چهره های موفق پیش از خواب چه کارهایی انجام می دهند؟

چهره های موفق پیش از خواب چه کارهایی انجام می دهند؟

در بسیاری از مواقعی که کارهای زیادی در دست انجام داریم، آرزو می کنیم که ای کاش، شبانه روز بیشتر از ۲۴ ساعت بود و ما می توانستیم در زمان تعیین شده، مسوولیت های خود را به انجام برسانیم. اما چنین امری امکان ندارد و در نتیجه، برای استفاده بهینه از یک شبانه روز، ترجیح می دهیم از زمان خواب خود کاسته و به ساعت های فعالیتمان اضافه کنیم.

بر اساس گزارش های منتشره از جانب انجمن ملی خواب و سازمان بین المللی سلامت، همه بزرگسالان به دست کم به ۷ تا ۸ ساعت و کودکان به ۸ تا ۹ ساعت خواب در طول شبانه روز نیاز دارند.

اما برخی از افراد، به منظور تحقق اهداف خود، از خواب شبانه کاسته و در عوض به برنامه های کاری و زندگی شخصیشان رسیدگی می کنند. از جمله می تواند به رئیس جمهوری ایالت متحده آمریکا یعنی دونالد ترامپ اشاره کرد که فقط ۴ ساعت در شب می خوابد.

اما برخی دیگر از افراد موفق و چهره های سرشناس دنیا، با داشتن برنامه ریزی های دقیق و درست، بدون اینکه به زمان استراحت خود لطمه ای وارد کنند،  از همه روز و شب خود به طور کامل و صحیح بهره می گیرند. از جمله می توان به ۱۳ چهره مشهور زیر اشاره کرد که هر کدام، پیش از خواب عادت های ویژه ای دارند.

در ادامه با ما همراه باشید تا با عادات چهره های موفق جهان پیش از خواب آشنا شوید.

بیل گیتس یک ساعت پیش از خواب مطالعه می کند

1-w900

بنیانگذار مایکروسافت عادت دارد پیش از خواب، دست کم یک ساعت کتاب مطالعه می کند. وی در مصاحبه هایش بیان داشته که مهم نیست چه ساعتی از شب باشد، او همیشه پیش از خوابیدن، یک ساعت مطالعه خود را انجام می دهد.

شریل سندبرگ موبایل خود را خاموش می کند

2-w900

مدیر ارشد فیس بوک عادت دارد پیش از خوابیدن موبایل خود را خاموش می کند. به این ترتیب مطمئن می شود که هیچ تماس یا پیامی، زمان استراحت وی را خراب نمی کند.

آریانا هافینگتون دوش آب گرم می گیرد

3-w900

بنیانگذار و سردبیر سابق نشریه هافینگتون پست پس از اینکه یک بار از فرط خستگی در محل کار خوابش گرفته و به موجب آن چانه اش به میز اصابت کرده و شکسته، تصمیم گرفت تا عادت خواب خود را اصلاح کند. او بیان داشته که هر شب بین ۷ تا ۹ ساعت می خوابد و پیش از خواب نیز همه وسایل الکترونیک همانند موبایل و تبلت را خاموش کرده، دوش آب گرم می گیرد و چند صفحه از کتاب مورد علاقه اش را مطالعه می کند.

اوپرا وینفری، مدیتیشن می کند

4-w900

این تهیه کننده، مجری و هنرپیشه مشهور و موفق نیز بیان داشته هر شب پیش از خواب مدیتیشن می کند.

مایکل فلپس

5-w900

فلپس، شناگر موفق آمریکایی بیان داشته هنگام تمرینات ورزشی خود در اتاقی می خوابد که فضایی همانند ارتفاعات کوهستانی را داشته باشد. در چنین شرایطی، اکسیژن کاهش می یابد و بدن مجبور است بیشتر تلاش کند تا اکسیژن لازم برای فعالیت ها را تامین کند.

گوئینت پالترو، ماساژ می گیرد

6-w900

پالترو، هنرپیشه آمریکایی و بنیانگذار وب سایت Goop که در زمینه سبک زندگی فعالیت می کند، بیان داشته که همان طور که به ورزش و داشتن تغذیه سالم اهمیت می دهد، داشتن خواب خوب هم برایش بسیار مهم است. بر این اساس، از ساعت ۸ شب تا ۸ صبح فردا روزه می گیرد و برای کاهش استرس و فشارهای روحی نیز پاها و سر خود را ماساژ می دهد.

ایلان ماسک از عصرهنگام قهوه را کنار می گذارد

7-w900

بنیانگذار و مدیر عامل اسپیس اکس و تسلا، در گذشته عادت داشته ۸ قوطی نوشابه رژیمی و دو فنجان قهوه بنوشد. این نوشیدنی ها هر دو مملو از کافئین هستند. اما از سال ۲۰۱۵ تصمیم می گیرد که این عادت را کنار بگذارد. وی در حال حاضر، از ۶ ساعت پیش از خواب قهوه یا نوشیدنی های کافئین دار نمی نوشد. وی همچنین با موبایل خود برنامه خوابش را تنظیم و پیگیری می کند.

باراک اوبا با دخترانش برنامه تلویزیونی تماشا می کند

8-w900

رئیس جمهوری سابق امریکا، باراک اوباما در زمانی که در کاخ سفید بوده برنامه منظمی برای خواب خود نداشته است. اما به طور معمول، شب ها پیش از خواب با خانواده به تماشای برنامه The Daily Showمی پرداخته یا کتاب مطالعه می کرده است.

استفن کینگ پیش از خواب دست هایش را می شوید

9-w900

نویسنده داستان های علمی و تخیلی، استفن کینگ، یک عادت عجیب دارد و آن این است که پیش از خوابیدن حتما دست های خود را می شوید. وقتی از وی پرسیده شد که چرا این کار را انجام می دهد، گفت: «نمی دانم». وی همچنین باید بالشت ها را به شکل دلخواه خود چیده و سپس بخوابد.

ماریا کری از دستگاه های بخور استفاده می کند

10-w900

ماریا کری بیان داشته که برای استراحت کامل باید ۱۵ ساعت بخوابد. برای این منظور، تمام فضای اطراف تخت خواب خود را از انواع دستگاه های مرطوب کننده و بخورهای گرم و سرد پر کرده که هوای اتاق را مرطوب کنند. این دستگاه ها برای نرم شدن گلو بسیار خوب هستند و به گفته این خواننده مشهور و موفق، خوابیدن در چنین اتاقی مثل خواب در اتاق بخار است.

کنت چناو کارهای مهم فردا را یادداشت می کند

11-w900

کنت چناو، مدیر عامل اجرایی و رییس هیئت مدیره شرکت آمریکن اکسپرس نیز بیان داشته که پیش از خواب، سه مورد از مهم ترین کارهایی که باید فردا انجام دهد را یادداشت می کند.

امینِم همه پرده ها را می کشد

12-w900

بر اساس گزارش مجله سان، امینمِ خواننده نیز پیش از خواب، همه پرده ها را کشیده، صفحه های فلزی جلوی پنجره ها می گذارد تا جلوی ورود هر نور یا صدایی را بگیرد. به این ترتیب می تواند یک خواب درست و کامل داشته باشد. همچنین گفته شده در مواقعی که به کشورهای دوردست سفر می کند، انجام این کارها برایش الزامی می شوند زیرا در چنین مواقعی، ساعت بدنش به هم می ریزد و ممکن نتواند خواب راحتی داشته باشد.

مطالب مرتبط
دیجیاتو
بدون نظر

ورود