آنچه رنگ چشم ها در مورد وضعیت سلامت عمومی افراد می گوید

زایمان راحت تر با چشمان روشن تر

آنچه رنگ چشم ها در مورد وضعیت سلامت عمومی افراد می گوید

شاید تا کنون به این موضوع نیاندیشیده باشید که رنگ چشم هایی که از والدین تان به ارث برده اید، می تواند در وضعیت سلامتی تان تاثیر داشته باشد. پژوهش های انجام شده در این زمینه نتایج جالبی را خصوصا در ارتباط با بیماری های پوستی به همراه داشته است.

بخش رنگین چشم که از آن به عنبیه یاد می شود، در افراد و نژادهای گوناگون متفاوت است و می تواند خطر ابتلای افراد به برخی از بیماری های پوستی از جمله سرطان پوست، ویتیلیگو و یا ملانوما را با افزایش روبرو کند. اگر کنجکاو هستید از وضعیت سلامت خود بسته به رنگ چشمان تان، بیشتر آگاه شوید، آنچه در ادامه برای تان برشمرده شده را مطالعه بفرمایید.

اگر رنگ چشمان تان آبی، سبز یا خاکستری است

2

اگر رنگ پوست و چشمان تان روشن است، رنگدانه های محافظت کننده ملانین کمتری در پوست شما وجود دارد و در نتیجه پوست حساس تری دارید. در مقابل آفتاب حساس تر هستید، خطر ابتلای شما به سرطان پوست بیشتر و مستعد ابتلا به تباهی لکه زرد یا دژنراسیون ماکولا نیز هستید. این بیماری با سن افراد در ارتباط است و به کوری در کهنسالی منجر خواهد شد. بنابراین بهتر است با استفاده از ضدآفتاب ها، مراقبت بهتری از پوست خود به عمل آورید.

از جهت دیگر، مطالعات نشان داده، افرادی که چشم های روشن تری دارند مقاومت بیشتری در مقابل درد از خود نشان می دهند. مطالعات دانشمندان دانشگاه پزشکی «پیتزبورگ» بر ۵۸ درصد از زنان بارداری که چشمان روشنی داشتند، نشان داد که این گروه درد کمتری را در زمان زایمان احساس می کنند و میزان ابتلا به افسردگی پس از بارداری در آنها در مقایسه با زنانی با چشمان تیره تر، کمتر است.

 اگر چشمان تان قهوه ای و یا تیره تر است

3

در ابتدا بهتر است بدانید که صاحبان چشمان تیره بیشتر در معرض ابتلا به آب مرورید قرار دارند. به همین دلیل این افراد باید از چشمان خود در مقابل نور خورشید مراقبت بیشتری به عمل آورند. اگر در گروه چشم تیره ها قرار دارید، بیشتر در معرض بیماری های پوستی پیسی یا ویتیلیگو خواهید بود.

یکی از جالب ترین نکاتی که در مورد رنگ چشم وجود دارد، توانایی های ورزشی افراد و رابطه آن با رنگ چشمانشان است که در این زمینه دارندگان چشم های تیره در وضعیت بهتری قرار دارند و پرچم شان بالاترست.

پژوهش سال ۱۹۷۸ میلادی (۱۳۵۷ شمسی) گروهی از دانشمندان نیز بر این روند صحه می گذارد با این حال، به دلیل قدیمی و محدود بودن داده های بدست آمده از این پژوهش، به مطالعات بیشتری در این زمینه نیاز است.

شاید بهتر باشد بدون آنکه بیش از اندازه نگران نتایج این پژوهش باشید، مراقبت های لازم را از سلامت خود به عمل آورید که در کل ربط چندانی نیز به رنگ چشم ها ندارد.

منبع: byrdie
مطالب مرتبط
دیجیاتو
بدون نظر

ورود