۷ نمونه از جعلی ترین مواد غذایی پرمصرف که در فروشگاه ها عرضه می شوند

۷ نمونه از جعلی ترین مواد غذایی پرمصرف که در فروشگاه ها عرضه می شوند

در دنیای امروزی به خوراکی ها و مواد غذایی بسته بندی و آماده ی فروش، کمتر از گذشته می توان اعتماد کرد. بسیاری از کارخانه ها و تولید کننده ها به منظور کاهش هزینه های تولید یا برای عرضه محصولات با قیمت های ارزان تر، از مواد مصنوعی یا دیگر مواد نامربوط در روند تولید کالاهای خود بهره می گیرند که چندان خوشایند نیست. به طور مثال، عسل هایی که با قیمت ارزان ارائه می شوند، چیزی جز ترکیب سیروپ و اسانس نیستند.

یا حتی روغن های طبیعی همانند روغن زیتون کارخانه ای هم قابل اعتماد نیستند زیرا ممکن است در مواد تشکیل دهنده آن ها پالم یا روغن سویا اضافه شده باشد.

به همین منظور، ۷ نمونه از مواد غذایی که در بیشتر مواقع جعلی و ساختگی هستند اما در قالب مواد طبیعی و واقعی عرضه می شوند را در زیر برایتان معرفی کرده ایم و در ادامه نوشته ایم که چگونه می توانید از فریب خوردن خود پیشگیری کنید.

همراهمان باشید.

پودر قهوه آماده

1

پودرهای قهوه آماده ای که از فروشگاه ها و سوپرمارکت ها خریداری می کنید، قهوه خالص نیستند و آردِ جو، گندم یا سویا به آن ها اضافه شده است. کارخانه های تولیدی به منظور کاهش هزینه های تولید، از این آردها استفاده می کنند.

راهکار: به جای خرید پودر قهوه، دانه های قهوه را خریداری کرده و در خانه آسیاب کنید.

آب انار

2

روی پاکت ها و بطری های آب میوه های آماده، عبارت ۱۰۰ درصد طبیعی درج شده است. اما باید بدانید مثلا آب میوه هایی همانند انار یا کرن بری با آب میوه های سیب یا حتی آب ساده، مخلوط می شوند.

راهکار: محتویات بطری که در پشت آن درج شده را بخوانید و برای تشخیص طبیعی بودن یا نبودن آب میوه، به غلظت آن توجه کنید.

روغن زیتون

3

روغن زیتون هایی که به عنوان خالص و طبیعی عرضه می شوند عموما ترکیبی از روغن های ارزان تر همانند روغن ذرت، پالم یا حتی روغن سویا هستند.

راهکار: مقداری از روغن را درون لیوان ریخته و آن را در یخچال قرار دهید. روغن زیتون واقعی باید در ته لیوان کمی رسوب داشته باشد.

پنیر پارمسان

4

پارمسان های قالبی یا پودر پنیرهایی که به عنوان پارمسان خریداری می کنید، ترکیبی از دیگر پنیرهای ارزان قیمت را نیز در خود دارند.

راهکار: پیش از خرید حتما نوشته های روی بسته بندی را بخوانید و مطمئن شوید که یک پنیر واقعی خریداری می کنید.

عسل

5

بیشتر عسل هایی که در بازار ارائه می شوند، ترکیبی از سیروپ و فروکتوز مصنوعی هستند که طعم شیرین به آن ها ببخشد.

راهکار: روش نگهداری درج شده روی بسته بندی را بخوانید؛ عسل طبیعی به قرار گرفتن درون یخچال نیازی ندارد.

6

این گوشت قرمز رنگی که در تصویر سمت چپ می بینید، ماهی سالمون نیست. باید بدانید که بسیاری از رستوران ها برای کاهش هزینه های خود از ماهی هایی غیر از سالمون برای سرو سوشی استفاده می کنند.

راهکار: اگر دوست دارید یک ماهی واقعی میل کنید، بهتر این است که ماهی کبابی یا سرخ کرده سفارش دهید.

7

در میان تمامی غذاهای جعلی و ساختگی، این نمونه از همه خطرناک تر است. برخی از برنج ها از مخلوط پلاستیک ساخته می شوند و شکل و حتی عطر مشابه برنج های معمولی دارند.

راهکار: برنج های جعلی درون آب خیس نمی کشند و همانند پلاستیک می سوزند. هنگام خرید، به کارخانه تولیدی و مارک برنج توجه کنید و ماده غذایی را از فروشگاه هایی که صد در صد قابل اعتماد هستند، خریداری کنید.

دیجیاتو
یک نظر

ورود

  • کاظمی دی ۱۳, ۱۳۹۷

    با سلام خدمت مدیریت سایت روزیاتو
    من طبیب کاظمی از شیراز هستم و آمادگی خودم را برای مشاوره رایگان بیماریهای شما اعلام میکنم. در صورت نیاز با ۰۹۱۷۵۳۷۲۹۵۶ تماس بگیرید.