۱۰ نشانه که به شما یادآور می شوند هرگز ثروتمند نخواهید شد

از میلیونرها بیاموزید

۱۰ نشانه که به شما یادآور می شوند هرگز ثروتمند نخواهید شد

اگر بخواهیم با دیدگاه واقعگرایانه به مبحث ثروت بنگریم باید در نظر داشته باشیم که در بسیاری از مواقع اندوخته شدن ثروت تنها در عرض یک شب رخ نمی افتد. به همین دلیل نیز باید و نبایدهایی در این ارتباط وجود دارند که توسط افرادی که این روند را پیموده اند توصیه می شوند.

در شرایط اجتماعی، اقتصادی، خانوادگی و محیطی افراد با هم تفاوت های فراوانی وجود دارد با این حال نمی توان این موارد را بهانه ای برای عدم دستیابی به ثروت دانست. اگر در میان افرادی قرار دارید که به افزایش توانایی مالی خود می اندیشید، نکاتی وجود دارند که با انجام آنها این هدف را به تاخیر می اندازید. این موارد را با هم مرور می کنیم:

1

بسیار کار می کنید اما نه هوشمندانه

«ریک ادلمن» یکی از مشاوران مالی بر این باورست اگرچه از دوران مدرسه سختکوشی به ما توصیه شده اما این تنها نیمی از جریان است. وی می افزاید: “اگر در طول زندگی خود تنها به سختی کار می کنید بدانید که هرگز ثروتمند نخواهید شد. چرا که تنها سخت کار کردن و پس انداز کردن پول نمی تواند شما را به چنین هدفی برساند.”

وی برای تضمین رسیدن به ثروت در آینده پیشنهاد می کند که همزمان هوشمندانه نیز عمل کنید. یکی از این راهکارها این است که به خریداری سهام مبادرت کرده یا در صندوق های بازنشستگی سرمایه گذاری کنید. این کار می تواند سبب افزایش سود پول تان شود. همچنین می توانید این کار را بدون آنکه متحمل ریسک فراوانی شوید و یا بیش از اندازه زحمت بکشید و وقت زیادی بگذارید انجام دهید.

تمرکزتان را به جای کسب درآمد بیشتر، تنها بر پس انداز کردن قرار می دهید

یکی از راهکارهای بسیار موثر کسب ثروت به دست آوردن درآمد بیشتر و نه افزایش پس اندازست. یکی از کارهایی که افزایش ثروتمند انجام می دهند افزایش درآمدشان است اگرچه یکی از عادات همیشگی آنها پس انداز کردن است.

سیبولد می گوید اگر می خواهید همانند افراد ثروتمند عمل کنید بهتر است نگرانی کمتری از بی پول ماندن داشته باشید و بر درآمد بیشتر تمرکز کنید. اغلب ثروتمندان از چندین مبنع مختلف کسب درآمد می کنند و راهکارهای هوشمندانه ای نیز برای پس انداز کردن دارند.

چیزهایی را خریداری می کنید که از توان مالی شما خارج است

اگر بیش از توامندنی های مالی خود خرج می کنید بدانید که هرگز ثروتمند نخواهید شد. اگر اخیرا اندکی افزایش حقوق داشته اید، آن را وسیله توجیهی برای خرج های اضافه قرار ندهید. یکی از میلیونرها به نام «گرانت کاردون» می گوید: “پیش از آنکه به کسب درآمدهای فراوان از طرق مختلف برسم، هرگز یک ساعت گران یا ماشین لوکس نخریدم. اکنون هم با وجود اینکه بسیار ثروتمند هستم، هنوز هم تویوتا کمری سوار می شوم.” وی توصیه می کند به خریدن خرده ریزه ها در زندگی توجه چندانی نداشته باشید.

2

به یک حقوق ثابت ماهیانه رضایت دارید

بسیاری از مردم به درآمد ماهیانه یا ساعتی خود وابسته هستند. این در حالی است که ثروتمندان به نتیجه حاصل از درآمدشان اهمیت می دهند و در بیشتر مواقع خویش فرما هستند.

سیبولد نیز یکی از سریع ترین راهکارهای رسیدن به درآمد بیشتر را خویش فرمایی می داند. وی بر این باورست افرادی که ثروتمند می شوند برای خود کسب و کاری راه می اندازند این در حالی است که بسیاری از افراد عادی به همان حقوق ثابت ماهیانه خود بسنده می کنند.

شروع به پس انداز کردن نکرده اید

یکی از موثرترین راهکارهایی که به ثروت می انجامد، پس انداز کردن است. «رامیت سثنی» نویسنده کتاب پرفروش «ثروت اندوزی را به شما خواهم آموخت» می گوید، بسیاری از ثروتمندان ۲۰ درصد از درآمد خود را پس انداز می کنند. در واقع ثروت آنها با درآمد سالانه شان سنجیده نمی شود بلکه مبنای این امر میزان پس اندازها و سرمایه گذاری هایی است که در طول زمان انجام می دهند.

برای پس انداز کردن حتما لازم نیست که درآمد بسیار بالایی داشته باشید یا راهکارهای پیشرفته مدیریت مالی را بدانید. تنها کافی است این کار را با پس انداز کردن اندکی از درآمدتان انجام دهید. با گذشت زمان تغییرات چشمگیری را شاهد خواهید بود.

3

رویاهای دیگران را پیگیری می کنید نه رویاهای خودتان را

اگر می خواهید ثروتمند شوید باید کاری را انجام دهید که به آن علاقه دارید. این بدان معناست که انگیزه کافی برای انجام آن را داشته باشید و احساسات خود را نیز در نظر بگیرید.

«توماس کورلی» یکی از میلیونرها در این باره می گوید لازم نیست که به دنبال رویاهای والدین خود بروید. وی در کتاب «تغییر عادات؛ تغییر زندگی» می گوید: “زمانی که رویاهای دیگران را پیش می برید احتمال دارد که از این کار رضایت کافی نداشته باشید. همین عدم رضایت بر نحوه ارائه آن تاثیر خواهد گذاشت. به همین دلیل چالش های بیشتر و طولانی تری با مسائل مالی خواهید داشت. برای رسیدن به موفقیت نیز احساس خرسندی لازم را نخواهید داشت.”

90

از منطقه امن خود خارج نمی شوید

اگر می خواهید به ثروت دست پیدا کنید، موفق شوید و در زندگی روندی رو به جلو داشته باشید باید توانایی خارج شدن از محدوده های امن زندگی تان را داشته باشید. خصوصا افراد ثروتمند در مناطق ناامن و ریسک هایی که در زندگی شان می کنند به آرامش و امنیت دست پیدا می کنند.

سیبولد می گوید: “امنیت جسمانی، روانی و احساسی نخستین هدف افراد متوسط جوامع تلقی می شود اما افرادی که تفکر ثروتمند شدن را دارند، چندان به حضور دائمی خود در مکان های امن زندگی شان نمی اندیشند. آنها به تدریج می آموزند که چگونه با ایجاد برخی از ناامنی ها و ریسک ها در زندگی خود، به آرامش دست پیدا کنند.

هدف تان ثروتمند شدن نیست

اگر هدف تان ثروتمند شدن باشد، این روند برای تان آسان تر و لذت بخش تر خواهد بود. در واقع با داشتن یک هدف واضح و مشخص، می توانید برنامه ریزی بهتری برای رسیدن به آن داشته باشید.

آیا می خواهید خانه بخرید؟ به خارج از کشور بروید؟ ماهی یک بار سفر کنید؟ از دوران بازنشستگی خود لذت کافی ببرید؟ تمام این اهداف را یادداشت کنید. افراد ثروتمند اهداف خود را یادداشت می کنند و برای رسیدن به آنها پایبندی فراوانی نیز دارند. یکی دیگر از میلیونر ها به نام «تی. هارو اِکر» می گوید، ثروتمندان بر هدف خود تمرکز می کنند، برنامه ریزی های مشخصی دارند و دیدگاه معینی برای رسیدن به این هدف خود دارند.

بسیاری از افراد نمی دانند که در زندگی شان واقعا چه چیزی می خواهند اما ثروتمندان به خوبی می دانند که ثروت می خواهند.

ابتدا خرج می کنید و سپس باقی مانده درآمد خود را پس انداز می کنید

«دیوید باخ» یکی دیگر از ثروتمندان می گوید، بیشتر مردم ابتدا پول های خود را خرج می کنند و سپس به فکر پس انداز کردن می افتند. پیش از آنکه درآمد خود را هزینه کنید بخشی از آن را پس انداز کنید. به عنوان مثال درآمد یک ساعت از کار روزانه خود را پس انداز کنید و یا برای این کار مقدار مشخصی را از همان ابتدای دریافت حقوق تان معین کنید. باخ می گوید با گذشت زمان این کار در شما نهادینه خواهد شد و نتایج آن را مشاهده خواهید کرد.

4

تصور می کنید که ثروتمند شدن امکانپذیر نیست

سیبولد می گوید، بسیاری از مردم تصور می کنند، ثرومند شدن تنها مخصوص افراد خوش شانس است. اما حقیقت آن است که در بسیاری از کشورهای سرمایه داری، هر کدام از افراد از فرصت مساوی برای ثروتمند شدن برخوردار هستند.

از خودتان این سئوال را بپرسید که چرا شما نباید یکی از این افراد باشید. قدم بعدی آن است که رویاهای بزرگ تری داشته باشید و توقعات خود را نیز بالاتر ببرید.

منبع: businessinsider
دیجیاتو
بدون نظر

ورود