باکس آفیس هفته منتهی به ۱۷ اردیبهشت؛ سینماها در قبضه «نگهبانان کهکشان ۲»

باکس آفیس هفته منتهی به ۱۷ اردیبهشت؛ سینماها در قبضه «نگهبانان کهکشان ۲»

فصل تابستانه ی سینمایی با بازگشت پر سر و صدا و البته موفقیت آمیز قهرمان های دنیای مارول همراه بوده است.

در رتبه ی اول باکس آفیس این هفته فیلم «نگهبانان کهکشان نسخه ی دوم» (Guardians of the Galaxy Vol. 2) قرار گرفته که توانسته در سه روز اول اکران خود به فروش باورنکردنی ۱۴۵ میلیون دلار در سینماهای ایالات متحده دست یابد. این فیلم مدتی زودتر در سینماهای دیگر کشورهای جهان اکران شد و در خارج از ایالات متحده نیز با استقبال گسترده تماشاگران مواجه گردیده است. این میزان فروش چنان قابل توجه بود که رتبه ی دوم بهترین شروع سال ۲۰۱۷ از نظر فروش را بعد از فیلم-انیمیشن «دیو و دلبر» (Beauty and the Beast) و رتبه ی پنجم در تاریخ فیلم های دنیای مارول  برای این فیلم به ارمغان آورد.

Poster_-_16_copy-w700
نگهبانان کهکشان نسخه ی دوم

پیش بینی شده بود که این فیلم در آخر هفته فروشی بین ۱۴۵ تا ۱۶۰ میلیون دلار خواهد داشت که با توجه به رقم واقعی فروشی که فیلم داشته این پیش بینی به واقعیت تبدیل شده است. شاید دلیل این که فیلم نتوانسته بیشتر از این مقدار فروش داشته باشد به این دلیل است که به اندازه ی قسمت قبلی از آن استقبال صورت نگرفته و این موضوع باعث شده که فیلم نتواند به حد بالای برآوردها دست یابد. با این وجود هنوز هم مشتاقان زیادی برای دیدن این فیلم به سینماها هجوم خواهند آورد.

1200x675-w700
شاه آرتور: افسانه ی شمشیر

در هفته ی آینده فیلم تاریخی «شاه آرتور: افسانه ی شمشیر» (King Arthur: Legend of the Sword ) اکران خواهد شد که برآوردها از استقبال گسترده ی تماشاگران از فیلم گای ریچی حکایت دارد. فیلم «بیگانه: پیمان» (Alien: Covenant) نیز در چند هفته ی آینده اکران خواهد شد. از این رو قسمت دوم فیلم «نگهبانان کهکشان» برخلاف قسمت قبلی در اولین هفته های اکران خود باید رقابت سختی را تحمل کند و ممکن است نتواند مانند قسمت قبلی که در سال ۲۰۱۴ اکران شد برای مدت زیادی جدول فروش را در قبضه ی خود داشته باشد. با همه ی این شرایط قسمت دوم فیلم «نگهبانان کهکشان» موفقیت دیگری برای استودیو مارول به شمار می آید و بدون شک به عنوان یکی از پرفروش ترین فیلم های سال از آن یاد خواهد شد.

813562-w700
سرنوشت خشمگین

در مکان دوم و با فاصله ای زیاد و باورنکردنی فیلم «سرنوشت خشمگین» (The Fate of the Furious) قرار دارد که تنها ۸.۵ میلیون دلار فروش داشته است.کاملاً واشح به نظر می رسد که این فیلم اکشن توانایی رقابت با فیلم تازه وارد «نگهبانان کهکشان» را ندارد و بخش زیادی از تماشاگران خود را از دست خواهد داد (و البته داده است). این فیلم تاکنون در سینماهای داخلی ایالات متحده ۲۰۷.۱  میلیون دلار فروش داشته است.

Alec-Baldwin-and-Miles-Bakshi-in-The-Boss-Baby-w700
بچه ی رییس

در رتبه ی سوم فروش هفتگی و با فروشی معادل ۶.۱ میلیون دلار انیمیشن پر سر و صدای «بچه ی رییس» (The Boss Baby) قرار دارد. این انیمیشن که توسط کمپانی فیلم سازی دریم وورکس ساخته شده و در ششمین هفته ی اکران فروش کلی خود در سینماهای ایالات متحده را به ۱۵۶.۷ میلیون دلار رسانده است.

1200-w700
چطور یک عاشق لاتین باشیم

فیلم کمدی «چطور یک عاشق لاتین باشیم» (How to be a Latin Lover) نیز با ۵.۲ میلیون دلار فروش در رتبه ی چهارم باکس آفیس هفته قرار گرفته و در کل فروش داخلی خود را به ۲۰.۶ میلیون دلار رسانده است.

gallery-1478513336-belle-and-her-father-beauty-and-the-beast-w700
دیو و دلبر

در رتبه ی پنجم باکس آفیس هفته فیلم-انیمیشن «دیو و دلبر» قرار دارد که توانسته ۴.۹ میلیون دلار فروش داشته باشد. این فیلم-اینیمیشن بعد از دو ماه از شروع اکران هنوز نیز در میان ۵ فیلم پر فروش هفتگی قرار دارد که فروش کلی آن به ۴۸۷.۵ میلیون دلار رسیده است. این فیلم اکنون توانسته انیمیشن «در جستجوی دوری» (Finding Dory) را کنار زده و رتبه ی هشتم سودآور ترین فیلم تاریخ را به خود اختصاص داده است. البته رسیدن این فیلم به رقم ۵۳۲.۱ میلیون دلاری سود فیلم «تکرو یک: داستانی از جنگ ستارگان» (Rogue One: A Star Wars Story) دور از انتظار به نظر می رسد.

hero_Circle-2017-w700
چرخه

فیلم «چرخه» (The Circle) با فروشی معادل ۴ میلیون دلار در رتبه ی ششم باکس آفیس هفته قرار دارد. این فیلم تاکنون در آمریکایی شمالی ۱۵.۷ میلیون دلار فروش داشته است.

baahubali-2-759-w700
باهوبالی ۲: عاقبت

فیلم هندی «باهوبالی ۲: عاقبت» (Baahubali 2: The Conclusion) نیز در دومین هفته ی اکران خود به ۳.۲ میلیون دلار فروش دست یافت که فروش کلی آن را در سینماهای ایالات متحده به ۱۶.۱ میلیون دلار رسانده و در مکان هفتم باکس آفیس هفته قرار می گیرد.

Gifted-2017-Movie-Download-Free-720p-BluRay-Free-Movies-Download-4-w700
بااستعداد

در مکان هشتم باکس آفیس هفته فیلم «بااستعداد» (Gifted) با ۲ میلیون دلار فروش قرار دارد که فروش داخلی آن تاکنون به ۱۹.۲ میلیون دلار رسیده است.

117809-w700
روی فرم بمان

فیلم کمدی «روی فرم بمان» (Going in Style) نیز با فروش هفتگی ۱.۹ میلیون دلار در رتبه ی نهم قرار داشته و فروش کلی آن به ۴۰.۶ میلیون دلار رسیده است.

smurfs-the-lost-village-film-2017-press-pic-w700
اسمورف ها: دهکده ی گمشده

در رتبه ی دهم باکس آفیس هفته نیز انیمیشن «اسمورف ها: دهکده ی گمشده» (Smurfs: The Lost Village) قرار دارد که ۱.۸ میلیون دلار فروش داشته و فروش کلی خود در سینماهای ایالات متحده را به ۴۰.۵ میلیون دلار رسانده است.

منبع: screenrant
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود