کارتون ها هیچ چیز حقیقت نداره کدوم آدمی به این اهمیت میدهد که چرا این دوتا سگن ولی یکیشان متفاوته چون این یک کارتونه نه زندگی واقعی
    ۴- اگر توی فیلم سیندرلا دقت کنید میبینید سیندرلا وقتی کفشاشو میبینه آسمونو نگاه میکنه و تشکر میکنه یعنی پری بهش این کادو رو داده
    ۵-مولان توی پوشیدن لباس مهارت نداره تو خودت موهاتون کوتاه کنی آرایشتو پاک کنی ابروهاتو پرپشت کنی شبیه پسرا میشی
    ۶-شانک تازه بهش مهربونی کرد چون بقیه میخواستن مولانو بکوشن
    ۷-نه واقعا کی اهمیت میده که مورچه خوار اهل کجاست
    ۸-دیگر انقدر این یکی زایست لازم نیست توضیح بدم
    ۹- بابا شاه بیاد قیافه همه دختراروببینه خب شاید یکی خیلی شبیه سیندرلا باشه شاید سیندرلا رو با لباس خدمتکاری نشناس
    ۱۰ -خیلی ساده به پله گیر کرده
    ۱۱-اولن جعفر میخواست سلطان شهر عقربا بشه در صورتیکه علاءدین فقط میخواست سلطان بشه
    ۱۲- شما تاحالا آرایش چینی کردی شما یکم آرد بریز رو صورتت ببین با آستینت پاک می یا نه
    ۱۳-کی توی کارتون دیو و دلبر حرفی از ۱۱ ساله بودن دیو میزنه؟
    ۱۴-چون مردم میترسید
    ۱۵-خدا وکیلی کدوم آدم عاقلی به تخت السا توجه میکنه ؟
    ۱۶-چه ربطی داره چون میدونه دخترش عاشق یک آدم شده نه ی پری دریایی
    ۱۷-خب این توی ذات اسباب بازی هاست
    ۱۸ -چون سفید برفی دلش پاک بوده و فکر میکرده پیرزن آدم خوبیه
    ۱۹- اون آخری هم که کلا نفهمیدم
    همه مطالب بی دلیل و احمقانه بود?

    • امیرعباس صلاحی(عاشق دیزنی) بهمن ۱۱, ۱۳۹۸

      تمام این نظر های ایده ی من هم بود ولی من وقت خودم را در این سایت مخصوصا این مطلب مسخر تلف نمی کنم به نظر من شما هم تلف نکن

    • پرنیان اسفند ۱۷, ۱۳۹۸

      دمت گرم سربلندمون کردی دلیلات خیلی منطقیه
      چرا سعی می کنید ایراد بگیرید؟بعضی از ایرادات خیلی چرت و غیرمنطقی بود درعین حال ما این کارتونارو برای سرگرمی نگا می کنیم نه برای ایراد گرفتن از همه مهم تر اینکه یه بچه به ایرادات توجه نمی کنه همه فیلما ایراد دارن ولی با بخش های جذاب روپوشانی شده

  • علی دی ۸, ۱۳۹۸

    والت دیزنی من شنیدم که محصولات با محتواهای نامناسب و پنهانی شیطانی تولید میکنه و بیشتر کارکنانش هم جنس باز هستن.میتونین تحقیق کنین بنابراین این مشکلات که سهله به نظر میاد که مشکلات خیلی بزرگتری داشته باشه

  • سلینا فروردین ۱۷, ۱۳۹۹

    سلام

  • ا فروردین ۱۷, ۱۳۹۹

    شماره ۱- آریل امضا بلد بود ولی من هم وقتی نوشتن بلد نبودم بلد بودم اسم خود ( امضای خود ) رو بلد بودم بنویسم نتیجه میگیریم که دلیل بسیار مزخرفی بوده .. شماره ۲ – بل از کنجکاوی این کار رو کرد تو هم اگر در چیزی بسیار کنجکاو بودی جلو خود را نمیتوانستی بگیری …شماره ۳ – به نظر شما اگر گوی هم مثل پلوتو یک سگ خانگی بود یا پلوتو مانند گوفی بود داستان جذا

  • Sb فروردین ۲۵, ۱۳۹۹

    خیلی از ایرادهایی که گرفتینو میشه توجیه کرد ولی واقعا اونجا که آرایش مولان با یه حرکت پاک میشه خیلی غیرمنطقیه:/

  • Rashin اردیبهشت ۱۲, ۱۳۹۹

    ایراد هایی که گرفتید مزخرف و احمقانه و چرت و بیخود بودن و انیمیشن های دیزنی اصلا هم شیطان پرستانه نیستن واقعا که برید خودتون رو مسخره کنید ????????

