با زیباترین و دیدنی ترین کلیساهای جهان آشنا شوید [قسمت اول]

از اسلوونی تا برزیل

با زیباترین و دیدنی ترین کلیساهای جهان آشنا شوید [قسمت اول]

گردشگری و صنعت توریسم که روز به روز نیز در حال توسعه است، گردشگران را به سمت علاقمندی های خاص خود می کشاند. بسیاری برای دیدن مناظر، طبیعت، آشنایی با فرهنگ و رسوم مردم یک سرزمین، سفر می کنند و مسلما بخشی از فرهنگ و تمدن مردم هر سرزمینی را معماری آن تشکیل می دهد. شاید به همین دلیل نیز باشد که بسیاری از گردشگران خارجی برای دیدن شهرهایی چون یزد، اصفهان و شیراز راهی ایران می شوند.

یکی از دیدنی ترین مکان ها در کشورهایی که دین رسمی اکثریت مردم آن را مسیحیت تشکیل می دهد، کلیساهای جامع هستند که برخی از قدمت فراوانی نیز برخوردار هستند.

بخش گردشگری روزیاتو، فهرستی از زیباترین و باشکوه ترین کلیساهای جهان را برای شما برگزیده تا در سفرهای احتمالی خود به این مناطق با بخشی از فرهنگ و تمدن مردم آن سرزمین در قالب معماری رایج آن منطقه آشنا شوید. با بخش نخست زیباترین کلیساهای جهان با ما همراه باشید. در بخش دوم نیز فهرست دیگری از این آثار منحصر بفرد معماری را در اختیارتان قرار خواهیم داد.

کلیسای Assumption، در بلد، اسلوونی

1
تصور می شود که پیش از ساخت این کلیسا که در جزیره بلد اسلوونی واقع شده، ۱۲۴ مقبره مربوط به فرقه خاصی در این مکان وجود داشته. استخوان های یافت شده از این مقابر به قرون ۹ و ۱۱ میلادی باز می گردند. این کلیسا که بر اثر زلزله آسیب هایی دیده بود اکنون بازسازی شده.

کلیسای جامع فلورانس، در فلورانس ایتالیا

2
این کلیسا که مزین به سرامیک های قرمز رنگی در نمای خارجی آن است، از شناخته شده ترین نمادهای شهر فلورانس به شمار می آید. این کلیسای جامع که در بنای خارجی آن سنگ های مرمر سفید، صورتی و سبز، به کار گرفته شده، یک اثر هنری کامل به شمار می آید. در نمای داخلی آن نیز نزدیک به ۴۴ شیشه رنگی دیده می شود و پنجره های فرسکو نیز در طراحی داخلی آن به کار گرفته شده.
3
هر ببینده و بازدید کننده ای مایل است که برای دیدن فرسکوهای زیبایی که بر سقف گنبدی شکل این کلیسا دیده می شود از آن بالا ببرد.

کلیسای ناجی در خون، در سنت پترزبورگ روسیه

4
این کلیسا با رنگ های خیره کننده خود در بخشی از شهر سنت پترزبورگ و درست در مکانی ساخته شده که امپراطور الکساندر دوم در سال ۱۸۸۱ میلادی و توسط گروهی از انقلابیون ترور شد. نام این کلیسا نیز به همین واقعه باز می گردد.
5
نه تنهایی نمای خارجی کلیسای ناجی در خون نفس هر بیننده ای را بند می آورد بلکه موزائیک های رنگی نمای داخلی این کلیسا نیز بسیار دیدنی است.

کلیسای Hallgrímskirkja، در ریکیاویک ایسلند

6
این کلیسا در هر نقطه از شهر «ریکیاویک» دیده می شود و بر اهمیت این شهر افزوده است. کلیسای Hallgrímskirkja چندان قدیمی نیست و ساخت آن در سال ۱۹۸۶ میلادی به پایان رسید. در ساخت این کلیسای مینیمال بیش از ۲۵ تن مواد گوناگون به کار گرفته شده و ارتفاعی در حدود ۱۶ متر دارد.

کلیسای جامع لاس لایاس، در نارینیوی کلمبیا

7
این کلیسا در مرز میان کلمبیا و اکوادور و بر روی یک پل دیده می شود. کلیسای جامع «لاس لایاس» درست بر فراز تپه های رودخانه Guáitara بنا شده. این کلیسا در اوایل قرن بیستم میلادی و با الهام گرفتن از بازیافتن بینایی دختر و مرد جوانی در این منطقه ساخته شد.

کلیسای Borgund Stave، در لائردال نروژ

8
این کلیسا از چوب و در قرون وسطی ساخته شد که یکی از ۲۸ نمونه از آثار چوبی باقی مانده از این دوران به شمار می آید. علاوه بر سایر زیبایی های این بنا، معماری اژدهایی شکلی که بر فراز آن نقش بسته، بر جذابیت آن افزوده است.

کلیسای ساگرادا فامیلیا، در بارسلونای اسپانیا

9
ساخت این کلیسا در بیست سال آخر قرن نوزدهم میلادی آغاز شده و هنوز نیز به طور کامل به پایان نرسیده. قرار است که تا سال ۲۰۲۶ میلادی و به مناسبت صدمین سال بزرگداشت معمار این بنا یعنی «آنتونی گائودی»، ۶ برج بلند دیگر نیز به آن افزوده شود.
10
زمانی که کلیسای «ساگرادا فامیلیا» به طور کامل ساخته شود، با ۱۸ برج و ارتفاع حدود ۱۷۲ متر، بلندترین بنای مذهبی اروپا به شمار خواهد آمد.

کلیسای نوتردام باسیلیکا، در مونترال کانادا

11
این کلیسا، نخستین کلیسا در کانادا بود که سبک گوتیک را احیا کرد. نوتردام باسیلیکا تنها در طول ۵ سال و در نیمه نخست قرن نوزدهم میلادی ساخته شد. اگرچه این کلیسا مراحل تکمیل خود را می گذرانید اما مکانی برای عبادت گروه بزرگی از مردم در شمال آمریکا به شمار می آمد.

کلیسای سکره‌کر دو مون‌مارتر، در پاریس فرانسه

12
اگرچه بسیاری برای دیدن برج ایفل به پاریس می روند، با این حال، کلیسای «سکره‌کر دو مون‌مارتر» از دیدنی ترین مکان های این شهر به شمار می آید. این بنا در ارتفاع ۴۷۵ متر مربعی تپه های «مون‌مارتر» واقع شده و عنوان یکی از مرتفع ترین کلیساهای جهان را از آن خود کرده.

کلیسای جامع میلان، در میلان ایتالیا

13
عظمت این کلیسا باورنکردنی است و به همین دلیل نیز در فهرست یکی از ۵ کلیسای جامع بزرگ جهان قرار گرفته. اندازه آن از یک زمین فوتبال بزرگ تر و گنجایش ۴۰.۰۰۰ نفر را دارد. سبک این کلیسا، آمیزه ای از گوتیک و نئوگوتیک است. بازدیدکنندگان می توانند بر فراز سقف آن قدم زده و شاهد مناظر زیبای شهر میلان باشند.

کلیسای سنت چارلز، در وین اتریش

14
این کلیسا در اوایل قرن ۱۸ میلادی و پس از پایان شیوع طاعون سیاه ساخته شد. نام آن نیز از یکی از فرمانروایان گرفته شده و آمیزه ای از سبک های معماری رنسانس، بیزانس و باروک است.
15
در نمای داخلی کلیسای «سنت چارلز»، مجموعه ای از مجسمه های فرشتگان و اشعه های نور خورشید دیده می شود.

کلیسای جامع برازیلیا‬‎، در بزریل

16
معماری این بنای باشکوه را معماری برزیلی به نام «اسکار نیمار» عهده دار بوده. نمای خارجی آن شبیه به دو دست است که به سمت آسمان بالا رفته اند. کلیسای برزیلیا از ۱۶ ستون بتونی ساخته شده که هر کدام در حدود ۹۰ تن وزن دارد. برای داخل شدن به این کلیسا ابتدا باید از یک تونل تاریک عبور کرد.
17
در کلیسای جامع باسیلیکا تنها سقف های رنگی شیشه ای و زنگ این برج است که بر فراز زمین قرار گرفته. تمامی بخش های دیگر آن در زیر زمین واقع شده اند.

در بخش دوم نیز سایر کلیساهای زیبا و باشکوه را به همراه تصاویرشان به شما معرفی خواهیم کرد.

منبع: thisisinsider
مطالب مرتبط
بدون نظر

ورود