آیا می توانید تک تیراندازهای استتار کرده در تصاویر زیر را پیدا کنید؟

آیا می توانید تک تیراندازهای استتار کرده در تصاویر زیر را پیدا کنید؟

تک تیراندازها کار بسیار جالبی دارند؛ آن ها تیراندازهای بسیار ماهری هستند که با استتار و حرکت آرام و بی‌ صدا و کاملا مخفیانه، هدف خود را زیرنظر گرفته و در زمان مناسب به هدف شلیک می‌ کنند و دوباره همان طور آرام و بی‌ صدا و مخفیانه از محیط خارج می‌ شوند.

همین جذابیت حرفه ای باعث شده تا عکاسی موسوم به «سیمون منر» از روش فوق العاده عالی استتار اسنایپرها عکاسی کرده و مجموعه ای به نام «استتار» را در اینترنت با دیگران به اشتراک بگذارد.

وی برای این منظور نامه ای به ارتش کشور آلمان نوشت و پروژه ای که مد نظر داشت را برایشان شرح داد و از آن ها درخواست نمود تا در صورت امکان، همکاری های لازم در راستای خلق این مجموعه هنری را داشته باشند. ارتش آلمان نیز با گشاده‌رویی از این طرح استقبال کرده و مقدمات آغاز طرح را برای هنرمند یاد شده، فراهم کرد.

«مِنِر» در رابطه با آسان گیری نیروهای ارتش درباره این پروژه گفته: «شاید دلیلش این باشد که مردم عموما نگاه خوبی به ارتش ندارد و این مجموعه می تواند تا حدی القا کننده علاقه مندی آن ها به این بخش از جامعه به شمار برود.»

وی نخستین عکس را در شمال آلمان و در مجاورت دریای بالتیک، دومی را در آلپ گرفت و سپس نیروی ارتش آلمان به وی پیشنهاد نمود تا به کشور افغانستان سفر کند.

در بیشتر عکس هایی که در ادامه مشاهده خواهید کرد، به سختی می توان محل استتار اسنایپرها را تشخیص داد. در بیشتر عکس ها، تک تیراندازها حدود ۱۰ تا ۱۵ متر از لنز دوربین فاصله دارند اما در دنیای واقعی آن ها باید دست کم ۸۰۰ متر از هدف خود فاصله داشته باشند.

Menner در مورد موضوع مجموعه «استتار» بیان داشته: «تک تیراندازها مهم ترین عنصر این عکس ها نیستند؛ این عکس ها به نوعی تفسیر هراس، مراقبت و وحشتی است که این مسایل به زندگی انسان تزریق کرده اند. هدف من بیشتر بازی با وحشتی است که انسان ها از آن چه نمی بینند، دارند. «استتار» به ما یادآوری می کند که همیشه چشمان خود را باز نگه داشته و هوشیاری بیشتری نسبت به پیرامون خود داشته باشیم.»

با این تفاسیر از شما دعوت می کنیم تا ببینید آیا توان تشخیص تک تیراندازها در میان انبوه شاخ و برگ ها را دارید یا خیر.

لازم است اشاره کنیم که محل درست اسنایپرها در پشت کارت ها مشخص شده؛ برای دیدن آن ها کافی است روی عکس موردنظر کلیک کنید تا کارت برگشته و پاسخ نمایان شود.

همراهمان باشید.

مطالب مرتبط
یک نظر

ورود

  • محمد علي اردیبهشت ۱۹, ۱۳۹۶

    وقتی بر می گردد باز جواب معلوم نیست توی سافاری؟؟؟؟