  • بیتا خرداد ۵, ۱۳۹۹

    بیشتر شون چرت بودن مخصوصا السا خب معلومه که همه اجزای قصر باید یخی باشن اصلا از فروزن باید میذاشتین وقتی که هانس میخواست السا رو بکشه چرا آنا هلش نداد اینو باید میذاشتین واقعا شما عصر حجری هستین

    • زهرا خرداد ۶, ۱۳۹۹

      آفرین بیتا خانم خیلی خوب گفتیالبته من به این حرفاکاری ندارم اما از کار تو خوشم اومد?

  • زهرا خرداد ۶, ۱۳۹۹

    سلام دوستان شما چرا خودتون رو اذیت میکنید من واقعا به این حرفا دقت نمیکنم حرف حرفه دیگه

  • Harley Quinn خرداد ۲۰, ۱۳۹۹

    فقط یه چیز میگم انقدر چرت و پرت راجب این کمپانی ها نگین اینا انقدر طرفدار دارن که با چرت و پرتاتون ککشون هم نگزه. کی گفته شیطانین یکم فکر کن بعد مقاله بنویس.

  • یه یارو تیر ۱, ۱۳۹۹

    شماها برین قصه ها عوض میشوندو بخونین که قشنگ همه چیو توضیح داده مثلا:
    ۱.تو پری دریایی که ساراملانسکی نوشته یه دختره میره تو افسانه ها وبی خیال و دختره از پری دریایی میپرسه سواد بلده یا نه و پری دریایی میگه نه،زیر دریا جوهروکتاب از بین میره!!
    شما خودت کتابو بنداز زیر اب سالم میمونه؟اریل چطوری باید سواد بلدبشه؟!
    درضمت اون برگه ای که اریل امضا کرد جادویی بود که ازبین نرفت وگرنه عادی بود خراب میشد
    ۲.خب حاج اقا منم یکی بهم بگه تو اون اتاقم نرو بدتر کنجکاو میشم
    ۳.میگما کارتونه واسه بچه ها شما یه جوذی گیردادی که پلوتو وگوفی کی ان واینا انگارمستنده زر نزن بابا?
    ۴.تو کتاب سیندرلا که سارا ملانسکی نوشته وقتی همون دختره میپرسه چرا کفشت خراب نشد،سیندرلا میگه چون پری بهم هدیه داده بود!!شما بهتون کادو میدن دوازده شب غیب میشه؟!
    ۵.وقتتو هدر دادی?مرداهم اگه چادربپوشن ارایش کنن شبیه زنامیشن ??
    ۶خب لعنتی انقدرمنو نخندون??بابا میخواستن بکشنش من اگه بگن حاضری کشته بشی یا تو برف رهابشی گزینه دومو انتخاب میکردم چون مولانی که یه لشکرو شکست داده تو برف نمیمیره
    ۷خب مورچه خوارا اسباب کشی کرده بودن اصلا??بچه چهارساله که هنوز فرق چپ وراستو نمیدونه از کجا بفهمه مورچه خوارا اهل کجان?
    ۸اخه تو خودتم عاشق بشی فرداش میری رخت میشوری؟؟حالا اینو فکرکن که سیندرلا اینو شنید فهمید قراره از هیچ چیز به همه چیز برسه جوگیرشد خب نمیتونست ریلکس باشه
    ۹خدایا اینو خفه کن???بابا نمیتونسته نعره بزنه کی موهاش زرده چشاش ابی!!حالا نعره هم میزد اونوقت هزارنفرمیومدن خب?
    ۱۰منم اگه کفش بااون پاشنه و بااون سرعت دویدن داشته باشم معلومه از پام درمیاد
    ۱۱اولا غول علاادین کیه جینی??دوما جفر گفت میخواد سلطان اگرابا بشه درحالی که علاادین گفت منو تبدیل به پرنس کن???اونم پرنس ناکجااباد خب قدرت ناکحاابادو بگیره؟!
    ۱۲تو ارد و ابرنگ بریز رو صورتت با اون استین به اون گشادی پاک میشه
    ۱۳اسکل ۲۱سال نه ۱۱سال فازت چیه کلا گندزدی??
    ۱۴اونهمه درخت جلوش بود و یک جنگل گنده و اون روستاییا هم حالا برفرض مثال قلعه رو دیدن قلعه مگه کاریشون داشته که برن توش؟!
    ۱۵بابا السا اصلاتا دودقیقه خواست اونجا بمونه انااومد وهانس اومدو و …اصلا به شب نشد که رو تکه یخ بزرگ بخوابه
    ۱۶تو دخترت بگه من عاشق یکی شدم که اجدادش زنتو کشته و منم ممکنه کشته شم لبخند میزنی براش کف میزنی؟
    ۱۷که چی?
    ۱۸تو سفیده برفی که سارا ملانسکی نوشته رو بخون قشنگ توضیح داده سفیدبرفی ازبس مهربونه نخواسته دل پیرزنه رو بشکنه وخورددش خو?
    ۱۹چون عاشق همن خو به تو چه?
    مطلبتون افتضاح بود???