مجموعه تصاویری ترسناک از شهرهای بزرگ چین که خالی از سکنه هستند

مجموعه تصاویری ترسناک از شهرهای بزرگ چین که خالی از سکنه هستند

در سراسر کشور چین، صدها شهر وجود دارد که تقریبا همه چیز در آن ها برای یک زندگی راحت و مدرن قرار داده شده است، از مجتمع های آپارتمانی بلند و بزرگ گرفته تا اسکله های پیشرفته و آسمانخراش های سر به فلک کشیده و حتی هنرهای عمومی. در این شهرها همه چیز وجود دارد الا آن چیزی که از همه مهم تر است: مردم!

این شهرهای رازآلود و تقریباً خالی از سکنه بخشی از برنامه ی دولت چین برای منتقل کردن بیش از ۳۰۰ میلیون نفر از ساکنان مناطق حاشیه ای شهرها به این شهرهای تازه تاسیس است. برای مثال یکی از این شهرها «Kangbashi District of Ordos» نام دارد و کاملاً برای سکونت افراد آماده شده است.

یک عکاس خوش ذوق آمریکایی به نام کای کایمرر  تحت تاثیر این طرح دولتی عظیم قرار گرفته و در سال ۲۰۱۵ به این کشور سفر کرده است تا تصاویری از این طرح های شهری فوق العاده تهیه کند. وی عکس های خود از این سبک جدید شهرنشینی را در قالب مجموعه ای به نام «شهرهای متولد نشده» (Unborn Cities) به چاپ رسانده است. کایمرر در این باره می گوید: “برخلاف ایالات متحده که در آن شهرها از اجتماعات کوچک متولد می شوند و به موازات صنایع محلی مجاورشان رشد می کنند، این شهرهای جدید چینی قبل از ورود مردم به آن ها به طور کامل ساخته می شوند”.

در ادامه ۱۲ عکس از مجموعه ی «شهرهای متولد نشده» را به شما نشان خواهیم داد.

hhhh
وقتی که کایمرر دریافت که این شهرها خالی از سکنه هستند تحت تاثیر قرار گرفت. وی در این باره می گوید: ” به عنوان یک عکاس معماری، من مفهوم جدید شهر ارواح را با معنای تازه ای درک کردم”.
hhju-w700
کایمرر در این باره می گوید:” این شهرها قبل از این که افراد در آن ها ساکن شوند تقریباً به طور کامل ساخته می شوند. به همین دلیل یک فاصله ی زمانی موقت بین تکمیل شدن پروژه های ساختمانی این مناطق و ورود افراد به آن ها وجود دارد که در این برهه زمانی این ساختمان ها کاملاً خالی از سکنه هستند”.
ryttr-w700
در سال ۲۰۱۵، کایمرر عکس هایی از شهر «Kangbashi District of Ordos»، منطقه ی تجاری «Yujiapu» در نزدیکی شره تیانجین و مجتمع های اطراف رودخانه ی «Meixi » در نزدیکی شهر «چانگشا» تهیه کرد.
4645-w700
کایمرر در این باره می گوید:” در ابتدا شباهت و یکسانی طرح های جدید این شهرها بود که نظر مرا به خود جلب کرد”.
542-w700
تایمرر تصریح می کند:” در اغلب موارد این شهرهای جدید در کنار شهرهای قدیمی، توسعه یافته و شناخته شده تاسیس می شوند”.
caemmerer-would-stay-overnight-at-a-neighboring-more-populated-city-w700
کایمرر شب را در یکی از شهرهای پرجمعیت کنار این شهرهای خالی از سکنه گذراند.
dfer-w700
کایمرر به مدت ۸۰ روز متوالی روزی دو بار عکاسی می کرد؛ قبل از طلوع آفتاب و بعد از غروب آفتاب.
reyrt-w700
اگر چه این شهرهای تازه تاسیس به نظر کایمرر تحت نظر ماموران امنیتی قرار داشتند اما وی به خاطر عکاسی از آن ها مورد مواخذه قرار نگرفت.
eter-w700
به خاطر تازه بودن این مکان ها، کایمرر آن ها را «فراواقعی» و «مرموز» می نامد.
rtyuuioiu-w700
وی در این باره می گوید:” اغلب اوقات وقتی که شما در یک شهر هستید می توانید دوره های تاریخی و معماری متفاوتی را از طریق نگاه کردن به ساختمان ها و معماری های مختلف آن تصور کنید اما وقتی شما در یک شهری که تنها چند سال از ساخت آن گذشته است قرار می گیرید نشانی از این دوره های تاریخی و معماری نمی بینید”.
7897ui-w700
در برخی موارد نادر که کایمرر در این شهرهای خالی از سکنه با افرادی مواجه می شد آن ها از دیدن دوربین قدیمی و بزرگ کایمرر متعجب می شدند”.
5854er-w700
کایمرر می گوید که این عکس ها در قالب یک مجموعه به نام «لحظاتی در کنار شهرسازی چینی» تهیه شده است. به گفته ی وی “بسیاری از این شهرها به مدت ۱۵ تا ۲۵ سال از زمان ساخت شاهد سکونت انسان ها نخواهند بود. آن ها برای آینده های دور ساخته می شوند و ما در حال حاضر تنها می توانیم شکل آینده ی آن ها را در ذهنمان مجسم کنیم”.

منبع: businessinsider
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود